וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרור אאוט, סין ורוסיה אין: מדיניות הביטחון החדשה של ארה"ב

19.1.2018 / 23:24

שר ההגנה הציג את אסטרטגיית הביטחון הלאומי החדשה, שתעמיד במרכז את מוסקבה ואת בייג'ינג במקום את הטרור האסלאמי. עוד בראש סדרי העדיפויות: האיום הצפון קוריאני והבריתות הבינלאומיות

צילום: רויטרס

אחרי יותר מעשור וחצי של התמקדות בטרור האסלאם הראדיקלי, המדיניות החדשה של צבא ארצות הברית תשים דגש על רוסיה ועל סין - כך הצהיר היום (שישי) שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס. בנאום שבו חשף את אסטרטגיית הביטחון הלאומית, הקובעת את סדרי העדיפויות החדשים של הפנטגון לשנים הקרובות, כינה מאטיס את רוסיה וסין "כוחות המחפשים ליצור עולם בדמות הדגם האוטוריטרי של משטרם".

לדברי מאטיס, "נמשיך להוציא לפועל את המערכה נגד הטרוריסטים שאותה אנחנו מובילים כיום, אך היריבות עם כוחות גדולים, שאינם דורמי טרור, היא כעת המוקד העיקרי של מדיניות הביטחון הלאומי האמריקנית". זהו הנאום הראשון מאז שנת 2014 שבו ארצות הברית מציגה את אסטרטגיית הביטחון הלאומית שלה.

עוד בוואלה! NEWS:
לא מוטרד מהקור: פוטין ציין את חג ההתגלות בטבילה באגם קפוא
המטרות של איראן בגרמניה: ארגונים יהודיים ומועדון מכבי
וואלה! גלובל עם הילה קובו: הלוחמות היהודיות והכינויים של טראמפ

שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס נותן הצהרה בבית הלבן בנוגע לקוריאה הצפונית, לידו ג'וזף דאנפורד ראש המטות המשולבים. רויטרס, מערכת וואלה! NEWS
"היריבות עם כוחות גדולים, לא טרור, היא כעת המוקד העיקרי". שר ההגנה האמריקני, מאטיס/מערכת וואלה! NEWS, רויטרס

האסטרטגיה החדשה של הפנטגון היא נדבך נוסף של המדיניות הנוקשה שמוביל הנשיא דונלד טראמפ ביחס לאתגרים מצד מדינות אלה, בעת ובעונה אחת עם ניסיונותיו לשפר את הקשרים עם מוסקבה ועם בייג'ינג על מנת לרסן את קוריאה הצפונית.

סדרי העדיפויות החדשים, המופיעים גם במסמך הבלתי מסווג שפורסם היום ושאת עיקריו פרס מאטיס בנאומו, צפויים להשתקף בבקשות התקציב העתידיות של הפנטגון. עם זאת, עדיין לא ברור כיצד המפנה בסדרי עדיפויות אלה יבוא בדיוק לידי ביטוי.

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר כי "זה מצער שבמקום לקיים דיאלוג נורמלי ולהשתמש בבסיס החוק הבינלאומי, ארצות הברית חותרת להוכיח מנהיגות בדרכי עימות". לדבריו, "אנחנו פתוחים לדיאלוג, ואנחנו מוכנים לדון בדוקטרינות צבאיות". סין טרם הגיבה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פגישת שר החוץ של קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן א-ת'אני ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב במוסקבה, יוני 2017. AP
"פתוחים לדיאלוג". שר החוץ של רוסיה, לברוב/AP

בנוסף לכך, מסמך האסטרטגיה החדש ציין את קוריאה הצפונית בתור אחד מהמוקדים העיקריים של ארצות הברית, ובתוך כך את הצורך בהגנה מפני טילים לאור האיום הנשקף מהמדינה המבודדת, שברשותה, מעבר ליכולות גרעיניות, גם נשק כימי וביולוגי. המסמך התייחס גם לחשיבותה של השותפות הבינלאומיות, אך הדגיש את הצורך בחלוקה שווה יותר בנטל, בהמשך לביקורת שהפנה טראמפ בעבר כלפי בעלות ברית שמנצלות באופן לא הוגן את הערבויות הביטחוניות שארצות הברית מספקת להן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully