וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ניסיון חילוץ ממושך: מטייל בן 41 מת כתוצאה מהיפותרמיה בגולן

במשך תשע שעות ניסו המחלצים להגיע למטייל, אב לחמישה מקריית מלאכי, שנמצא מחוסר הכרה בנחל הזווית. מותו נקבע בבית החולים אחרי מאמצי החייאה. חברו: "הוא אהב לטייל ואהב את הארץ". רשות הטבע והגנים: "התעלם מההנחיות"

צילום: שי מכלוף ודוברות המשטרה

דקל שגב, מטייל בן 41 מת הלילה (שישי) מהיפותרמיה לאחר שפונה לבית החולים פוריה שבטבריה. המטייל חולץ מוקדם יותר מנחל הזוויתן שברמת הגולן. לאחר כתשע שעות הצליחו המחלצים להגיע אל המטייל, וכוחות רפואה מיחידת חילוץ 669 של חיל האוויר העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים באמצעות מסוק, שם נקבע מותו. שגב, אב לחמישה תושב קריית מלאכי, הובא היום למנוחות במקום מגוריו.

מתנדבי יחידת החילוץ גולן, שפעלו בחילוץ, סיפרו כי הייתה זו "הפעולה המורכבת והקשה ביותר שהייתה מאז קמה היחידה". מוקדם יותר חולץ על ידי מתנדבי היחידה מטייל נוסף שלא נפגע. לדברי יוסי פרידמן, מנהל אגף הבטיחות ברשות הטבע והגנים, "פעולות החילוץ המורכבות היום בנחל זוויתן נדרשו בגלל חוסר אחריות מצד שני מטיילים שבחרו להתעלם מהנחיות הבטיחות והוראות האתר האוסרות גלישת סנפלינג בתקופה זו של השנה".

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: תושב אילת כבן 20 דוקר אחר ונמלט - הרקע פלילי
מזג אוויר: גשם, שלג ושיטפונות - מתכוננים לסוף שבוע חורפי
צפו: בן 8 נפל מקומה רביעית בבני ברק, נתפס בסורג וחולץ ללא פגע

מטייל בן 41 חולץ במצב קשה מנחל זוויתן ברמת הגולן, ינואר 2018. צילום מסך
המטייל פונה במסוק של חיל האוויר/צילום מסך

עשרות חברים ובני משפחה הגיעו להלוויתו של שגב בקריית מלאכי. אחד מחברי המשפחה ספד לו ואמר: "הקושי הגדול ביותר זה שהאישה תשאר עם הילדים הקטנים בלעדיו. הם כבר כמה שנים שכנים שלי. קשה מאוד להספיד את דקל היום ולחשוב על הילדים הקטנים שיגדלו בלי אבא".

ישראל, חבר המשפחה, אמר כי שגב "היה בחור משכמו ומעלה. הוא אהב לטייל ואהב את הארץ. הוא היה איש משפחה ותמיד אהב לצחוק ולחייך. רק הבוקר נודע לי על מותו. הוא היה אדם שחיפש אתגרים".

"הכרתי את דקל לאחרונה ובחרתי לעזור לו וללמד אותו לעשות את כל מה שהוא צריך נכון ועם אחריות ושלא יהיו דברים שיכולים לסכן אותו", סיפר שלומי לובאטו מדריך הסנפלינג שהדריך את דקל. "הוא היה איש עם הרבה צחוק בעיניים, הרבה אהבה, הרבה שמחת חיים והרבה רוח שטות הוא בן אדם שאהב. כשראית אותו יכןלת להתאהב בו ברגע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הלוויתו של דקל שגב שמת מהיפותרמיה לאחר שחולץ מנחל זוויתן, ינואר 2018. שי מכלוף
הלוויתו של שגב בקריית מלאכי, היום/שי מכלוף

לובאטו תיאר את השתלשלות האירועים אתמול: "מה שקרה זה ששני חברים נכנסו לנחל שהיה קצת סוער. הם חצו בריכה ראשונה של בריכת זוויתן שהייתה מאוד חזקה, השקיעו המון כוחות בלצאת מהבריכה והגיעו למפל השני. כשהגיעו למפל השני, דקל גלש ראשון. היו מערבולות במים והוא התנתק מהחבל ונסחף לתוך מערבולות. הבחור שנשאר למעלה זרק לו חבל והציל אותו, הוא הוציא אותו מתוך המערבולות ועזר לו להיות באוויר מחוץ למים".

"דקל הצליח לטפס מטר אחד מעל המים בזמן שיורדים עליו גשמים", הוסיף לובאטו. "הוא נכנס למצב של היפותרמיה. "הבחור השני ניסה לעזור לו ולחלץ אותו. הוא התקשר ליחידות החילוץ שנתנו כיצד להוציא אותו מחוץ למים. הבחור אמר לנו שהוא לא מצליח לעלות כי הוא באפיסת כוחות מהמערבולות. ההתמודדות עם המים היא מאוד קשה וחזקה, מתחיל להיות לך קר. לקראת הבוקר הגיע יחידת חילוץ מיוחדת שמצליחה לטפל בחילוץ ממים זורמים. חשוב לזכור שהוא לא מת מהמים. חשוב שאנשים ידעו להפעיל שיקול דעת. אני מבקש מאנשים שעושים את הדברים האלה לא להיכנס למים עם זרימות חזקות - אתם לא יודעים מה יכול לבוא איתם".

סימונה, בת דודתו של דקל סיפרה עליו כי היה בחור ישר ומצחיק. "הוא היה חביב ואהב את החיים", סיפרה. "הוא ידע לתת המון אהבה והעניק ממה שיש לו. הוא היה מעדיף לתת לאחר ולהישאר בלי, הוא היה מקסים שאהב את החיים והנחיל לילדים שלו היה עושה אתם פעילויות. יהיה להם זכרונות טוביםמ אבא שאוהב את המשפחה והחיים".

הלוויתו של דקל שגב שמת מהיפותרמיה לאחר שחולץ מנחל זוויתן, ינואר 2018. שי מכלוף
הלוויתו של שגב בקריית מלאכי, היום/שי מכלוף

"הכניסה לנקיק השחור אסורה לחלוטין ומסוכנת מה-1 בנובמבר ועד חודש מאי, והיא מותרת מחדש רק לאחר ירידת מפלס המים, עוצמת הזרימה ועליית הטמפרטורה", מסרו ברשות הטבע והגנים.

לדברי הרשות, "במעשיהם המטיילים סיכנו לא רק את עצמם אלא גם את כוחות החילוץ שנדרשו לפעול במזג אוויר סוער וגשום במיוחד ובתנאים מורכבים. אנו קוראים לציבור המטיילים לגלות אחריות ולהקפיד על כללי הבטיחות בטיולים בתקופת החורף: לא להיכנס לאפיקי נחלים זורמים, לא לעמוד על גדות הנחל בזמן שיטפון, לא לטייל באתרים שבהם יש סכנת החלקה, לא לקחת סיכונים מיותרים ולהקפיד על כל הנחיות הבטיחות".

(עדכון ראשון: 23:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully