וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת החיילת טובית רדקליף: החקירה קבעה כי לא מדובר ברצח

פרסום ראשון: חקירה מיוחדת בראשות שופט צבאי העלתה כי לא הייתה מעורבות של גורם חיצוני במותה של החיילת. המסקנות התקבלו בין השאר בשל היעדר ראיות להימצאות אדם נוסף באירוע וכי על גופה לא נמצאו סימני חבלה התומכים בטענות לפיהן נרצחה

טובית רדקליף. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
לא נמצאו ראיות תומכות להימצאות אדם נוסף באירוע. טובית רדקליף/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

תעלומת מותה של טובית רדקליף, לוחמת צה"ל שמתה לפני כשלוש שנים, הגיעה לסיומה. חקירה חריגה ומיוחדת של שופט צבאי, שבחנה את נסיבות המוות ואת הטענות לפיהן רדקליף למעשה נרצחה, קבעה היום (חמישי) ברמת ודאות גבוהה כי לא הייתה מעורבות של גורם חיצוני כלשהו במותה של החיילת, כלומר, כי מדובר בתאונה או בהתאבדות.

מסקנות החקירה שבוצעה על ידי סגן עידו בן ברוך, קצין מצ"ח, התבססו על כך שבזירה לא נמצאה כל ראיה התומכת במעורבותו של אדם נוסף במותה של רדקליף. כמו כן, על גופה לא אותרו חבלות או סימני מאבק.

עוד נטען כי המוות נגרם כתוצאה מיריה של כדור בודד שנורה מנשקה, "בתנוחה המאפשרת ירי עצמי, כלומר בהצמדה של הנשק למצחה". בנוסף עלה כי התרמיל שנמצא בעמדה היה שייך לכדור שנורה מנשקה של רדקליף, וכי התנוחה שבה נמצאה מתיישבת עם תרחיש של ירי עצמי. בנוסף לא נמצא כל מניע שיוביל אדם אחר לפגוע בחיילת.

עוד בוואלה! NEWS:
איתי נרצח בחדר המדרגות: "ידעו שמשהו לא בסדר עם השכן"
התפתחות בחקירת תיק 2000: ח"כ כבל ונוני מוזס נחקרו באזהרה
פאודה גרסת המציאות: בנו של המחבל קטוע הרגליים שיצא למסע נקמה

בסיס פלמ"חים – יחידת הניסויים של חיל האוויר. מור שאולי
בסיס פלמחים בו שירתה רדקליף/מור שאולי

"הסבירות למעורבתו של אדם נוסף באירוע היא קלושה ולא יותר מתיאורטית", קבע סא"ל מאיר ויגיסר, השופט שמונה לחקור את האירוע. השופט התייחס לתרחיש שהועלה על ידי מומחים שהעידו בפניו מטעמה של משפחת רדקליף, לפיו היא נרצחה על ידי חייל שהכיר אותה וששירת עימה בבסיס חיל האוויר בפלמחים, בו שירתה כלוחמת בסוללת הפטריוט במסגרת גדוד ההגנה האווירית "יהלום". במקרה זה, כתב השופט, "עלינו להניח שהמנוחה מסרה את הנשק שלה לידי היורה והוא הצמיד את הנשק למצחה מבלי שהיא מדווחת על כל אירוע חריג, קוראת לעזרה או מתנגדת באופן פיזי אחר למעשה".

השופט גם התייחס למקרה שבו רדקליף נורתה מחוץ לעמדת השמירה, בה נמצאה ללא רוח חיים. "אם היורה עמד מחוץ לעמדה וירה מכיוון צפון לדרום, הרי שלאחר הירי היה עליו להיכנס לעמדה, ובקור רוח לסובב את כיסאה של המנוחה ב-90 מעלות, כדי שיהיה מוצב אל מול השולחן, להרים את שערות ראשה של המנוחה, ולהניח את רצועת הנשק על עורפה ואת הנשק על ברכיה. לפי תרחיש זה שהציגו המומחים מטעם המבקשים (בני המשפחה – א"ס), היורה שיבש את הזירה מתוך תחכום, בלי חרטה, מבלי להותיר סימנים בזירה, או להיות מוכתם בעצמו בכתבי דם, ועזב את הזירה מבלי לספר על כך או להתגלות על ידי חבריו ליחידה. להתנהגות זו ניתן לצפות בדרך כלל מרוצח פסיכוטי בדם קר, ולא מחייל בבסיס שהייתה למנוחה היכרות עמו".

השופט ויגיסר התייחס במסמך למחדלים בחקירת מותה של החיילת ולזמן שחלף מאז האירוע, וכתב כי הללו מונעים ממנו להגיע למסקנה "בוודאות המלאה". השופט הוסיף וכתב כי הוא לא יכול לקבוע האם רדקליף מתה כתוצאה מתאונה הקשורה לשימוש שנעשה בנשק שלה או שהתאבדה.

בקהילת העבריים בדימונה קיבלו בכעס את קביעותיו של השופט ויגיסר. בפוסט שפרסם יאיר ישראל, מנציגיה הקהילה, בעמוד הפייסבוק שלו, הוא כתב: "מדובר בהחלטה מקוממת. הצבא הסיר אחריות וקבע כי היא התאבדה למרות כל סימני השאלה ולמרות שאנחנו בקהילה מאמינים שזה לא נכון. תבינו באיזו ארץ אנו גרים, שבה מותר לעשות הכל אפילו להעמיד 3,500 איש של קהילת העבריים בדימונה ולהרוג אותנו אחד אחד כמו את החיילת ובסוף בית המשפט יגיד שזה בסדר. איך יכול להיות שאנחנו תורמים למדינה כמו כולם, לא מקבלים זכויות, שולחים את ילדינו לצבא ופשוט לא אכפת לאף גורם ממשלתי?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully