וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה כבר כאן: הפסקות חשמל, קריסות עצים והצפות ברחבי הארץ

הגשמים התחזקו במהלך הלילה והטמפרטורות ממשיכות להיות נמוכות. בגולן ובגליל נערכים להיערמות שלג בכבישים הראשיים, שיירד בפסגות גבוהות מ-800 מטרים. שני גברים נפצעו קל בקריסת עץ בבית שאן, בחיפה נותקה שכונה מאספקת חשמל, ועצים חסמו כביש ליד נתניה | התחזית המלאה

צילום: דוברות מד"א

שובה של הסופה | כל העדכונים:

- שני בני אדם נפצעו באורח קל מקריסת עץ בבית שאן
- הפסקות חשמל דווחו בחיפה בעקבות מזג האוויר
- בנתניה, בפתח תקווה ובבית ים קרסו כמה עצים ברחבי העיר וגרמו לחסימות כבישים
- הגשמים והרוחות צפויים להתחזק במהלך הלילה
- שלג יירד בחרמון ובצפון הגולן וייתכן שאף בפסגות הגליל

מזג האוויר החורפי שב לאזורנו אמש (חמישי) והתחזק במהלך הלילה. הגשמים שיחלו הערב צפויים להתחזק ולרדת מצפון הארץ ועד לנגב. שלג יירד בחרמון ובצפון הגולן וייתכן שאף בפסגות הגליל. בדרום הארץ ישרור אובך וייתכנו סופות חול מקומיות. בשירות המטאורולוגי מתריעים מפני חשש משיטפונות והצפות במקומות המועדים.

בבית שאן נפצעו שני גברים באורח קל מקריסת עץ על כלי הרכב שבו נסעו ברחוב ירושלים שבעיר. צוות מד"א העניק להם טיפול ראשוני ופינה אותם לבית החולים העמק שבעפולה כשהפ סובלים מפגיעות בגפיים.

עובדי חברת החשמל פועלים לתיקון קו מתח שנפגע מענפי עץ שקרס בשכונת הדר בחיפה. מעון לניצולי שואה קשישים נותר ללא אספקת חשמל בשכונה. חברת החשמל מסרה כי עבודות השבת זרם החשמל לאזור יימשכו כשלוש שעות. כביש 581 ליד נתניה נחסם לתנועה בשני הכיוונים מעין החורש לאחיטוב עקב עצים שנפלו על הכביש. גם בכביש 553 בכניסה לתל מונד נחסמה התנועה בעקבות עץ שנפל וחוסם את הכניסה ליישוב.

עץ שנפל על רכב נוסע בבבית שאן 18 בינואר 2018. דוברות מד"א, מערכת וואלה! NEWS
קריסת העץ על כלי הרכב בבית שאן, הערב/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מד"א
עובדי חברת החשמל פועלים לתיקון קו מתח גבוה שנפגע מענפי עץ שקרס ברמת גן 18 בינואר 2018. חברת החשמל, מערכת וואלה! NEWS
עבודות לתיקון קו מתח חשמל ברמת גן, הערב/מערכת וואלה! NEWS, חברת החשמל

באזור נתניה קרסו כמה עצים בעקבות הרוחות העזות. ברחוב סמילנסקי עץ נפל על כלי רכב, ברחוב שדרות בנימין עץ נפל על הכביש וחסם את התנועה. בפתח תקווה קרס עץ על כביש וחסם את התנועה ברחוב שבט אשר.

רוכב אופנוע בן 46 נפצע באורח קל לאחר שהחליק כשנפגע מענפי עץ שקרס ברחוב שלם ברמת גן. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול ראשוני ופינה אותו לבית החולים שיבא שבתל השומר כשהוא סובל מחבלות בגפיים.

מחר יתמעטו הגשמים בהדרגה לקראת שעות הצהריים. בבוקר עדיין יתכן שלג בהרי הצפון ורוחות ערות ימשיכו לנשב. הטמפרטורות מחר יהיו נמוכות מהרגיל לעונה ועד לשעות הצהריים עדיין קיים חשש משיטפונות בדרום ובמזרח. בשבת ייעשה מעונן חלקית ותחול התחממות. הטמפרטורות ייעשו רגילות לעונה.

אלה הטמפרטורות הצפויות הלילה ומחר: בירושלים מ-4 מעלות עד 7 בבוקר. בתל אביב, מ-12 עד 15. בחיפה מ-10 עד 12. בבאר שבע מ-5 עד 9. בקצרין מ-7 עד 10. בצפת מ-3 עד 7. בטבריה מ-11 עד 15. בבית שאן מ-10 עד 15. בעין גדי מ-4 עד 7. באשדוד מ-12 עד 15. במצפה רמון מ-5 עד 9. ובאילת מ-11 מעלות הלילה ועד 17 מחר.

צפו במכ"ם הגשם של השירות המטאורולוגי:

במשטרה ובמד"א נערכים בכוננות מוגברת מחשש להצפות בערים

לקראת המערכת החורפית שתיכנס לאזורנו הודיעו הרשויות המקומיות ורשויות החירום על שורת צעדי היערכות והגברת הכוננות. במשטרת ישראל הגבירו את הכוחות הפרושים בכבישים ברחבי הארץ ובצירים הראשיים ומוקד אגף התנועה יפרסם בכלי התקשורת הודעות על חסימות כבישים בעקבות הגשמים הצפויים לרדת במשך הלילה ומחר בשעות הבוקר. במשטרה נערכים לחסימת צירים ברחבי הארץ ופועלים בתיאום מול חברת נתיבי ישראל על מנת להכין צוותים שיכולו להגיע לאזורים שייפגעו ממזג האוויר הקשה על מנת לסייע לשמירה על שגרת החיים.

במשטרה קראו לציבור הנהגים להתאים את מהירות נסיעתם בכבישים לתנאי הדרך ולהימנע מנסיעה בדרכים שהוצפו. עוד הזהירו מפני נהיגה בקרבת מאגרי מים, בשל סכנת היסחפות וטביעה והתריעו כי יש לוודא את מוכנות כלי הרכב לנסיעה בחורף. במשטרה ממליצים במקרה של כניסה עם הרכב לשלולית להיזהר מפני בורות או פסי האטה שמוסתרים בשל כמויות המים הרבות ועלולים לגרום לסטייה פתאומית מהכביש.

עצים שקרסו במרכז הארץ. דבורות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
עץ שקרס בכביש 581 ליד נתניה/מערכת וואלה! NEWS, דבורות המשטרה
עץ שנפל על רכב נוסע בבבית שאן 18 בינואר 2018. דוברות מד"א, מערכת וואלה! NEWS
קריסת העץ על כלי הרכב בבית שאן, הערב/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מד"א

במגן דוד אדום הנחו על איוש צוותים ברחבי הארץ באמבולנסים וג'יפים בעלי הנעה כפולה (4X4) במטרה לספק מענה רפואי במקומות שתנאי הדרך מקשים על הגעה אליהם. בנוסף לכך הנחו על תגבור משמרות בארגון לקראת אפשרות של עלייה בפניות למוקד 101 עקב מזג האוויר הסוער.

בארגון פרסמו שורת המלצות לשמירה על בטיחות במהלך הסופה. בין היתר הזהירו מפני נסיעה או הליכה על כבישים ומדרכות שעליהם הצטברו שלג וקרח, מחשש להחלקה. עוד הזהירו במד"א מפני שימוש בתנורי הסקה ובמכשירי חשמל הפולטים כמויות גדולות של חד-תחמוצת הפחמן (CO) בתוך הבית - כגון תנורי גז וקמינים הפועלים על פחמים. במהלך שימוש במכשירים אלה יש לאוורר את הבית ולהרחיקם מחפצים העלולים להתלקח.

במקרה של פגיעות מכוויית קור ממליצים במד"א להיעזר במים פושרים כדי להפשיר את האיבר שנפגע ולקבע אותו - אך להימנע מעיסויו. במקרה של פגיעה מהיפותרמיה יש להחליף את בגדי הנפגע הרטובים, לכסותו ולדאוג לחמם אותו.

באשקלון נערכים להצפות והוסיפו פתחי ניקוז ברחובות

בעיריית אשקלון קיימו היום סקירה של היערכות הגופים העירוניים לקראת הסופה, לאחר שהשבוע הוצפו כמה שכונות בעיר בעקבות הגשמים העזים שפקדו את האזור. ראש העיר בפועל תומר גלאם אמר כי הנחה על מיפוי המצב בשדרות ירושלים בעיר ובשכונת ברנע על מנת למצוא פתרונות לטיפול יסודי בבעיית ההצפות.

במהלך הסקירה שנערכה בעירייה הציגו עובדי מנהל התפעול את עבודות הניקיון שנערכו בשדרות ירושלים, ושדרוג מערך הניקוז ברחוב. פעולות דומות נערכו גם בשכונת הרצוג וברחוב דרך היין בעיר וכן הוצבו כלים כבדים בכוננות במוקדים מועדים להצפות ברחבי העיר.

קריסת עצים בדלית אל-כרמל  18 בינואר 2018. תמונות גולשים, מערכת וואלה! NEWS
מזג אוויר חורפי בדליית אל-כרמל, הערב/מערכת וואלה! NEWS, תמונות גולשים
עץ שקרס בבת ים. תמונות גולשים, מערכת וואלה! NEWS
קריסת עץ בבת ים, הערב/מערכת וואלה! NEWS, תמונות גולשים

במועצה האזורית גולן נערכו לאפשרות של שלג בהרי הצפון ובמרכז רמת הגולן, מגובה של 800 מטרים ומעלה. התושבים באזור נקראו להשאיר במשך הלילה את ברזי המים החמים בבתיהם פתוחים בזרם חלש עד לכדי טפטוף, על מנת להימנע מקפיאת הצינורות. מטה השלג של המועצה פרסם הנחיות לתושבים וערך ישיבת תיאום יחד עם כוחות ההצלה, יחידת החילוץ גולן, חברת החשמל וגופים נוספים, להתמודדות עם הסופה ולקליטת אלפי מטיילים במהלך סוף השבוע לאחר פילוס הכבישים באזור מהשלג הצפוי להיערם.

בין היתר רוכזו מפלסות שלג וכלי רכב לפיזור מלח והוצבו גנרטורים בתיאום עם חברת חשמל. צוותי מד"א תוגברו בכלי רכב מותאמים לשלג והמשטרה נערכה לאפשרות של חסימת כבישים במידת הצורך. ראש המועצה אלי מלכה קרא למטיילים הצפויים להגיע לאזור בסוף השבוע להקפיד על נהיגה זהירה, לחנות במקומות מוסדרים ולהימנע מחציית גדרות מחשש לכניסה לשדות מוקשים.

עצים שקרסו על רשת החשמל בבית אליעזר-חדרה 18 בינואר 2018. שלומי גבאי
קריסת עץ על כלי רכב בחדרה, הערב/שלומי גבאי
עצים שקרסו על רשת החשמל בבית אליעזר-חדרה 18 בינואר 2018. שלומי גבאי
קריסת עץ על קו מתח חשמל בחדרה, הערב/שלומי גבאי

בבית החולים זיו בצפת נערכו בתיאום עם המשטרה ורשויות החירום לקראת אפשרות של חסימת הכבישים המובילים למקום. לדברי קב"ט בית החולים נתן סנוף במקרה הצורך יתוגבר הצוות הרפואי ברכבי שטח ומתקיים קשר רציף עם המשטרה וכוחות הכיבוי וההצלה על מנת לתת עדיפות לפינוי שלג בדרכים באזור, במידת הצורך. בבית החולים תגברו את מלאי המזוט לחימום, מלאי החמצן ומלאי התרופות והמזון.

אתר החרמון יהיה סגור מחר וייפתח בשבת בהתאם לתנאי מזג האוויר. מהנהלת האתר נמסר כי יש להתעדכן בכלי התקשורת לגבי פתיחתו. "אנו מקווים שמנת השלג הצפויה הלילה תהיה משמעותית", הוסיפו. גם אתר התיירות בראש הנקרה יהיה סגור מחר למבקרים ובנמל חיפה צומצה הערב כניסת כלי שיט לרציפים והפלגות יתקיימו על פי שיקול דעת הנתבים בהתאם למזג האוויר ומצב הים.

חברת התעופה "ישראייר" הודיעה הערב כי תעביר את טיסותיה מחר בשעות הבוקר משדה דב לנמל התעופה בן גוריון וכי תעדכן את הנוסעים שטיסותיהן הועברו. גם ב"ארקיע" הודיעו על הסטת הפעילות לנתב"ג החל מהערב בשעה 20:00 וקראו לנוסעים להתעדכן במרכז המידע של החברה.

מפלס הכנרת עלה ב-17 סנטימטרים בלבד מאז דצמבר

ברשות המים התריעו מפני גשמים שיחלו לרדת הערב ויתחזקו במהלך הלילה, כאשר שיא המערכת צפוי בשעות הבוקר המוקדמות. על פי הודעת הרשות קיים חשש להצפות עקב כמויות המשקעים הגבוהות הצפויות לרדת בתוך זמן קצר. במהלך היום נרשמה ספיקה בינונית בנחלים הגדולים וקיים צפי לעליית המפלס בנחלים העירוניים. זרימת הנחלים צפויה להיחלש מחר לקראת שעות הצהריים.

ברשות העריכו כי יחד עם המערכת הנוכחית והגשמים הצפויים לרדת בשבוע הבא, בגליל המערבי, בכרמל ובצפון מישור החוף יצטברו כמויות המשקעים הממוצעות של חודש ינואר. באגן הכנרת צפויה הכמות להתקרב לממוצע ואזור ההרים ומרבית החוף ישנו צפי לכמויות נמוכות מהממוצע.

עובדי חברת החשמל פועלים לתיקון קו מתח גבוה שנפגע מענפי עץ שקרס ברמת גן 18 בינואר 2018. חברת החשמל, מערכת וואלה! NEWS
עבודות לתיקון קו מתח חשמל ברמת גן, הערב/מערכת וואלה! NEWS, חברת החשמל
עצים שקרסו על רשת החשמל בבית אליעזר-חדרה 18 בינואר 2018. שלומי גבאי
עץ שקרס על כלי רכב בחדרה, הערב/שלומי גבאי

על פי נתוני רשות המים הגשמים במהלך החודש הנוכחי ישפרו את המאזן הארצי, אך עדיין קיים מחסור של כ-2.5 מיליארד קוב במקורות המים, בשל רצף השנים השחונות האחרונות. עוד נמסר כי מפלס הכנרת עלה רק ב-17 סנטימטרים מאז חודש דצמבר, אז נקבע שפל של כ-15 שנה; זאת כאשר בשנה ממוצעת עולה המפלס בכמטר אחד עד לסוף ינואר. הכנרת נמצאת עתה במרחק של 5.43 מטרים מהקו העליון.

(עדכון ראשון: 21:00)

רוכב אופנוע נפגע קל מקריסת עץ ברמת גן. מד"א
רוכב אופנוע נפגע מקריסת עץ ברמת גן, הערב/מד"א
עמק הירדן מצילום רחפן 18 בינואר 2018. עמיר פורת, מערכת וואלה! NEWS
חשרת עננים בשמי עמק הירדן, היום/מערכת וואלה! NEWS, עמיר פורת
גשם בתל אביב, 17 בינואר 2018. ראובן קסטרו
צועדים בין הטיפות. גשם בתל אביב, אתמול/ראובן קסטרו
קשת בענן בקרית אונו, 17 בינואר 2018. י. יהב, מערכת וואלה! NEWS
קשת בענן בשמי בקרית אונו, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, י. יהב
מזג אוויר חורפי בגוש עציון, 17 בינואר 2018. רוני כנפו
שמים מעוננים בגוש עציון, אתמול/רוני כנפו
קשת בענן בתל אביב, 17 בינואר 2018. יפעת רוזנברג, מערכת וואלה! NEWS
רציפים שטופים בגשם בתחנת רכבת האוניברסיטה בתל אביב, שלשום/מערכת וואלה! NEWS, יפעת רוזנברג
הצפה בנחל חבר. 6 בינואר 2018. ליאור לב, מערכת וואלה! NEWS
הצפה בנחל חבר, לפני שבועיים/מערכת וואלה! NEWS, ליאור לב
סערה בשכונת עין הים שבחיפה 5 בינואר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
הצפה בשכונת עין הים בחיפה, לפני שבועיים/מערכת וואלה! NEWS, -
צוותי בזק בסיוע שוטרים פועלים לניסור עץ שקרס על עמוד תקשורת בחדרה, 5 בינואר 2018. דוברות המשטרה, מערכת וואלה!
שוטר מסייע בניסור עץ שקרס בחדרה, לפני שבועיים/מערכת וואלה!, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully