וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים שנהרגו בתאונה נטמנו בשבי שומרון; האב הגיע באלונקה

מאיה הורודניצ'אנו, כתבתנו בשטחים ואור רביד

24.1.2018 / 20:18

אורי בת ה-12 ורואי בן השמונה, שנהרגו בתאונת הדרכים ליד שבי שומרון, נקברו בבית העלמין בהתנחלות. אמם עדיין מאושפזת במצב קשה, ואביהם הספיד בהלוויה: "אלוהים, איך לקחת שני ילדים". סבתם: "לא מעבדים את הכאב"

עריכה: שניר דבוש

אורי בת ה-12 ורואי בן השמונה, שנהרגו אמש בתאונה ליד שבי שומרון, הובאו למנוחות הערב (רביעי) בבית העלמין בהתנחלות. האח הבכור, אחיה בן ה-13, נפגע באורח קשה, האם שירלי נפצעה גם היא באורח קשה, אח נוסף בן כחצי שנה ואבי המשפחה, אוהד, נפצעו באורח קל. הוא הגיע להלוויית הילדים באלונקה, יחד עם מאות בני אדם שבאו להיפרד מהילדים בדרכם האחרונה.

האב ספד לילדיו וסיפר, "אורי, נולדת אחרי לבנון השנייה. אימא החליטה לקרוא לך כך אחרי תקופת החושך. רואי אהרן, כמה נחת הבאת לנו. היה לך זיכרון מהים ואהבת את התורה בכל לבבך. אורי ורואי אני נפרד מכם בשם אמא ואחיה ואמיתי. אלוהים אני לא מבין איך לקחת שני ילדים. אין בי אשמה אבל כהורים יש לנו אחריות להביא אתכם לחיים מלאים. אחריות שלא קיימנו".

ההרוגים בתאונה בשומרון 24 בינאור 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
משפחת ליפניק/מערכת וואלה! NEWS, -
הלוויתם של המשפחה שנהרגה בתאונה בשומרון, שבי שומרון, 24 בינואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
האב בהלוויית ילדיו/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

הרב שמעון בן שחר, נציג בית הספר של הילדים, אמר כי "הלב ממאן להאמין". "כשרואים כאלה ילדים יודעים שזו משפחה מיוחדת, תמימות, הכל בצניעות טבעית. אורי, איזה לב רחב ומיוחד היה לך. אור בעיניים. בורחת ממריבות ומנסה להשכין שלום. רואי אהרן. איזו מתיקות. איזו... הרב רזיאל (מתייחס לרזיאל שבח שנרצח בחוות גלעד, מ"ה), הנה, כבר יש לך ילד ראשון בבית דין של למעלה".

"איך ידעת לבחור את הילד השקדן. אנחנו נפרדים מכם בקושי רב. מבקשים סליחה ומחילה שמא פגענו", אמר הרב בן שחר.

רב העיר צפת, שמואל אליהו, ספד לילדים ואמר: "אולי סוף אדם למות, אבל לא ככה. לא באופן הזה. איך אפשר בשעה כל כך כואבת לראות שני ילדים כאן שוכבים לפנינו? רק אתמול היו מלאי חיים. והכול, למה? מנהיגה פרועה. מזלזול בחיים. מאנשים שאין להן כבוד לחיים, לשמחה או לילדים".

הלוויתם של המשפחה שנהרגה בתאונה בשומרון, שבי שומרון, 24 בינואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
"אולי סוף אדם למות, אבל לא ככה"/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
הרוגה ועשרה פצועים בתאונה בין רכב ישראלי לפלסטיני בצומת שבי שומרון, 24 בינואר 2018. כיבוי והצלה מחוז ירושלים, דוברות כב"ה
זירת התאונה, אמש/דוברות כב"ה, כיבוי והצלה מחוז ירושלים

רב המועצה האזורית שומרון, אליקים לבנון, ספד גם הוא. "אנחנו פונים בתפילה ובברכה לחזק את אבא יקר, שתעמוד על רגליך ושהרופאים יצליחו במשלח ידם להחזיק ולתמוך במשפחה", אמר. "אנחנו חווים הרבה אירועים של תאונות דרכים. צריך להרים מעפר, להרים את חוות גלעד, את שבי שומרון, את משפחת ליפניק. נוחו בשלום ילדים מתוקים".

אמה של שירלי סיפרה הבוקר בצער על האובדן הקשה. "עצוב לאבד נכדים, עצוב מאוד. עצוב למשפחה. חמישה ילדים יש לבת שלי, היא הבת הבכורה שלי ומתוכם הלכו שניים. שניים שאינם, בן ובת. שני פרחים יפים. התחושה מאוד קשה. עצוב לנו, עוד לא הספקנו לעבד את הכאב שלנו, עדיין לא מעכלים, כל אחד עדיין במחלקה אחרת ואנחנו מחכים לקבל את כל המידע". הסבתא הוסיפה כי האם שירלי עוד לא יודעת את תוצאותיה הקשות של התאונה.

הלוויתם של המשפחה שנהרגה בתאונה בשומרון, שבי שומרון, 24 בינואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
ההלוויה בבית העלמין, הערב/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

לפי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ב-2017 אירעו ביהודה ושומרון 27 תאונות ובהן קיפחו את חייהם 37 בני אדם, ו-136 נפצעו באורח קשה. בחמש השנים האחרונות הסטטיסטיקה עומדת על מספרים דומים, ולא נראה כי חל שיפור או החמרה במצב הבטיחות בכבישים שמעבר לקו הירוק.

האב אוהד ביקש לתרום את איברי הילדים שנהרגו, וקרניות עיניהם של רואי ואורי יושתלו בחולים. בהתנחלות סיפרו כי הבן הבכור שנפצע באורח קשה בתאונה ומאושפז בטיפול נמרץ אמור היה לחגוג את בר המצווה בעוד כשלושה שבועות.

מחקירה ראשונית של התאונה עולה כי נהג פלסטיני איבד שליטה לאחר שככל הנראה נסע במהירות שאינה מתאימה לתנאי הדרך, פגע במעקה בטיחות, נזרק למרכז הכביש וחסם את נתיב הנסיעה של כלי הרכב של משפחת ליפניק. אחד הפלסטינים שהיה ברכב השני נהרג, אחר נפצע קשה ועוד שלושה נפצעו באורח בינוני.

(עדכון ראשון 19:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully