וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לשמאל בברזיל: נדחה ערעורו של הנשיא לשעבר לולה שהורשע בשחיתות

25.1.2018 / 13:10

בית המשפט לערעורים החמיר את עונשו של מנהיג מפלגת הפועלים, שהורשע במעשי שחיתות בהחלטה שתפגע בסיכוייו לחזור לשלטון בבחירות הקרובות. הוא טוען שהוא חף מפשע: "זה שקר"

נשיא ברזיל לשעבר לולה דה סילבה בעצרת בסאו פאולו, 24 בינואר 2018. רויטרס
טוען לקנוניה נגדו. לולה בעצרת תמיכה בסאו פאולו/רויטרס

בית משפט לערעורים בברזיל דחה אתמול (רביעי) את ערעורו של הנשיא לשעבר לולה דה סילבה והשאיר על כנן את הרשעותיו בלקיחת שוחד והלבנת כספים. החלטת בית המשפט מהווה מכה קשה לתכניתו של הפוליטיקאי הפופולרי להתמודד שוב על הנשיאות בהמשך השנה.

כל שלושת השופטים הצביעו בעד דחיית הערעור של לולה, ואף האריכו את עונשו בשנתיים וחצי כשגזרו עליו 12 שנות מאסר. לולה, בן 72, נותר חופשי לנוכח אפשרותו להמשיך ולערער. לפי החוק, מורשעים שערעוריהם נדחו על ידי בית המשפט אינם יכולים להתמודד בבחירות, אך ללולה יש עוד כמה אפשרויות בערכאות גבוהות יותר ובכל מקרה בית משפט אלקטורלי צריך להכריע סופית בענייניהם של המועמדים, רק אחרי שהם נרשמים באופן רשמי למרוץ.

מפגינים חוגגים בסאו פאולו את הרשעתו של נשיא ברזיל לשעבר סילבה דה לולה, 24 בינואר 2018. רויטרס
מפגינים חוגגים את הרשעתו של לולה בסאו פאולו/רויטרס

הדד-ליין של לולה הוא 15 באוגוסט, ועד אז צפוי להמשיך להתנהל הליך משפטי ארוך בעניינו שידחה את תחילת ריצוי עונשו. אם אכן ייאסר עליו להתמודד בבחירות באוקטובר, המפה הפוליטית תשתנה באופן דרמטי. לפי אחד הסקרים במדינה, מנהיג השמאל מוביל עם 36% - כפול מיריבו הקרוב ביותר, איש הימין הקיצוני וקצין הצבא לשעבר ז'איר בולסונרו, שקיבל תנופה בשל ההתנגדות ללולה.

בעצרת לילית שקיים בסאו פאולו, כינה לולה את הפסיקה "שקר" וטען בתקיפות כי הוא חף מפשע. לדבריו, אם שלושת השופטים "יוכלו להראות לי את הפשע שביצעתי, אוותר על הניסיון להיות מועמד. אני רוצה שהשופטים לא יחשבו שאני חושש כמו שהם חושבים. הם לא יכולים לכלוא רעיונות או תקווה".

מתנגדיו של לולה, מנגד, חגגו בסאו פאולו את הרשעתו, עם בובת ענק בדמותו הלבושה במדי אסיר. לאחר החלטת בית המשפט, בשווקים נרשמה אנחת רווחה והריאל התחזק מול הדולר ב-3%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

עומד בפני שישה אישומים נוספים

לולה הוא אחד משורה ארוכה של פוליטיקאים בכירים בברזיל שנפלו בגין חקירות שחיתות שמטלטלות את הממסד מאז 2014. הוא עומד בפני שישה אישומים נוספים בתיקי שחיתות, החל מקבל כספי שוחת מענקית הבנייה "אודברכט" דרך לשיבוש הליכי משפט ועד לשימוש בהשפעתו על הממשלה כדי שזו תקבל החלטות לטובת תעשיית הרכב.

מפלגת הפועלים, שאותה מנהיג לולה, כינה את הפסיקה "פארסה" שתוכננה על ידי אויביו של לולה במטרה למנוע ממנו לשוב לשלטון. המפלגה הדגישה כי היא תמשיך בתכניתה להציגו כמועמדה לבחירות לנשיאות. לולה שימש בתפקיד מ-2003 ועד 2011. סגניתו ויורשתו דילמה רוסף החליפה אותו, אולם הודחה על ידי הקונגרס ב-2016 בגין מעורבותה בפרשת שחיתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully