וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבדלנים רוצים את דרום תימן בחזרה - ומפלגים את הקואליציה הסעודית

28.1.2018 / 14:16

חמושים בעיר עדן, הנתמכים בידי האמירויות, השתלטו על מבנים של הממשלה, הנתמכת בידי ריאד, אחרי שזו סירבה לאולטימטום שלה להתפטר. הממשלה כינתה זאת הפיכה ו"מתנה" למורדים החות'ים הנתמכים בידי איראן

עריכה: שניר דבוש

כמה בני אדם נהרגו היום (ראשון) במהלך עימותים בין כוחות ממשלת תימן, המגובה על ידי הקואליציה הסעודית, לבין בדלנים התמכים בידי איחוד האמירויות הערביות, בעיר עדן שבדרום המדינה - כך מסרו גורמי רפואה מקומיים. זאת כחלק מהחרפת המאבק בין הצדדים שלחמו עד עתה יחד נגד המורדים החות'ים הנתמכים בידי איראן.

ראש ממשלת תימן, אחמד בן דרדר, גינה את המתקפה של הבדלנים הרוצים לחלק מחדש את תימן כהפיכה. לדבריו, המצב בשטח מתדרדר לכדי "עימות צבאי מלא, שיהיה מתנה ישירה לחות'ים ולאיראן". הוא קרא למדינות ערב להתערב כדי למנוע את נפילת הממשלה.

לפי עדי ראיה, חמושים נפרסו ברחבי העיר וקולות ירי ופיצוצים נשמע מאז תחילת היום. חמושים משורות הבדלנים השתלטו על בסיס אסטרטגי ועל כמה מבני ממשל מידיהם של חיילים הנאמנים לנשיא עבד רבו מנסור האדי. תושבים סיפרו כי ראו מאות מפגינים משורות הבדלנים מתרכזים בכיכר מרכזית בעיר.

העימותים החלו עם תום אולטימטום שהציבו הבדלנים לפרישת הממשלה, שאותה הם מאשימים בשחיתות.

קרבות בעיר עדן- כמה בני אדם נהרגו בעימותים שפרצו בין כוחות הממשלה לבין בדלנים בעיר שבדר' תימן. אתר רשמי
חמושים נפרסו בכל מקום. חילופי אש בעדן, היום/אתר רשמי

על אף שממשלתו של האדי נותרה בגלות בערב הסעודית, ממשלו שולט בכ-80% משטחה של המדינה. עם זאת, מנהיגים פוליטיים וצבאיים בעדן רוצים עתה לכונן מחדש מדינה עצמאית בדרום תימן. הבדלנים - כוחות ההתנגדות הדרומית - האשימו בשבוע שעבר את הממשלה בחוסר יעילות ודרשו את התפטרותה.

ראש הממשלה אמר כי "על הקואליציה ועל הערבים ככלל להציל את המצב. זה נמצא בידיהם, והתקווה, כפי שאנחנו רואים זאת, נמצאת אצל האמירויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully