וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לוואלה! NEWS: רוצחי הרב שבח ניסו לבצע פיגוע בעבר וכשלו

18.1.2018 / 14:09

בריאיון למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS בירך שר הביטחון על הפעולה בג'נין לתפיסת חברי החוליה שביצעה את הפיגוע בחוות גלעד ואמר כי "יש לנו זיהוי מלא של כולם". לדבריו מדובר בתשתית שמרבית חבריה מוכרים למערכת הביטחון

צילום: אולפני וואלה!NEWS, עריכה: אביב אירגז

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום (חמישי) בריאיון למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS כי חוליית המחבלים שחבריה נעצרו וחוסלו הלילה בפעילות שב"כ ומג"ב בג'נין ניסתה בעבר להוציא לפועל פיגועים אך כשלה בכך. ליברמן בירך את כוחות הביטחון על הפעילות בג'נין ואמר כי "שב"כ, צה"ל ומשמר הגבול עשו עבודה מודיעינית טובה ומקצועית" והוסיף כי "בסופו של דבר זה מוכיח שנדע להגיע ונדע לתפוס את כל מי שאחראי לפגיעה באזרחי מדינת ישראל".

לדבריו, "אנחנו יודעים מי ביצע את הרצח, יודעים את כל השמות ויש לנו זיהוי מלא של כולם". עוד הוסיף ליברמן כי במערכת הביטחון "עדיין לא לגמרי רואים את כל התמונה, אבל ברור שפגענו בכל המעורבים באירוע וזה אירוע שמזמן לא ראינו".

עוד בנושא:
לוחם ימ"מ נורה בחזה בג'נין: "איבד ליטרים של דם; חוסן מדהים"
פאודה גרסת המציאות: בנו של המחבל בלי הרגליים שיצא לנקום

אביגדור ליברמן באולפן וואלה!NEWS, אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
בירך על הפעולה בג'נין. ליברמן/ראובן קסטרו

ליברמן הוסיף כי החוליה שפעלה בג'נין הייתה תשתית מאורגנת. "נדע לסגור מעגל על כולם", אמר והוסיף כי מרבית המעורבים ברצח רזיאל שבח בחוות גלעד בשבוע שעבר מוכרים למערכת הביטחון וכי מרביתם חוסלו. הוא הוסיף כי המבצע הלילה לא כלל שיתוף פעולה עם הרשות הפלסטינית. "זה פעילות נטו של מערכת הביטחון שלנו", אמר.

עוד באותו נושא

שני לוחמי ימ"מ נפצעו קשה וקל בג'נין; אחד מרוצחי הרב שבח חוסל

לכתבה המלאה

"אין יוזמה להלבנת מאחזים – מה שנחוץ נפעל להסדירו"

ליברמן התייחס בריאיון גם למעמדו של המאחז חוות גלעד ואמר כי חלק גדול מאדמותיו נרכש על ידי יהודים. לדבריו, אין יוזמה גורפת להלבנת מאחזים ו"כל מה שנחוץ נפעל להסדיר אותו". הוא הוסיף כי "בסופו של דבר מה שמנחה אותנו זה האינטרס הביטחוני, ראינו כמה חשוב ששם אכן יהיה יישוב חוקי שיוכשרו כל התשתיות". ליברמן אמר עוד כי "מבחינת ההוויה הישראלית הציונית של חומה ומגדל שום דבר לא השתנה והיא תמיד הייתה חלק חשוב במערכת הביטחונית שעזר לשמור על חבלי ארץ ישראל".

שר הביטחון גינה בדבריו את התבטאויות הרבנים בימים האחרונים כלפי הרמטכ"ל גדי איזנקוט בנושא גיוס נשים ואמר כי מדובר בדברים חמורים ש"אין להם מקום והם פוגעים בעוצמתו של צה"ל ובחוסן הלאומי". לדבריו, העובדה שמדובר ברבנים שלא מגיעים מהשוליים מטרידה אותו. "הרבנים שלמה אבינר ושמואל אליהו הם רבנים מרכזיים בציונות הדתית ואני מאוד מצטער על כך וצריך להתמודד עם התופעה", הוסיף. "אין לנו צבא אחר, קריאה להדיח רמטכ"ל זה דבר שהוא בלתי מתקבל על הדעת ואני מקווה שכולם יחזרו בהם".

ND שני לוחמי ימ"מ נפצעו באורח קשה וקל בקרב יריות שהתפתח במהלך מבצע מיוחד של שב"כ ומג"ב בג'נין. רויטרס
כוחות ימ"מ בג'נין, הלילה/רויטרס
הריסת בני המחבלים שרצחו את ריזאל שבח בג'נין, 18 בינואר 2018. AP
הריסות הבית שבו הסתתרו חברי החוליה בג'נין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully