וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: אשתו של הנאשם המרכזי ברצח בדומא תובעת את המשטרה

25.1.2018 / 14:39

אוריין בן אוליאל טוענת כי בעת מעצרה לפני כעשור, כשהייתה בת 14 וחצי, השוטרים שיקרו לה, התמהמהו בשחרורה, ואחת מהן אף סטרה לה. מהמשטרה נמסר כי מח"ש בחנו את טענותיה והחליטו לסגור את התיק. עו"ד בן גביר: "התעללות של שנים כלפי בני הזוג"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

אוריין בן אוליאל, אשתו של הנאשם המרכזי ברצח בני משפחת דוואבשה, הגישה השבוע תביעה נגד המשטרה בסך 70 אלף שקלים לאחר שלטענתה הוחזקה במעצר בניגוד לחוק ולהחלטת בית המשפט והותקפה על ידי שוטרת בעת מעצרה. בן אוליאל היא אשתו של עמירם בן אוליאל, שנאשם בחברות בארגון טרור וברצח ואף הודה בתכנון ובביצוע הפיגוע, שבו נהרגו שלושה מבני המשפחה בכפר דומא, בשנת 2015.

התביעה, שהוגשה לבית משפט השלום בירושלים, מתייחסת לאירוע שהתרחש לפני עשר שנים, ביום שישי בחודש ינואר 2008, ימים ספורים לפני הגעתו לישראל של נשיא ארצות הברית דאז, ג'ורג' בוש הבן. בן אוליאל, שהייתה אז בת 14 וחצי, נטלה חלק במחאה בסמוך לבית משפט השלום ולבית המעצר במגרש הרוסים ביחד עם חברות נוספות, נגד מעצרה של חברתן. היא נעצרה באותו היום בחשד להתפרעות ולתקיפת שוטרת.

עוד בוואלה! NEWS:
"אזרח שהנושא קרוב ללבו" עתר לבג"ץ: דורש לצמצם אישורי הפלות
מצפה רמון נגד תאונות הדרכים: "לא ייתכן שהורים יקברו ילדים"
טראמפ על חקירת הקשרים עם רוסיה: "מוכן להעיד תחת שבועה"

אוריאן בן אוליאל - אשתו של החשוד העיקרי בפרשת דומא. מגד גוזני
נעצרה ב-2008 בחשד להתפרעות ולתקיפת שוטרת. בן אוליאל/מגד גוזני

בתביעה נטען כי מעצרה לווה באלימות כלפיה והיא "נגררה בברוטליות" בידי שוטרים לתוך בניין בית משפט השלום, במקום לבית המעצר הסמוך לו, והושארה במקום למשך שעה. לטענתה, השוטרים שהחזיקו בה התייחסו אליה בבריונות ואף שיקרו לה ואמרו כי הוריה סירבו לחתום על ערבות.

לאחר מכן, כך נכתב, היא נלקחה לחקירה בתחנת המשטרה הסמוכה, מבלי שיידעו אותה בדבר זכותה לנוכחות של הורה או של בגיר בחקירתה. בנוסף, נטען כי לא הותר לה להתייעץ עם עורך דין. בן אוליאל טענה כי השוטרת היא זו שתקפה אותה ואף סטרה לה. התיק עצמו הועבר למח"ש, אולם נגנז מחוסר מעש, כלומר, לאחר שבן אוליאל לא התייצבה להגשת תלונה.

הטיפול הלקוי בה, כפי שנטען בכתב התביעה, נמשך גם לאחר החקירה. הקצין הממונה בחר אז להותירה במעצר במהלך השבת, אך אף על פי שמעצרה התבצע יותר מארבע שעות לפני כניסת השבת - דבר המחייב את הבאתה לדיון בבית המשפט - היא נותרה במעצר מבלי שתובא לדין.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
גלי גינת על עמירם בן אוליאל. מערכת וואלה!
נאשם מרכזי ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה. עמירם בן אוליאל/מערכת וואלה!

בצאת השבת הוחלט במשטרה לשחרר אותה, אך בשלב זה היא סירבה לחתום על התנאים המגבילים שהוצגו בפניה והיא הובאה לדיון בפני בית המשפט. על פי כתב התביעה, בדיון זה נכחה בן אוליאל כשהיא אזוקה בידיה וברגליה, וזאת בניגוד לחוק. האזיקים הוסרו ממנה רק לדרישת עורך דינה.

בית המשפט דחה את בקשת המשטרה לחייב את בן אוליאל להפקיד סכום כסף ולהרחיק אותה מבית המשפט, וקבע כי זכותה למחות במקום. אולם, על אף שההחלטה לשחרר אותה התקבלה בשעה 19:35, היא שוחררה רק שעתיים לאחר מכן. השופט יצחק מלינוב, שדן בעניינה של בן אוליאל, התעקש ופנה לקציני המשטרה הרלוונטיים וביקש מהם הסבר לאיחור בשחרורה. מתן התשובה התעכב בשל ביקורו של הנשיא בוש, אך גם לאחר המענה שניתן על ידי המשטרה, קבע השופט כי "לא סביר שקטינה תשוחרר בפועל על ידי המשטרה שעתיים לאחר שבית המשפט הורה על שחרורה וכאשר המדובר במרחק של מאה מטרים בין בית משפט לבין יחידת המשטרה הנוגעת בדבר".

בכתב האישום שהוגש נגד בן אוליאל נטען כי היא ושבע נערות נוספות ניסו לעכב את מעצרה של חברתן שהובלה לבית המעצר במגרש הרוסים, ובאירוע זה היא דחפה שוטרת שהייתה במקום. מנגד, בן אוליאל טענה כי כל שעשתה הוא להדוף מגופה את ידיה של השוטרת, שדחפה אותה ואף סטרה לה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התיק הועבר למח"ש אך נגנז/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסופו של דבר הוגש במסגרת הסדר טיעון כתב אישום מתוקן שממנו הושמט החלק העוסק בתקיפת השוטרת, ובמסגרתו הודתה בן אוליאל בעבירה של התנהגות פסולה במקום ציבורי. בשל גילה הצעיר והתסקיר שניתן בעניינה על ידי שירות המבחן, היא לא הורשעה בפלילים. השופט אביטל חן, כיום כנשיא בית משפט השלום, הטיל עליה 40 שעות שירות לתועלת הציבור.

עו"ד בן גביר: "זכויות יסוד עומדות גם לבני משפחת אוליאל"

לדברי עו"ד איתמר בן גביר, שהגיש את התביעה האזרחית בשמה של בן אוליאל, "מסתבר שחקירות דומא הן לא הפעם הראשונה שהתעללו ועינו את עמירם בן אוליאל. לצערי, מה שהתרחש כלפי אוריין נמשך במשך שנים כלפי הזוג אוליאל".

בן גביר אמר עוד כי "מדובר בהתעללות ובהפרת זכויות יסוד שבוצעו על ידי המשטרה. מצחיק שכל אלה שיוצאים להגנתה של מחבלת כמו תמימי, לא שמענו אותם מדברים על מעצרי שווא ופגיעה בזכויות נוער הגבעות וכל מיני צעירים שמתגוררים שם". לדבריו, "הגיע הזמן שהמשטרה תלמד שזכויות יסוד הן זכויות יסוד הן זכויות יסוד, ושזכויות אלו עומדות גם לנערות ולבני משפחת אוליאל, ואסור לפגוע בהן. ואם פוגעים, צריך לשלם".

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר במקרה שהתרחש לפני כעשר שנים, במהלכו הוגש נגד החשודה כתב אישום. במהלך ההליך נטלה הנאשמת אחריות על התנהלותה הפסולה במקום ציבורי, ובסיום ההליך אף השית עליה בית המשפט שירות לתועלת הציבור והתחייבות להימנע מעבירות דומות". במשטרה ציינו עוד כי "בעבר מח"ש בחנו את טענותיה והחליטו לסגור את תיק החקירה" וכי בכל הנוגע לנושא זה יש לפנות אליהם. "לצד האמור, בכוונתנו ללמוד את כתב התביעה שהוגש רק אמש, ובהמשך להשיב לו בבית המשפט באמצעות הפרקליטות כמקובל", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully