וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוליטיקאים ואוליגרכים: ממשל טראמפ פרסם את "רשימת פוטין"

30.1.2018 / 14:22

כפי שנדרש בחוק, משרד האוצר שחרר את הרשימה שגיבש וכוללת את כל מי שצבר הון והשפעה בזכות קשריו לנשיא רוסיה. ואולם, בשלב זה הבית הלבן לא מתכוון להטיל סנקציות חדשות על מוסקבה. פוטין: "מעדיפים לפתח קשרינו עם ארצות הברית במקום לנקוט נגדה צעדים"

צילום: רויטרס,CNN עריכת וידאו:ניר חן

הממשל האמריקני פרסם היום (שלישי) את "רשימת פוטין", הכוללת פוליטיקאים ואנשי עסקים המקורבים לנשיא רוסיה, במטרה להפעיל עליו לחץ. הרשימה כוללת 114 גורמים שמוגדרים על ידי משרד האוצר פוליטיקאים בכירים, ועוד 96 איש המוגדרים אוליגרכים, שכל אחד מהם מחזיק בהון של לפחות מיליארד דולר.

בין השמות הבולטים ברשימה - ראש הממשלה, דימיטרי מדבדב, שר החוץ, סרגיי לברוב, שר ההגנה, סרגיי שויגו, ראשי סוכנויות המודיעין והמיליארדר רומן אברמוביץ'. על חלק מהגורמים שהוכנסו לרשימה כבר נתונים לסנקציות אמריקניות. פוטין אמר בתגובה כי מוסקבה מעוניינת לפתח "קשר יציב וארוך טווח" עם ארצות הברית, במקום לנקוט נגדה צעדים.

חיבור הרשימה נדרש במסגרת חוק שעבר בקונגרס בשנה שעברה בתגובה למעורבותה של רוסיה בבחירות לנשיאות ב-2016. היום היה זה הדד-ליין של הממשל לפרסם את הרשימה, שחושפת את אלו שצברו השפעה והון בזכות קשריהם לפוטין.

עם זאת, הממשל הודיע לקונגרס כי הוא לא יטיל סנקציות נוספות בשלב הזה. מחלקת המדינה מסרה כי היא משוכנעת שהחקיקה שעברה בשנה שעברה הרתיעה ממשלות זרות מלחתום על עסקאות נשק עם רוסיה. לפי דוברת מחלקת המדינה, ממשלות זרות ביטלו תכניות לרכוש נשק רוסי בסכום של כמה מיליארדי דולרים.

לקריאה נוספת בנושא
למרות התנגדותו: טראמפ אישר את הסנקציות החדשות על רוסיה

טראמפ ופוטין בועידה בויאטנם, 11 בנובמבר 2017. AP
מואשם ביד רכה מדי נגד רוסיה. טראמפ ופוטין/AP

החלטת הבית הלבן להסתפק בפרסום הרשימה מגיעה ברקע חשש של מבקרי הנשיא מכך שהוא מפגין יד רכה מדי כלפי רוסיה. זאת בזמן המשך החקירה של התובע המיוחד, רוברט מולר, סביב מעורבותה של מוסקבה בבחירות הקודמות ושיבוש החקירה מצדו של טראמפ. הנשיא טוען כי מדובר בציד מכשפות פוליטי.

בתגובה לפרסום הרשימה, אמרו בקרמלין כי ארצות הברית רואה את כל ממשלת רוסיה כאויבת. דוברו של פוטין, דימיטרי פסקוב, אמר לכתבים במוסקבה כי יידרש זמן לבחון את השימה, שאותה תיאר כ"חסרת תקדים" בהיקפה. הוא אמר כי רוסיה טרם הבינה כיצד אלו המופיעים ברשימה יושפעו מכך. פסקוב, שבעצמו נכלל ברשימה, אמר כי ייתכן שוושינגטון תטיל סנקציות נוספות בשלב מאוחר יותר.

(עדכון: 9:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully