וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ תוקף את פוטין: "יכול לעשות הרבה יותר בנוגע לצפון קוריאה"

17.1.2018 / 22:21

נשיא ארה"ב אמר כי פיונגיאנג מתקרבת מדי יום ליכולת שיגור טיל בליסטי למדינתו. טראמפ הוסיף כי רוסיה מסייעת לקוריאה הצפונית לקבל אספקה אסורה, והטיל ספק ביכולת השיחות לשנות את המציאות. הנשיא אמר כי "הם משחקים פוקר קשה, ואני לא רוצה לחשוף את היד"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אמר הערב (רביעי) כי רוסיה עוזרת לקוריאה הצפונית לקבל אספקה במה שמהווה הפרה של הסנקציות הבינלאומיות, וכי פיונגיאנג "מתקרבת מדי יום" למצב שבו תהיה מסוגלת לשגר טיל ארוך טווח לעבר ארצות הברית. "הם עוד לא שם, אבל הם מתקרבים" – אמר טראמפ בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס.

טראמפ אמר כי "רוסיה לא עוזרת לנו כלל עם קוריאה הצפונית", והוסיף כי בזמן שסין מסייעת במאמצים לפתרון המשבר מול הדיקטטורה המבודדת, רוסיה רק מעכבת את התהליך הזה. טראמפ גם הטיל ספק בראיון לגבי השאלה עד כמה מועילות יהיו שיחות עם המנהיג הצפון קוריאני קים ג'ונג און. "הייתי מוכן לשבת ולדבר איתו, אבל אני לא משוכנע שלדבר ולדבר יפתור את הבעיה", הוא הוסיף כי שיחות שהתקיימו בעבר עם קוריאה הצפונית נכשלו.

עוד בוואלה! NEWS:
מתניעים מחדש: רכבי האספנות חוזרים לכבישי עיראק אחרי נפילת דאעש
נאנסה, נרצחה ובותרה: אונס קבוצתי נוסף של נערה מזעזע את הודו
"רוצה להיות קיסר לכל החיים": מתנגדו של פוטין יורה לכל הכיוונים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ינואר 2018. רויטרס
סירב לומר אם ארה"ב שוקלת להטיל מכת מנע על צפון קוריאה. טראמפ/רויטרס

על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר טראמפ כי "הוא יכול לעשות הרבה, אבל למרבה הצער אין לנו כל כך יחסים עם רוסיה". הוא הוסיף כי הוא מקדם בברכה את השיחות בין קוריאה הצפונית וקוריאה הדרומית בנוגע לאולימפיאדת החורף, ואמר כי זה יכול להתחיל תהליך שיתרום להפחתת המתחים. עם זאת, הוא סירב לומר אם ארצות הברית שוקלת להטיל מכת מנע על צפון קוריאה. "הם משחקים משחק פוקר קשה מאוד, ואתה לא רוצה לחשוף את היד שלך", אמר הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully