וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות בראשל"צ: ח"כ ביטן זומן לחקירה נוספת ביום ראשון

25.1.2018 / 17:43

יו"ר הקואליציה לשעבר יגיע פעם נוספת למשרדי להב 433 בלוד בתחילת השבוע. בשבוע שעבר מסר יזם הנדל"ן דרור גלזר עדות שצפויה להרע את מצבו המשפטי של ביטן. גלזר חשוד כי העביר לביטן כרבע מיליון שקלים

עריכה: שניר דבוש

יו"ר הקואליציה לשעבר ח"כ דוד ביטן זומן היום (חמישי) לחקירה נוספת במסגרת פרשת השחיתות בראשון לציון. החקירה תיערך ביום ראשון.

בשבוע שעבר מסר יזם הנדל"ן דרור גלזר עדות במשרדי יחידת להב 433 שבלוד. עדותו של גלזר צפויה להרע את מצבם המשפטי של ביטן ושל המשנה לראש עיריית תל אביב, ארנון גלעדי. לפחות עבור יו"ר הקואליציה לשעבר, זו אינה ההתפתחות המדאיגה הראשונה בשבועיים האחרונים אחרי שבתחילת החודש החל גם איש העסקים משה יוסף, שכונה "הבנקאי" שלו, למסור עדות בפרשה.

גלזר נעצר בתחילת החודש שעבר ל-12 ימים. הוא חשוד כי העביר לביטן דרך יוסף כרבע מיליון שקלים, כדי שיסייעו לו לקדם לפחות פרויקט בנייה אחד בתל אביב. על פי החשד, ביטן היה זה שפנה לגלעדי כדי לקדם את הפרויקט.

דוד ביטן יוצא מהחקירה בלהב 433, 10 בדצמבר 2017. מאצ'י הוף
ח"כ ביטן בדרכו לחקירה בחודש שעבר/מאצ'י הוף

גלעדי נחקר בנוגע לחשדות בתחילת החודש שעבר. הוא הודה כי טיפל בעניינים שונים לבקשת ביטן, אך הכחיש כי עבר עבירה כלשהי. "אמש נתבקשתי למסור את גרסתי ועשיתי זאת באופן מלא ובתיאום עם המשטרה", כתב אז גלעדי בפייסבוק. "מעולם לא הסתרתי את ידידותי רבת השנים עם ח"כ דוד ביטן. בחרתי בשליחות ציבורית בעיר תל אביב-יפו ובליכוד כמשימת חיי ותמיד ביצעתי את עבודת הציבור באהבה וביושרה, וכך אמשיך לעשות גם בשנים הבאות".

יום לאחר שיוסף החל להעיד חלה התפתחות נוספת בפרשה. המשטרה עצרה את מנכ"ל חברת הבנייה "דניה סיבוס", רונן גינזבורג. הוא נעצר למשך שישה ימים ולאחר מכן שוחרר לשבעה ימי מעצר בית שצפויים להסתיים היום. לפי ההסכם בין פרקליטו של גינזבורג למשטרה, לאחר תום מעצר הבית צפוי המנכ"ל לשוב לעבודתו בחברת הבנייה המוכרת.

לגינזבורג יוחסו חשדות הנוגעים לעבירות של מתן שוחד, הלבנת הון ועבירות לפי חוק מע"מ ופקודת מס הכנסה. על פי החשד במשטרה, גינזבורג שילם דרך משה יוסף שוחד כדי לקדם פרויקט של החברה בראשון לציון. אחת השאלות שהחוקרים בודקים כעת היא האם גינזבורג ידע שהכספים יועדו לכאורה, לעבור לביטן. סנגורו, עו"ד איתן מעוז, אמר בדיון הארכת המעצר: "הוויכוח כאן מתכתב עם אמות מידה משפטיות שנקבעו בפרשת הולילנד לגבי דיאלוג עם שתדלן, או מאכער".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully