וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזזו את שיערן והלבישו אותן כגברים: טרנסג'נדריות נעצרו באינדונזיה

המשטרה במחוז אצ'ה, היחיד שאוכף את חוקי השריעה במדינה המוסלמית הגדולה בעולם, פשטה על מכוני יופי בשל תלונות משכנים. 12 טרנסג'נדריות נעצרו ועתה טוענת המשטרה כי היא "מלמדת" אותן להתנהג כמו גברים אמתיים

נשים טרנסג'נדריות במהלך פשיטה של המשטרה ומעצרם בסלון יופי בצפון אינדונזיה  29 בינואר 2018. משטרת צפון אסיה, מערכת וואלה! NEWS
המחוז הפך לשמרני יותר בשנים האחרונות. שוטר גוזז את שיער הטרנסג'נדריות/מערכת וואלה! NEWS, משטרת צפון אסיה

המשטרה במחוז אצ'ה שבצפון אינדונזיה עצרה 12 נשים טרנסג'נדריות, גזזה את שיערן ואמרה כי "מלמדת" אותן להתנהג כמו "גברים אמתיים". הנשים, שמחויבות ללבוש בגדי גברים, יוחזקו במשך שלושה ימים על ידי הרשויות במחוז, היחיד במדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם שאוכף את חוקי השריעה.

הן נעצרו אחרי פשיטה של המשטרה על מכוני יופי, וארגוני זכויות אדם גינו את הצעד. טרנסג'נדריות מכונות "ווריה", שהן שילוב של המילים גברים ונשים באינדונזית. מפקד המשטרה המקומית, אחמד אונטונג סוריאנטה, אמר לרשת BBC כי "אנחנו מחזיקים בהן למשך שלושה ימים כדי לייעץ להן וללמד אותן. זה מתקדם היטב ועכשיו הן כולן מתנהגות כמו גברים אמתיים".

לקריאה נוספת בנושא
אינדונזיה: גברים נתפסו מקיימים יחסי מין - והולקו בפומבי

נשים טרנסג'נדריות במהלך פשיטה של המשטרה ומעצרם בסלון יופי בצפון אינדונזיה  29 בינואר 2018. משטרת צפון אסיה, מערכת וואלה! NEWS
נעצרו מחשש של השכנים ל"השפעה שלילית"/מערכת וואלה! NEWS, משטרת צפון אסיה

בשיחה עם BBC, הוא נשמע צועק עליהן ושואל: "האם אתן עדיין 'ווריה?'". הן ענו בשלילה בלחש, כשהן נשמעות בבירור תחת לחץ. לדבריו, הפשיטה - "מבצע נגד המוסר החולה" - יצאה לדרך אחרי ששכנים התלוננו על "השפעה שלילית" שעלולה לגרום הקהילה הטרנסג'נדרית לילדיהם.

הנציבות הלאומית של אינדונזיה לזכויות אדם גינתה את הפשיטות ואמרה כי המשטרה פעלה בניגוד לחוק וכי מעשיה הם בלתי-אנושיים. "לכל האזרחים מגיעה הגנה וזכות ליחס שווה", מסר הנציב בקה אולונג הספרה ל-BBC.

מחוז אצ'ה קיבל מעמד מיוחד לפני יותר מעשור, במטרה לסיים התקוממות בדלנית. בשנים האחרונות, הוא הפך ליותר ויותר שמרני. על אף שהשריעה אינה אוסרת על שינויי מין, יחסים חד-מיניים אינם חוקיים ובשנה שעברה הולקו לראשונה בציבור שני גברים שהורשעו ביחסים כאלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully