וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל חנייה על המדרכה: נכה צה"ל סירב לשלם את הקנס שקיבל - וזוכה

29.1.2018 / 21:40

נכה צה"ל סירב לשלם קנס על כך שהחנה את מכוניתו על המדרכה לפני כשנתיים. בתום משפט שניהלה נגדו זכרון יעקב הוחלט לזכות אותו בטענה שלא הוכח שבוצעה עבירה. "לצערי לא ניתן לתבוע פיצוי אך הייתי עושה זאת ללא היסוס", אמר

עמיהוד רמות רוטשילד, נכה צה"ל שנקנס בגלל חניה על המדרכה בזכרון יעקב וזוכה במשפט. -, מערכת וואלה! NEWS
העדיף ללכת למשפט במקום לשלם. עמיהוד רמות רוטשילד/מערכת וואלה! NEWS, -

בית משפט השלום בחדרה החליט אתמול (ראשון) לזכות את עמיהוד רמות רוטשילד, נכה צה"ל שקיבל דוח על כך שחנה על המדרכה במרכז המושבה זכרון יעקב לפני כשנתיים. רוטשילד, בן 46 מעתלית, סירב לשלם את הקנס בטענה שהדבר מותר לו על פי חוק, וטענתו התקבלה על ידי השופט משה גינות בתום הליך משפטי שניהלה נגדו המועצה.

בסוף דצמבר 2015 רצה רוטשילד, המתנייד בסיוע מקל הליכה, להחנות את מכוניתו בסמוך לבית הכנסת ההיסטורי "אוהל יעקב" שבזכרון יעקב בסוף דצמבר 2015. לאחר שלא מצא חנייה הוא החליט לבסוף לחנות על המדרכה וקיבל על כך דוח מפקח שעבר ליד רכבו. במשך שנה וחצי התנהל נגדו משפט על ידי המועצה המקומית זכרון יעקב, שאותה ייצגה התובעת עו"ד איריס וגסטף-גולן.

רוטשילד, שהחליט לייצג את עצמו ולא לשכור עורך דין, לא הכחיש את העובדות והודה בכך שחנה על המדרכה. לטענתו, החוק מאפשר לבעל תו נכה לחנות על המדרכה אם אין מקומות חניה באזור, ובתנאי שנותר מעבר להולכי רגל. השופט גינות הסכים עם טענתו, אך ציין כי המחלוקת היא האם רוטשילד הותיר מעבר חופשי להולכי רגל ולעגלות ילדים.

עוד בוואלה! NEWS:
בלעדי | הזעם, הצרחות ואובדן השליטה: הקלטות שרה נתניהו נחשפות
נשיא פולין על החוק השנוי במחלוקת: "למנוע סילוף האמת"
אירוע בעשרות אלפי שקלים: כך נפרדה עיריית בני ברק ממפקד מחוז ת"א

רכבים חונים כאוות נפשם ביום ללא אכיפה בתל אביב, פברואר 2013. דרור עינב
לטענת הפקח, הנאשם חנה על המדרכה ליד אתר תיירותי/דרור עינב

על פי עדותו של הפקח שרשם את הדוח, בבדיקתו הוא מצא כי לרכב אכן יש תו נכה, אולם "מאחר ועסקינן באתר היסטורי, המזמין אליו מטיילים רבים, ובמקום קיים עמוד תאורה, אזי אופן חניית הרכב חסם את המעבר החופשי להולכי הרגל, שכן מצד אחד עמד הרכב ומצד שני עמוד התאורה, מה שאינו מותיר מעבר להולכי הרגל".

על אף טענותיו של הפקח, השופט גינות החליט לזכות את רוטשילד מכל אשמה. הוא ציין כי חוק חנייה לנכים מדבר על מעבר חופשי להולכי רגל וכי בחוק אין כל סייג למעבר של קבוצת מטיילים. "יתרה מכך, כעולה מתמונות שצילם הפקח, הרי שלא נראה כי במקום הייתה קבוצת אנשים שרכבו של הנאשם הפריע להם", הוסיף. בקביעתו התבסס השופט על התמונות שצילמו רוטשילד והפקח, וכן ועל עדותו של הפקח שממנה עולה כי גם אחרי שהנאשם חנה על המדרכה, נותר מעבר של שני מטרים העונים על דרישות החוק לגבי מעבר חופשי להולכי רגל.

"אני לא מבין מדוע בכלל הייתי צריך להגיע לבית משפט והדוח לא בוטל למרות פניות חוזרות ונשנות לרשות המקומית", אמר רוטשילד לאחר זיכויו. "זה מקומם שגם כשפועלים על פי חוק ובמסגרת החוק, הפקח התעקש לרשום את הדוח והרשות לא השכילה לבטלו. לצערי לא ניתן לתבוע פיצוי על שלושה דיונים בבית משפט ועוגמת נפש, אחרת הייתי עושה זאת ללא היסוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully