וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל שיר על עהד תמימי: ליברמן הורה להחרים את יהונתן גפן

השר הורה למפקד גלצ שלא להשמיע או לראיין את היוצר, לאחר שהאחרון פרסם בחשבון האינסטגרם שלו טקסט שכתב על הנערה הפלסטינית ובו התייחס למניעיה לסטור לקצין, והשווה אותה לגיבורות יהודיות. ליברמן: "רדיפת כותרות מחליאה". היועמ"ש: לליברמן אין סמכות לקבוע תכנים בתחנה

ליברמן נגד יהונתן גפן | כל העדכונים

- יהונתן גפן פרסם שיר באינסטגרם המשבח את עהד תמימי
- השר ליברמן הנחה לא להשמיע אותו בגלצ
- היועמ"ש: לשר הביטחון אין סמכות לקבוע תכנים בתחנה
- ח"כ זנדברג: שיריו של גפן יישארו אחרי ליברמן

שר הביטחון אביגדור ליברמן הנחה הבוקר (שלישי) את מפקד גלצ שמעון אלקבץ להפסיק להשמיע או לראיין את היוצר יהונתן גפן בתחנה, לאחר שפרסם אתמול טקסט שכתב בחשבון האינסטגרם שלו ובו כתב על הנערה עהד תמימי. גפן התייחס בדבריו למניעים שהיו עלולים להביא אותה לסטור לקצין והשווה אותה לגיבורות היסטוריות יהודיות כמו חנה סנש ואנה פרנק.

"מדינת ישראל לא תיתן במה לאדם שמשווה בין ילדה שנספתה בשואה ולוחמת גיבורה שנלחמה במשטר הנאצי, לעהד תמימי הפרחחית שתקפה חייל", מסר ליברמן. "רדיפת הכותרות של גפן מחליאה ומקוממת. הבמה הראויה לדברי ההבל של גפן היא שידורי אל-מנאר של החיזבאללה".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ביקש להבהיר כי על פי הדין, כפי שנקבע כבר בעבר, אין לשר סמכות חוקית להתערב בתכנים המשודרים בתחנה. המסכות החוקית לקבוע את התכנים שישודרו בתחנה מסורה בידי גורמי המקצוע של התחנה בלבד, כך נמסר מהודעה של משרד המשפטים.

לפי הוראת החוק, "מפקד התחנה כפוף לקצין החינוך והנוער הראשי, אולם בעניינים עיתונאיים-מקצועיים, שבהם הוא עוסק בתפקידו כעורך ראשי של התחנה, הוא לא יהיה נתון למרות מפקדיו, ויעמדו לנגד עיניו השיקולים המקצועיים העיתונאיים".

עוד הוסיפו בהודעה כי "הדבר בא לידי ביטוי בעבר פסיקת בג"ץ, שעמד על חשיבות עצמאות הגורמים המקצועיים והיקף שיקול הדעת הרחב המסור להם בכל הקשור לתכנים המשודרים. מובן כי אין בדברים האמורים לתת לגיטימציה כלשהי לתוכן הדברים המקוממים שנאמרו".

אחרי הודעת מנדלבליט, הבהיר ליברמן כי "תפקידי כשר הביטחון הוא לשמש מגן לכל החיילים, בסדיר ובמילואים, שאינם יכולים לענות לפוליטיקאים. אני מונחה על ידי חוק השכל הישר, שעומד מעל כל הנחיה. עם כל הכבוד וההערכה שאני רוחש ליועץ המשפטי לממשלה, במקרה הזה אני דוחה על הסף את עמדתו. עדיף שהיה מגנה את גפן. גלי צה"ל היא תחנה צבאית ולא תשמש במה להשתלחות של עוכר ישראל כזה או אחר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עהד תמימי מובאת לדיון הארכת מעצר בכלא עפר, 15 בינואר 2018. רויטרס
תמימי בבית המשפט, השבוע/רויטרס

חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) תקפה את ההחלטה ואמרה כי "השירים והמילים של גפן הם חלק כל כך אופטימי, חינני ומהפכני בפסקול הישראלי, והן יישארו כך גם אחרי שסגירת המיקרופונים האלימה של הקומיסר ליברמן תהפוך לחלק נשכח בהיסטוריה"

ביום שני הוגש כתב אישום נגד תמימי בת ה-16, שתועדה תוקפת קצין וחייל לפני כשבועיים. כתב האישום אף כלל חמישה אירועים נוספים שבהם תקפה תמימי אנשי כוחות הביטחון. בכתב האישום צוין כי באירועים אלה זרקה תמימי אבנים לעבר חיילים ושוטרים, איימה עליהם, הפריעה לכוחות למלא את תפקידם, השתתפה בהפרות סדר והסיתה אחרים להשתתף בהן.

ליברמן בירך אז על החלטה "להשאיר את הפורעת עהד תמימי במעצר עד תום ההליכים". לדבריו, "יש צדק בבית הדין הצבאי המסר שלנו ברור - מדינת ישראל לא תאפשר פגיעה בחיילי צה"ל ומי שינסה לפגוע ישלם מחיר כבד".

ליברמן מבקר את לוחמי הימ"מ הפצועים בבית החולים רמב"ם,  19 בינואר 2018. אדריאן הרבשטיין
השר ליברמן. תוקף את יהונתן גפן/אדריאן הרבשטיין

מלבד תמימי, הוגש כתב אישום גם נגד אימה נרימאן, בגין מעורבותה בתקיפת הקצין והחייל לפני כשבועיים, ובגין הסתה בפייסבוק לביצוע פיגועים. ביום ראשון הוגש כתב אישום נגד נור תמימי, קרובת משפחתה של עהד, בשל מעורבותה בתקרית.

(עדכון ראשון 7:51)

יהונתן גפן. ניר פקין
גפן. כתב פוסט בזכות עהד תמימי/ניר פקין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully