וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצפה רמון נגד תאונות הדרכים: "לא ייתכן שהורים יקברו ילדים"

24.1.2018 / 22:25

מאות מתושבי המועצה המקומית מחו בעקבות התאונה שבה נהרג ליאל בן ה-13 בהתנגשות מכונית משפחתו עם גמל. "כל תושב פה יאמר שהיה כמעט מעורב בתאונה עם גמלים", אמרה אחת המפגינות. "הגענו להגיד די"

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

מאות מתושבי מצפה רמון הפגינו אחר הצהריים (רביעי) בכניסה למועצה המקומית במחאה על "אוזלת היד של גורמי האכיפה" בעקבות ריבוי תאונות הדרכים באזור. ההפגנה התעוררה בעקבות התאונה בשבוע שעבר, שבה נהרג ליאל אלמקייס בן ה-13 במהלך נסיעה משפחתית כשהמכונית התנגשה בגמל שנקלע לכביש.

התושבים טוענים שהקטל בדרכים חייב להגיע לקיצו רק דרך חוקים שיגבילו את תנועת הגמלים בכבישי הנגב. "המטרה שלנו היום להעלות את המודעות להפקרות שיש היום בכבישים בדרום. איבדנו הרבה חברים, הרבה תושבים מקפחים את החיים שלהם. אנחנו מצפים שמקבלי ההחלטות יבינו שאנחנו צריכים כבישים שיתאימו לנו. אנחנו לא צריכים לסכן את החיים שלנו בכבישים, הגיע הזמן שיעשו הכל למנוע מוות מיותר מחיות שמגיעות לכבישים", אמרה אבישג יפרח, שכנתם של משפחת אלמקייס.

הפגנה נגד הקטל בכבישים, מצפה רמון , 24 בינואר 2018. שי מכלוף
התושבים מפגינים בכניסה למצפה רמון/שי מכלוף

עליזה כהן, מורה לנהיגה ממצפה רמון, אמרה: "היום יצאנו למחאה נגד הקטל בדרכים. לא יכול להיות שמשפחות ייהרסו ואנשים ייהרגו. לא יכול להיות שיהיו 12 הרוגים בשנים האחרונות כתוצאה מתאונות עם גמלים וחמורים. כל תושב פה יאמר שהיה כמעט מעורב בתאונה עם גמלים. תושבי המקום החליטו להגיד די. לא יכול להיות שתלמידים יקברו את החברים שלהם, לא ייתכן שהורים יקברו את הילדים שלהם, חייבים לחוקק חוק על סימון הגמלים. התשתיות חייבות להשתפר, להאיר את הכבישים ולשים מעקות ביטחון כדי למנוע כניסת חיות, די, אנחנו לא רוצים הרוגים ממצפה רמון, לא נשתוק יותר".

דהן מסעוד נהג הסעות במצפה רמון טוען כי המצב בכבישים בסמוך למצפה מסוכנים מאוד. "עצרו את הפיתוח של הכבישים בעיר הבהדים, זה לא יכול להיות, חייבים ללתקן ולהאיר את הכבישים בסמוך למצפה רמון", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully