וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף טוב: התינוק הסורי שהוטס לניתוח בישראל ישתחרר מבית החולים

25.1.2018 / 11:20

לאחר חודש של טיפולים בבית החולים שיבא, מצבו של התינוק, שנולד לפליטים מסוריה עם מום נדיר בלבו, השתפר משמעותית. הוא יוטס שוב לארץ בעוד כמה חודשים להמשך מעקב ובדיקות. בית החולים: "נמשיך להיות אי של שלום"

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

(בוידאו: דיווח על התינוק הסורי שנקלט בבית החולים תל השומר, חודש שעבר)

התינוק שנולד להורים פליטים מסוריה בקפריסין והובא לניתוח דחוף בלבו בישראל בחודש שעבר, צפוי להשתחרר היום (חמישי) מבית החולים שיבא שבתל השומר. התינוק, שהגיע כשהוא בן ארבעה ימים בלבד, סובל ממום נדיר בלבו ועבר ניתוח מוצלח בבית החולים ספרא שבמרכז הרפואי.

מבית החולים נמסר שמצב התינוק טוב והוא צפוי לשוב לישראל עם משפחתו בעוד כמה חודשים לניתוח נוסף בלבו ולהמשך מעקב. אביו של התינוק הודה למדינת ישראל, לצוות הרפואי ולמשרד החוץ שנרתמו להצלת בנו.

התינוק הגיע בטיסה מיוחדת מקפריסין ב-23 בדצמבר, אושפז בבית החולים ועבר סדרת בדיקות מקיפות במהלך החודש האחרון בידי רופאי המחלקה למומים מולדים. עוד בקפריסין החלו רופאים להעניק לתינוק טיפול תרופתי, ובבדיקות שנערכו לו אותר המום הנדיר שממנו הוא סובל. הטסתו לארץ התאפשרה עקב שיתוף פעולה של משרד הבריאות בקפריסין עם משרד החוץ הישראלי.

עוד בוואלה! NEWS:
נשיא רואנדה לנתניהו: נקבל מבקשי מקלט רק בהתאם לחוק הבינלאומי
פריצת דרך מדעית: מדענים סינים הצליחו לשבט שני קופי מקוק
הילדים שנהרגו בתאונה נטמנו בשבי שומרון; האב הגיע באלונקה

ד"ר דודי משאלי והאח נאגח זייד בבית החולים שיבא עם התינוק הסורי שהובא מקפריסין - 24 בינואר 2018. חמ"ל וואלה, מערכת וואלה! NEWS
ד"ר דודי משאלי והאח נאגד זייד, שטיפלו בתינוק בבית החולים ספרא/מערכת וואלה! NEWS, חמ"ל וואלה

ד"ר דודי משאלי, מנהל המרכז למומי לב מולדים בבית החולים ספרא, אמר כי "התינוק הגיע עם מום לב מולד ומורכב. הוא טופל על ידי צוות רב-תחומי שכלל קרדיולוגים, רופאי טיפול נמרץ ומנתחי לב. לשמחתנו הוא התאושש יפה מהניתוח וישתחרר מבית החולים כבר בימים הקרובים. התינוק ימשיך להיות במעקב אצלנו ויגיע לבדיקות עוד כמה חודשים".

"בית החולים היה וימשיך להיות אי של שלום. נמשיך לקלוט ולטפל במסירות ומקצועיות במקרים המורכבים ביותר המופנים אלינו מכל רחבי הארץ והאזור", הוסיף.

בשנים האחרונות, חרף היעדר היחסים הדיפלומטים עם סוריה, ישראל קולטת לשטחה פצועים הנזקקים לטיפול רפואי בעקבות מלחמת האזרחים, כמו גם מקרים הומניטריים נוספים.

תינוק סורי הועבר לישראל מקפריסין לביצוע ניתוח מציל חיים. חברת "גשר אווירי", מערכת וואלה! NEWS
התינוק בזמן הטסתו לישראל/מערכת וואלה! NEWS, חברת "גשר אווירי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully