וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: הבדלנים בדרום השתלטו על העיר עדן - הממשלה נצורה בארמון

30.1.2018 / 14:15

לוחמי המועצה הדרומית הזמנית, שנתמכת בידי איחוד האמירויות, כבשו את עיר הנמל מידי הכוחות של הממשלה הרשמית. הם הניפו דגלים של דרום תימן והחריפו את הקרע בתוך החזית שהייתה בעבר מאוחדת נגד המורדים החות'ים הנתמכים בידי איראן

עריכה: שניר דבוש

הבדלנים בדרום תימן השתלטו על עדן בתום יומיים של לחימה - כך סיפרו היום (שלישי) תושבים בעיר הנמל. לדבריהם, הממשלה המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית, בהנהגת הנשיא הגולה עבד אבו מנסור האדי, נצורה בארמון הנשיאות.

הלחימה בין הכוחות התומכים בפילוגה של תימן לבין הממשלה הנתמכת בידי הקואליציה הסעודית מפלגת את החזית המאוחדת נגד המורדים החות'ים, שמבוססים בצפון המדינה ונתמכים בידי איראן.

כוחות "המועצה הדרומית הזמנית", הקשורה לאיחוד האמירויות הערביות, השתלטו על המעוז האחרון של הממשלה בדאר סעד שבצפון העיר. זאת, בתום קרבות שכללו ירי כבד של טנקים ושל ארטילריה. ברשתות החברתיות, פורסמו תמונות של לוחמי הבדלנים מניפים את דגל דרום תימן בשערי אחד הבסיסים.

לפי הוועד הבינלאומי של הצלב האדום, יותר מ-36 נהרגו בלחימה ביומיים האחרונים.

לקריאה נוספת בנושא
הבדלנים רוצים את דרום תימן בחזרה - ומפלגים את הקואליציה הסעודית

תומכי הבדלנים בדרום תימן מפגינים נגד הממשלה בעדן ומניפים את דגל דרום תימן 28 בינואר 2018. רויטרס
תומכי הכוחות הבדלניים בעדן בעצרת תמיכה בפילוג המדינה/רויטרס

הקואליציה הסעודית, שהתערבה בלחימה בתימן ב-2015 כדי להשיב את שלטונו של האדי, שנאלץ לצאת לגלות בגלל השתלטות החות'ים השיעים על המדינה, קראה לשני הצדדים לנצור את האש. "הקואליציה תנקוט את כל הצעדים הדרושים להשיב את היציבות ואת הביטחון בעדן", נמסר.

הלחימה החלה בראשון, עם תום האולטימטום שהציבו הבדלנים בשבוע שעבר. הם דרשו מהנשיא להדיח את ממשלתו של אחמד בן דרר, בטענה שהיא מושחתת. הממשלה דחתה את הטענות הללו.

לפי תושבים בעיר, מאות אנשים רקדו ושרו במהלך חגיגות הניצחון כשזיקוקי דינור האירו את שמי עדן במהלך הלילה. הקהל קרא להקמתה מחדש של מדינת דרום תימן, שהתאחדה עם הצפון ב-1990.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully