וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף להשבתה: הממשל האמריקני ישוב לפעול - אחרי שהושגה פשרה

22.1.2018 / 21:29

הסנאט אישר ברוב של 81 מול 18 תקציב זמני לפעילות הממשל הפדרלי עד ל-8 בפברואר, שיעבור לאישור בית הנבחרים והנשיא. המפלגות יפתחו בדיונים על הנושאים שנותרו במחלוקת על מנת למנוע השבתה נוספת לאחר המועד

אתר רשמי

אחרי 60 שעות שבהן היה הממשל הפדרלי בארצות הברית מושבת, הגיעו הערב (שני) נציגי הרפובליקנים והדמוקרטים בסנאט לפשרה שצפויה לאפשר את חידוש פעילותו. על פי הפשרה פעילות הממשל תתוקצב עד ל-8 בפברואר, ועד אז ידונו הצדדים בסוגיות הנמצאות במחלוקת בין הצדדים, כמו עיגון מעמדם החוקי של כ-800 אלף ילדי מהגרים שנכנסו לארצות הברית שלא כחוק ומימון לבניית חומה בגבול מקסיקו.

"זה יהיה תהליך הוגן לכל הצדדים", אמר מנהיג הדמוקרטים בסנאט, צ'אק שומר. "אנחנו מצפים שהחוק בנוגע לילדי המהגרים יישקל בהוגנות ויעלה להצבעה". בעקבות ההסכמה, הצביעו 81 סנאטורים בעד המשך פעילות הממשל, ורק 18 סנאטורים התנגדו. כעת יועבר החוק בהליך בזק אל בית הנבחרים שיצטרך להצביע על כך גם הוא, ומשם יועבר אל שולחנו של הנשיא, שיצטרך לחתום על החוק עד סוף היום כדי לאפשר למשרדי הממשלה להיפתח מחר כסדרם.

הסנאטורים סוזן קולינס וג'ו מנצ'ין מודיעים על הסכם הפשרה לסיום השבתת הממשלה הפדרלית בארצות הברית, 22 בינואר 2018. רויטרס
הסנאטורים סוזן קולינס וג'ו מנצ'ין מודיעים על הסכם הפשרה, הערב/רויטרס

סגן הנשיא האמריקני מייק פנס התייחס לסיומה הצפוי של השבתת הממשל בדברים שנשא לצדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב בירושלים, ובירך על הסכם הפשרה. לדבריו, "מיעוט בסנאט בחר להשבית את הממשל, למנוע מחיילינו את ההטבות המגיעות להם ולהעמיד בסכנה את שירותי הממשל שלנו רק כדי לטפל בנושא הקשור בהגירה בלתי חוקית".

עוד הוסיף פנס כי "עכשיו כשהממשל ישוב להיפתח, הקונגרס יכול לחזור להתמקד בקידום האג'נדה של הנשיא. אני מצפה לחזור לוושינגטון מחר ולעבוד יחד עם חברי הקונגרס כדי לקדם את האג'נדה שמשיבה את אמריקה לגדולתה".

ארוחת ערב של סגן נשיא ארה"ב מייק פנס ורעייתו עם ראש הממשלה ורעייתו במעון רה"מ 22 בינאור 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
פנס, הערב/מערכת וואלה! NEWS, -

בזמן ההשבתה, שהחלה ביום שישי בחצות, יצאו כ-800 אלף עובדי הממשל הפדרלי לחופשה ללא תשלום. היום, עם תום חופשת סוף השבוע בארצות הברית הדבר הורגש היטב במשרדי הממשלה שעבדו במתכונת מצומצמת, במס הכנסה שלא סיפק מענה לפניות ציבור וכן בכמה אתרים לאומיים שנותרו סגורים. כל אלו ישובו בהדרגה לעבודה מיד לאחר שהנשיא יחתום על חוק התקציב.

כעת ינסו הצדדים לעבוד יחד על הסכמה דו מפלגתית שתאפשר להגיע להסכמה בכל הסוגיות שבמחלוקת עד לתאריך היעד בחודש הבא, ולאחר מכן לתקצב את פעילות הממשל לתקופה ארוכה יותר. במידה והדבר לא יקרה, עלול הממשל להיות מושבת שוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully