וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבדאללה לפנס: הסכסוך בין ישראל לפלסטינים - מקור לחוסר יציבות

21.1.2018 / 12:59

מלך ירדן הדגיש במהלך פגישתו בעמאן עם סגן נשיא ארה"ב כי על המדינה הפלסטינית לקום בקווי 67' עם מזרח ירושלים כבירתה. אחרי ביקורו בממלכה, ימשיך פנס אל ישראל

צילום: דוברות משטרה ורויטרס, עריכה: שניר דבוש

עבדאללה מלך ירדן אמר היום (ראשון) לסגן נשיא ארצות הברית מייק פנס כי הוא חושש שההכרה בירושלים כבירת ישראל אינה חלק מפתרון מקיף לסכסוך בין ישראל לפלסטינים. במהלך פגישתם בעמאן, הזהיר המלך כי "הסכסוך הוא מקור לחוסר יציבות באזור" והדגיש את הצורך בהקמת מדינה פלסטינית על בסיס קווי 67' עם מזרח ירושלים כבירתה.

פנס הגיע לעמאן אחרי שנפגש אתמול במצרים עם הנשיא עבד אל-פאתח א-סיסי, כחלק מביקורו באזור. בשעות אחר הצהריים, הוא ינחת בישראל, שתהיה מרכז הביקור שלו. פנס הוא הגורם האמריקני הבכיר ביותר שמגיע לאזור מאז הכריז הנשיא דונלד טראמפ על הכרתו בירושלים כבירת ישראל בחודש שעבר.

לקריאה נוספת בנושא
אחרי סערת ירושלים ובאיחור של חודש: סגן נשיא ארה"ב מגיע לישראל
בדרך לירושלים עוצרים בקהיר: סגן נשיא ארה"ב נפגש עם א-סיסי

סגן נשיא ארה"ב, מייקס פנס ורעייתו קארן, נפגשים עם מלך ירדן אבדאללה ורעייתו המלכה רנייה, ירדן, 21 בינואר 2018. רויטרס
עבדאללה ופנס בפגישתם בארמון בעמאן/רויטרס

פנס אמר אמש כי ארצות הברית תתמוך בפתרון שתי המדינות, אם שני הצדדים ירצו בכך. פנס אמר כי א-סיסי תיאר את התנגדותו להכרה בירושלים כ"חוסר הסכמה בין חברים". סגן הנשיא אמר כי הוא הבטיח לנשיא מצרים שארצות הברית מחויבת לשמור על הסטטוס-קוו באתרים הקדושים בירושלים וכי ההכרה אינה משמעותה קביעת גבולות סופיים. "לתפיסתי, הוא היה מעודד מהמסר", אמר פנס.

לפי לשכת הנשיאות של מצרים, א-סיסי ציין כי רק משא ומתן המבוסס על פתרון שתי המדינות יכול להוביל לסוף הסכסוך, ולדבריו, "מצרים לא תחסוך שום מאמץ מכך".

פנס היה אמור להגיע גם לרמאללה במהלך הביקור, ולהיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. עם זאת, בעקבות ההכרה בירושלים, הודיעו הפלסטינים כי הוא אינו רצוי והיחסים בין וושינגטון לרמאללה עלו על שרטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully