וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אלפי עובדים בבית: ההשבתה של הממשל האמריקני נכנסת לתוקף

22.1.2018 / 11:28

ביום השלישי של הקיפאון הפוליטי, יתעוררו עובדי הממשל לבוקר מבלבל מאחר שרבים מהם לא יודעים אם הם נחשבים "חיוניים" או לא. דיונים ממושכים בין הרפובליקנים לדמוקרטים טרם הניבו הסכמות על מימון זמני של הממשל, אך הסנאט צפוי לנסות ולהצביע על כך בהמשך היום

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מאות אלפי עובדי ממשל פדרלי לא יגיעו היום (שני) לעבודתם בשל השבתת הממשל האמריקני, שנמשכת מאז יום שבת. הסנאט צפוי לנסות שוב בהמשך היום להשיב את המימון הפדרלי, גם אם באופן זמני, ולעבוד על פתרון המחלוקת סביב סוגיית ההגירה.

בצל חוסר הוודאות, הסנאטורים צפויים להצביע על העברת מימון זמני לממשל עד לתחילת פברואר, אולם לא ברור כמה תמיכה יש במהלך. זאת אחרי שהרפובליקנים והדמוקרטים התדיינו במהלך הלילה במטרה להגיע להסכם, רק כדי לצאת בידיים ריקות. מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל, אמר כי ההצבעה המתוכננת בוטלה והיא תתקיים היום, בשעה 20:00 (שעון ישראל).

לקריאה נוספת בנושא
הרפובליקנים והדמוקרטים לא הגיעו להסכמות - הממשל האמריקני מושבת

גבעת הקפיטול בוושינגטון ביומה השנייה של השבתת הממשל האמריקני, 21 בינואר 2018. רויטרס
גבעת הקפיטול מושבתת/רויטרס

עד היום, רוב עובדי הממשל הפדרלי לא הושפעו מההשבתה ורבים מהם עדיין מחכים לדעת אם הם נחשבים עובדים "חיוניים" או לא, הגדרה שתקבע אם עליהם להגיע לעבודה למרות ההשבתה. ואולם, גם בשעות הלילה משרד משאבי האנוש הפדרלי סיפק מעט מאוד מידע. באתר שלו נכתב כי "פעילות הממשל הפדרלי משתנה בהתאם לסוכנויות השונות".

משרד ההגנה פרסם תזכיר באתרו שלו, שבו פירט מי יקבל שכר במהלך ההשבתה. עוד נכתב כי אזרחים עובדי הממשל יצאו לחופשה זמנית, פרט לאלו הנדרשים כדי לתמוך בכוחות שנמצאים בפעילות מבצעית. באתר של משרד הפנים, האחראי על הפארקים הלאומיים, לא פורסם עדכון על המצב.
לפי מחלקת המדינה, "בשלב הזה, שירותי הוויזה המתוכננים בארצות הברית ובנציגותינו מעבר לים יימשכו ככל שהמצב מאפשר".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במהלך ארוחת ערב במועדון הגולף שלו בפלורידה, ארה"ב 15 בינואר 2018. רויטרס
ביטל את תכנית ההגנה על ה"חולמים". טראמפ/רויטרס

טראמפ הודיע בשנה שעברה כי הוא יסיים את התכנית ב-5 במרץ וביקש מהקונגרס להעביר חקיקה שתתקן זאת, כדי למנוע את גירוש אותם ה"חולמים". הרפובליקנים מנסים לקשור זאת במימון הקמת החומה בגבול עם מקסיקו. מקונל הבטיח לעלות לדיון ב-8 בפברואר חקיקה בנושא ההגירה, כל עוד הממשל ייפתח.

מנהיג הדמוקרטים בסנאט, צ'אק שומר, סירב לכך ואמר כי לא ברור אם הבטחתו של מקונל תספיק כדי להבטיח את תמיכת הדמוקרטים במימון זמני של הממשל. הקונגרס נכשל בשנה שעברה להעביר תקציב עד 1 באוקטובר, תחילת השנה התקציבית הפדרלית, ומאז פעל הממשל על בסיס שלוש חקיקות זמניות.

הרפובליקנים שולטים בבית הנבחרים ובסנאט, אך באחרון יש להם רק רוב זעום של 51 מול 49. ואולם, מרבית החוקים זקוקים לרוב של 60 קולות, מה שמחזק את ידם של הדמוקרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully