וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רכב נכנס בגמל והתהפך": השיחה למד"א לאחר התאונה הקטלנית בדרום

17.1.2018 / 20:00

ליאל אלמקיאס בן ה-13 נהרג בתאונת הדרכים בכביש 40 ליד כלא נפחא. בשיחה למוקד החירום נשמע עובר אורח מבקש סיוע ראשוני לפצועים "אני לא יודע מה מצבם, מאמין שיש לכודים". בתאונה נפצעו אמו באורח קשה, ואביו ושני אחיו - בני 14 ותשע - נפצעו באורח בינוני

עריכה: תום זואילי

יום לאחר התאונה הקטלנית בדרום שבה נהרג ליאל אלמקיאס בן ה-13 בכביש 40 בדרום, בסמוך לכלא נפחא, מתפרסמת שיחה שבה דיווח עד ראייה למד"א על התאונה. "יש רכב שהתהפך ונכנס בגמל, אני לא יודע מה מצב הפצועים", נשמע האזרח בהקלטה. "כנראה שיש אנשים התוך הרכב. אני מאמין שיש לכודים כי הדלתות היו סגורות", הוסיף. בתאונה נפצעה אמו של אלמקיאס באורח קשה, ואביו ושני אחיו - בני 14 ותשע - נפצעו באורח בינוני. ארבעה חיילים ברכב אחר נפצעו קל.

חובשים ופרמדיקים של מד"א, בסיוע כוח רפואה של צה"ל, נאלצו לקבוע את מותו של הנער בזירה, ופינו לבית החולים סורוקה במטוס צבאי ובניידות טיפול נמרץ את הפצועים. "כשהגענו ראינו שמדובר בזירה קשה כשהמרחק בין כלי הרכב הוא כחצי קילומטר, ויש מספר רב של פצועים", סיפר מפקד צוות הכבאים רשף יובל קלמנוביץ. "הזירה הפכה קשה יותר כשראינו שיש מעורבות ילדים ובני נוער. סייענו בפינוי הפצועים וביצענו סריקות באזור כדי לשלול פצועים נוספים שאולי עפו מכלי הרכב".

תאונת דרכים עם גמל ליד כלא נפחא, 16 בינואר 2018. קרדיט כיבוי אש, מד"א
זירת התאונה בכביש 40, אתמול/מד"א, קרדיט כיבוי אש

פרמדיק מד"א נתנאל דחבש סיפר כי "ראינו על הכביש גמל ובסמוך רכב מעוך לחלוטין, כנראה לאחר שהתהפך מספר פעמים. חילצנו חמישה נוסעים. בן ה-13 היה עם פגיעה רב מערכתית, מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה, ולאחר בדיקות נאלצנו לקבוע את מותו במקום. אישה כבת 40 שהייתה בהכרה מעורפלת וסבלה מחבלת ראש קשה קיבלה טיפול שכלל הרדמה והנשמה. טיפלנו בנוסף בבן 40 במצב בינוני עם חבלת ראש ובילדים בני 9 ו- 14 במצב בינוני".

ערן דורון, ראש מועצת רמת הנגב, שבשטחה הייתה התאונה, אמר כי "פעם אחר פעם אנחנו מתריעים על בעיית חיות המשק המשוטטות וסכנת התאונות. החקיקה החשובה, להחמרת הענישה בנושא לא מתקדמת בגלל מחלוקת בין הרשויות - ובינתיים אזלת היד גובה הרוג נוסף, ומשפחה נוספת שעולמה נחרב. אני מצפה מהכנסת להשלים את החקיקה שיזם ח"כ סמוטריץ. לבי עם המשפחה, שפקד אותה האסון הנורא, ואני מאחל שיחלימו במהרה מהפציעות הפיזיות".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
תאונת דרכים עם גמל ליד כלא נפחא, 16 בינואר 2018. קרדיט כיבוי אש, מד"א
מכוניתם של בני משפחת אלמקיאס, אתמול/מד"א, קרדיט כיבוי אש

בית ספר השלום במצפה רמון, שבו למד אלמקיאס החל היום את יום הלימודים באבל כבד. בבית הספר הוצב לוח זיכרון עם תמונתו של ליאל, ועליו נכתב כי בית הספר "התבשר על הטרגדיה הנוראית - מותו בטרם עת של ליאל שלנו".

"נזכור לעד את הנער הנדיר, יפה התואר, עם החיוך הכובש, הביישנות, שמחת החיים, חבר אמיתי, בעל נוכחות כובשת וצניעות. נזכור אותך לעד, ליאל היקר והאהוב שלנו", כתבו התלמידים והמורים.

קיר זכרון לליאל אלמקייס בבית הספר במצפה רמון, נהרג בתאונת דרכים עם גמל ליד כלא נפחא, 17 בינואר 2018. בני בן סימון
"טרגדיה נוראית". עמדת הזיכרון לליאל אלמקיאס, הבוקר/בני בן סימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully