וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת 2017 במעברי הביטחון: עלייה של 15% במספר הכניסות לישראל

25.1.2018 / 2:37

מנתוני משרד הביטחון עולה כי מדי יום נכנסים 60 אלף פלסטינים לישראל לצרכי עבודה, מסחר, טיפול רפואי וסיוע הומניטרי. מאות ניסיונות הברחות סוכלו השנה במעברים בגבול הרצועה. בשיחה עם וואלה! NEWS העריך האחראי על המעברים כי עלייה בשיעור הנכנסים תסייע ליציבות בגדה

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן ושניר דבוש

15 מיליון פלסטינים נכנסו לישראל דרך מעברי הביטחון בשנת 2017 - כך עולה מנתוני הסיכום שהציגה היום (חמישי) רשות המעברים במשרד הביטחון (רמ"ים), האחראית על הפעלת המעברים כרם שלום וארז בגבול ישראל-עזה ומעברי קו התפר ביהודה ושומרון. זאת, לעומת 13 מיליון פלסטינים שנכנסו לישראל בשנת 2016. הממוצע היומי עומד על יותר מ-60 אלף פלסטינים שנכנסו לשטח המדינה, בין אם לצורך עבודה, מסחר, טיפולים רפואיים או סיוע הומניטרי.

תא"ל (במיל') כמיל אבו-רוקון, ראש המעברים היבשתיים ברמי"ם, העריך בשיחה עם וואלה! NEWS כי בעקבות החלטת הדרג המדיני להגדלת המכסה ב-15 אלף פועלים, יגדל כוח הקנייה של הפלסטינים בשנה הקרובה - מה שעשוי לייצב את המציאות הביטחונית באזור הגדה המערבית.

עוד בצבא וביטחון:
צה"ל נגד הרב אליהו: "צריך לגלות אחריות באמירותיו"
פשיטה על תחנת הרדיו: שלושה חיילים בגלצ נעצרו על עבירות סמים
מסתמן: התיק הפלילי נגד הקצין הבכיר שהחזיק מכולה עם ציוד צבאי ייסגר

מעבר כרם שלום נפתח- כ-1,000 משאיות המובילות סחורות כגון קמח, מלט, אורז וציוד נוסף, ייכנסו לרצועת עזה דרך המעבר. שי מכלוף
מעבר כרם שלום, בשבוע שעבר/שי מכלוף

מהנתונים עולה כי תנועת הסחורות הישראליות שנכנסו לעזה דרך מעבר כרם שלום הסתכמה ב-160 אלף משאיות. השיא השנה נרשם בחודש אפריל, כשביום פעילות אחד עברו במעבר יותר מאלף משאיות הנושאות סחורות.

עוד עולה כי הבודקים הביטחוניים במעברי ארז וכרם שלום סיכלו בשנת 2017 מאות ניסיונות הברחת חומרים אסורים לרצועת עזה, בדומה לנתונים בשנה שעברה. בין הסיכולים המרכזיים היו ניסיון להברחת חומרי נפץ מהרצועה לישראל דרך מעבר ארז וכן ניסיון העברת כמה טונות של חומרים מסוכנים מישראל לרצועה דרך מעבר כרם שלום. בנוסך לכך נתפסו על ידי הבודקים הביטחוניים במעברים ציוד צילום ייעודי לאבטחה, צינוריות ברזל ואלומיניום, כדוריות מתכת, ציוד צלילה, מדי צבא, נעלי צבא שהוסתרו בתוך נעלי בית ואף מטבעות ופסלים בעלי ערך ארכיאולוגי. אחד הערוצים המרכזיים בניסיונות ההברחה היה רכש ציוד דרך אתרי אינטרנט מוכרים, לדוגמה "עלי אקספרס", וכן שימוש בנתיבי הדואר לביצוע ההברחה.

עוד באותו נושא

צלחת שטוחה ותאורה ירוקה: זה המכשיר החדש של צה"ל לאיתור אמל"ח?

לכתבה המלאה
מעבר מיתר 28 בנובמבר 2017. דובר ההסתדרות, מערכת וואלה! NEWS
משאיות במעבר מיתר/מערכת וואלה! NEWS, דובר ההסתדרות

בנוסף שני מיליון כלי רכב אזרחיים נכנסו מישראל לשטחי יהודה ושומרון. לדברי תא"ל אבו-רוקון, מדי סוף שבוע נכנסים בין 7,000 ל-8,000 כלי רכב של ערביי ישראל לג'נין לצורך קניות בעיר. על פי הערכת משרד הביטחון, מדובר בהכנסה שנתית של לפחות מיליארד שקלים בשנה למסחר הפלסטיני. תנועה נרשמת במעברים גם לדהריה ולחברון, שם מבקרים בדואים מישראל כדי לערוך קניות.

בשבוע שעבר נפתח מחדש מעבר כרם שלום למעבר סחורות לעזה, שלושה ימים לאחר השמדת מנהרת טרור שהתגלתה בגבול הרצועה. עם פתיחת המעבר, החלה הכנסת אלפי טונות של ציוד ומזון לשטח הרצועה. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי המהלך התאפשר בתום הערכת מצב ולאחר ש"פיקוד הדרום השלים את תהליך סיכולה והשמדתה של מנהרת הטרור שנחפרה תחת המעבר וסיכל את האיום הביטחוני שהיוותה".

מעבר כרם שלום נפתח- כ-1,000 משאיות המובילות סחורות כגון קמח, מלט, אורז וציוד נוסף, ייכנסו לרצועת עזה דרך המעבר. שי מכלוף
מעבר כרם שלום, בשבוע שעבר/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully