וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטריה: לשכת מנהיג הימין הקיצוני וסגן הקנצלר נפרצה

26.1.2018 / 14:33

בלשכתו של היינץ כריסטיאן-שטראכה, מנהיגת מפלגת החירות החברה בממשלה, נמצאו מכשירי האזנה אלקטרוניים. ימים לאחר מכן פרצו אלמונים ללשכה, שאליה עבר שטראכה לאחרונה. התביעה פתחה בחקירה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: הפגנה נגד הממשלה החדשה באוסטריה, לפני כחודש)

לשכתו של מנהיג מפלגת הימין הקיצוני של אוסטריה וסגן הקנצלר, היינץ-כריסטיאן שטראכה, נפרצה השבוע, זמן קצר לאחר שנמצאו בה מכשירי האזנה - כך מסרה אתמול (חמישי) התביעה במדינה, שהודיעה על פתיחת חקירה.

הפריצה אירעה בלילה שבין רביעי לחמישי, כששטראכה, שמפלגתו נכנסה לקואליציה אחרי הבחירות האחרונות באוקטובר, היה בארוחת ערב. דוברו של סגן הקנצלר אמר כי מכשירי האזנה אלקטרוניים אותרו בשבוע שעבר מאחורי מראה על ידי מומחים מטעם שירותי המודיעין. "זאת הייתה בדיקה שגרתית אחרי מעברו ללשכה החדשה", אמר הדובר.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
טראמפ ביקש ציור של ואן גוך - המוזיאון הציע אסלה מוזהבת
דרום קוריאה: 37 איש נספו בשריפה בבית חולים בדרום המדינה
התעלומה נפתרה: שר החוץ הבריטי הוא צאצא של מומיה מהמאה ה-18

מנהיג השמרנים באוסטריה סבסטיאן קורץ לוחץ את ידו של מנהיג מפלגת החירות מהימין הקיצוני היינץ כריסטיאן סטרשה, ב-15 בדצמבר 2017. רויטרס
שטראכה עם הקנצלר קורץ/רויטרס

שטראכה, שהבטיח להילחם באסלאם הפוליטי, עבר ללשכתו אחרי שמפלגת החירות בראשותו הצטרפה לממשלה לפני כחודש. "אנחנו ממתינים לדוח של המשטרה", מסרה דוברת מטעם התביעה בווינה. לפי משרד הפנים, שבשליטת המפלגה, המניע להשתלת מכשירי ההאזנה והפריצה עדיין לא ידוע.

הפרשה התגלתה במקביל לשערורייה שבה מעורב מועמד המפלגה, אודו לנדבאור, בבחירות במחוז אוסטריה תחתית. לנדבאור הפסיק את חברותו באחוות סטודנטים שאותה הנהיג כשהתגלה שהיא הפיצה חוברת שירים עם תוכן נאצי.

מפלגת החירות, השותפה לקואליציה של הקנצלר סבסטיאן קורץ, הוקמה על ידי נאצים לשעבר בשנות ה-50' והדיחה שוב ושוב חברי מפלגה שהתבטאו באופן גזעני ואנטישמי. לדברי המפלגה, היא זנחה את עברה הנאצי מאחור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully