וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכת האש של לוחמי צה"ל בשדה הקרב: הכדור האוניברסלי נחשף

31.1.2018 / 10:28

כדור 5.56 מ"מ APM שפיתחה "תעש מערכות" מקנה ללוחם אחד עוצמת אש של מקלע מא"ג ומאפשר שימוש בכמה כלי נשק שונים. כך יכולים הלוחמים לשאת עמם סוג אחד בלבד של תחמושת בשדה הקרב. הכדור אף חודר שריון, והגיע לשיעור חדירת לוחיות פלדה של 100% במרחק של עד 800 מטר

צילום: תע"ש וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

כדור בקוטר 5.56 מ"מ APM פותח על ידי החברה הממשלתית "תעש מערכות". הכדור חודר שיריון ונועד להוות חלופה מבצעית לכדור ה-7.62 מ"מ. בנוסף לכך, הוא מתאים לשימוש בכמות רחבה של כלי נשק, לכן אין צורך לשאת יותר מסוג כדורים אחד לקרב. הכדור החדש מתאים למגוון רובי סער, בהם M-16 ו-M-4, מקלעים ורובי 5.56 מ"מ.

הכדור מקנה ללוחם אחד את עוצמת האש של מקלע מא"ג - כלומר, הוא מקביל ואף עולה בפרמטרים מסוימים וביכולותיו המבצעיות על עוצמת האש, הדיוק והחדירה של כדורי ה-7.62 מ"מ המותאמים לירי במא"ג. מהנדסי תעש מערכות הצליחו במסגרת הפיתוח החדשני להקטין את המשקל הכללי של ה כדור ובכך להגדיל את כמות התחמושת שהלוחם נושא עמו לקרב.

עוד בוואלה! NEWS:
בלעדי | הזעם, הצרחות ואובדן השליטה: הקלטות שרה נתניהו נחשפות
נעצרו שלושה חשודים במעורבות ברצח תושב נתניה במהלך שוד בדירתו
בכיר ברשות ההגירה: "ארגוני הזרים מנצלים את ניצולי השואה ומשקרים להם"

אינפו- כדור חדש של תעש מערכות, 28 בינואר 2018. תע"ש מערכות, מערכת וואלה! NEWS
חודר שריון. כדור 5.56 מ"מ APM/מערכת וואלה! NEWS, תע"ש מערכות

לדברי ישראל שמילוביץ', מנהל חטיבת התחמושת הקלה של החברה, "התחמושת החדשה פותחה בהתאם לדרישות המבצעיות של כלל הצבאות וכוחות הביטחון כיום, המחפשים אחידות בתחמושת מבלי לוותר על הביצועים של שני הקליברים הקיימים כיום". עוד הסביר שמילוביץ' על מבנה הכדור: "הפיתוח המהפכני הושג בזכות תכנון חדשני של הקליע, אבק השריפה והאופן שבו הקליע מוחדר לתרמיל".

הכדור חודר השריון החדש, שפותח בחטיבת "יצחק" של "תעש מערכות", מצויד ביכולת דיוק וחדירה טובה יותר מאשר כדורי 5.56 מ"מ הרגילים. לדברי גורמים בחברה לתחמושת החדשה יכולת דיוק טובה יותר מזו של כדורי 7.62 מ"מ במרחקים של עד 550 מטר ויכולת חדירה טובה. עוד ציינו בחברה כי בבדיקות ירי של התחמושת החדשה על לוחית פלדה, הושג שיעור חדירה של 100% במרחקים של עד 800 מטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully