וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע מתחיל: טורקיה החלה בהפגזה מאסיבית נגד הכורדים בצפון סוריה

שר ההגנה אמר כי המבצע במחוז עפרין החל בפועל, ואיים להשמיד את המיליציה הכורדית, שמצדה הבטיחה להגיב בעוצמה לכל מתקפה. אנקרה סירבה להישמע לבקשות ארה"ב להימנע מתקיפת בעלי בריתם נגד דאעש

רויטרס

צבא טורקיה החל להפגיז היום (שישי) את מחוז עפרין שבצפון סוריה, במה שלטענת אנקרה הוא השלב הראשון במבצע נגד הכורדים השולטים באזור. מיליציית ה-YPG הכורדית תיארה הפגזה מאסיבית מצד הכוחות הטורקיים מעבר לגבול, שהחלה במהלך הלילה, ונשבעה להיאבק בכל האמצעים העומדים לרשותה.

ה-YPG הם בעלי הברית המרכזיים של ארצות הברית בסוריה, והם קיבלו את תמיכתה של הקואליציה הבינלאומית במהלך מלחמתם בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). עם זאת, נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן רואה במיליציה ארגון טרור, הקשור למחתרת ה-PKK הכורדית הפועלת נגד כוחות הביטחון של טורקיה מאז שנות ה-80.

גורם אמריקני בכיר אמר כי הפגזות טורקיה למחוז עפרין יערערו את היציבות האזורית ולא יסייעו להגן על הגבול של טורקיה. לדבריו, "מבצע צבאי לא משרת את היציבות האזורית, הסורית או הטורקית". רוסיה, מצדה, דחתה דיווחים שלפיהם היא הסיגה את כוחותיה מהאזור.

עוד בוואלה! NEWS:
נסראללה: ישראל אחראית לניסיון החיסול של פעיל חמאס בלבנון
הפסקות חשמל, זרמי נחלים וחסימות כבישים: הסערה כבר מאחורינו
כחלון עוקץ את לפיד: שרי אוצר לפניי לא בנו אפילו דירה אחת

נשיא טורקיה, ארדואן, במהלך משמר הכבוד עם בואו לנמל התעופה אלאזיג, טורקיה 13 בינואר 2018. רויטרס
רואה ב-YPG ארגון טרור. ארדואן סוקר משמר כבוד/רויטרס

היחסים בין וושינגטון לאנקרה התדרדרו בחודשים האחרונים, ונראה שקריאותיו של שר החוץ של ארצות הברית, רקס טילרסון, להימנע מפעילות כזו לא נשמעו בטורקיה. המתיחות החריפה השבוע, אחרי שצבא ארצות הברית הודיע כי הוא מתכנן להישאר על אדמת סוריה ולאמן כ-30 אלף לוחמים משורות הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, שאותם מובילה המיליציה הכורדית. ארדואן הבטיח השבוע "לחנוק את צבא הטרור בטרם נולד" ובאנקרה קראו לוושינגטון "לבחור צד".

שר ההגנה של טורקיה, נורטין קניקלי, אמר היום כי "המבצע החל בפועל עם ההפגזה מעבר לגבול" והוסיף כי לא נשלחו כוחות קרקעיים מעבר לגבול. עם זאת, לפי כלי תקשורת בטורקיה, כ-20 אוטובוסים עם מורדים משורת ארגונים שונים חצו את הגבול מטורקיה אל השטח שבשליטת טורקיה בצפון סוריה, ממזרח לעפרין. הם אמורים להתפרס בסמוך לעיירה אעזאז, שנכבשה על ידי המורדים בגיבוי צבא טורקיה במהלך המבצע הקודם, שהחל באוגוסט 2016.

עוד באותו נושא

ארה"ב מקימה כוח חדש בסוריה; טורקיה מאיימת: "על ארה"ב לבחור צד"

לכתבה המלאה
לוחמי הכוחות הדמוקרטיים הסורים רוכבים על משאיות כאשר שיירתם עוברת בעין עיסא, סוריה 17 באוקטובר 2017. רויטרס
זוכים לסיוע אמריקני. לוחמי המיליציה הכורדית בא-רקה/רויטרס

קניקלי הבטיח למחוץ את הכורדים. "כל רשתות וגורמי הטרור בצפון סוריה יחוסלו, אין דרך אחרת", אמר והוסיף כי "המבצע עלול להימשך זמן רב". שר ההגנה הטורקי גם תקף את ארצות הברית, אחרי שזו קראה לאנקרה להתמקד במאבק בדאעש. "איום דאעש הוסר בעיראק ובסוריה, ולכן אלו הערות חסרות משמעות", אמר.

דובר המיליציה הכורדית בעפרין, רוג'האט רוג', אמר כי הייתה זו ההפצצה הכבדה ביותר של טורקיה מאז היא הגבירה את איומיה ואמר כי הכוחות יגיבו בכל העוצמה נגד כל מתקפה. "בשלב זה אין נפגעים, אלא רק נזק למבנים", אמר.

(עדכון ראשון: 17:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully