וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ביקש ציור של ואן גוך - המוזיאון הציע אסלה מוזהבת

הנשיא האמריקני ואשתו ביקשו ממוזיאון הגונהיים בניו יורק לשאול ציור של הצייר ההולנדי הנודע כדי לתלות אותו במעונם בבית הלבן, ונענו בשלילה. האוצרת הציעה יצירה בשם "אמריקה" - אסלה מזהב טהור שהייתה בשימוש המבקרים

היצירה "אמריקה" של מאוריציו קטלן, ספטמבר 2016. AP
הייתה בשימוש המבקרים. היצירה "אמריקה" של מאוריציו קטלן/AP

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ורעייתו מלניה ביקשו ממוזיאון הגוגנהיים בניו יורק לשאול ציור של הצייר ההולנדי וינסנט ואן גוך לבית הלבן, ונענו בשלילה מאוצרת המוזיאון שהציעה כתחליף אסלה מזהב. האסלה, שמתפקדת לא רק כיצירת אמנות אלא גם כשירותים אמתיים, עשויה מזהב טהור 18 קראט ונוצרה על ידי האמן האיטלקי מאוריציו קטלן. האמן כינה את היצירה, ששווי חומריה מוערך בכמיליון דולר, בשם "אמריקה".

האוצרת, ננסי ספקטור, הציעה לטראמפ את האסלה המוזהבת במייל שנשלח ב-15 בספטמבר, לאחר שאוצר הבית הלבן שאל אם הזוג הנשיאותי רשאי לשאול את הציור "נוף עם שלג" של ואן גוך, שנוצר בשנת 1888. דובר המוזיאון אישר כי חלופת המכתבים אכן התקיימה.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: טראמפ הורה לפטר את החוקר המיוחד מולר - והתחרט
אופרה ווינפרי דוחה אפשרות שתרוץ לנשיאות: "אין לי את הדנ"א"
מכה לשמאל בברזיל: נדחה ערעורו של הנשיא לשעבר לולה שהורשע בשחיתות

היצירה "נוף עם שלג" של ואן גוך, 1888. Creative Commons
"נוף עם שלג". היצירה שביקשו הזוג טראמפ/Creative Commons

ספקטור כתבה בתגובה כי אין סיכוי לקבל את הציור המפורסם, אבל כי היצירה "אמריקה" יכולה להתאים, מכיוון שהמוזיאון סיים להציגה בשירותים הציבוריים בקומתו החמישית, שם נעשה בה שימוש על ידי המבקרים. "האמן מוכן להציע את יצירתו להשאלה לטווח ארוך", כתבה האוצרת לבית הלבן.

כשנשאל קטלן על ידי ה"וושינגטון פוסט" מדוע הציע את היצירה לזוג הנשיאותי, השיב: "הכל נראה אבסורדי עד שאנחנו מתים, ואז יש היגיון". העיתון ציין כי בקשות של נשיאים לקשט את מעונם ביצירות אמנות מפורסמות הן דבר שבשגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully