וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומרים סודיים במלון: נתפסה ה"חפרפרת" שחשפה את סוכני ה-CIA?

ג'רי צ'ון שינג לי עבד 13 שנה בסוכנות הביון, ועזב להונג קונג בעשור שעבר. בזמן ביקורו בארה"ב נמצאו בחדרי המלון שלו חומרים מסווגים במיוחד, וייתכן שאלו קשורים לחשיפת רשת המודיעין האמריקנית בסין. הוא נעצר עם נחיתתו בניו יורק

מטה ה- CIA  המרכזי, וירג'יניה, ארה"ב. אוגוסט 2008. רויטרס
מטה ה-CIA בווירג'יניה/רויטרס

עובד לשעבר בסוכנות הביון האמריקנית (CIA) נעצר עם נחיתתו בנמל תעופה בארצות הברית, והוא מואשם בהחזקה לא חוקית מידע מסווג ביותר – כך הודיע הלילה (רביעי) משרד המשפטים האמריקני. ג'רי צ'ון שינג לי, שעבד בסוכנות בין 1994 ל-2007 ועזב להונג קונג לאחר מכן, נעצר ביום שלישי, כשנחת בנמל JFK בניו יורק.

ככל הנראה, התיק קשור לחקירת הבולשת הפדרלית (FBI) סביב מותם או כליאתם של 20 מודיעים של ה-CIA בסין בשנים האחרונות. עדיין לא ברור אם אחד הכישלונות הגדולים ביותר של המודיעין האמריקני בשנים האחרונות היה כתוצאה מחפרפרת בסוכנות או בשל פריצה למאגרי מידע, אך לפי דיווחים שונים, החוקרים חושדים שהוא סייע לסין.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח בארה"ב: סין כלאה או הוציאה להורג 20 סוכני CIA

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בביקור טראמפ באסיה, ביג'ינג, סין 9 בנובמבר 2017. רויטרס
20 מודיעים אמריקנים נהרגו או נעצרו בשנים האחרונות. טראמפ לצד נשיא סין/רויטרס

בניו יורק טיימס דווח כי כשלי, בן 53, עזב את הסוכנות ב-2007, "אלו שהכירו אותו סיפרו כי הוא היה מתוסכל אחרי שהקריירה שלו נתקעה". הוא נותר בהונג קונג עד ששב לארצות הברית ב-2012, אחרי שפותה על ידי הצעת עבודה מדומה. באותו הזמן, סוכני FBI סרקו את חדרי המלון שלו בהוואי ובווירג'יניה, ומצאו שני ספרים קטנים עם רישומים סודיים.

לפי משרד המשפטים, הספרים הכילו הערות בכתב יד, שכללו פרטים על "שמות ומספרי טלפון אמתיים של נכסים ושל אנשי CIA חשאיים". לי עזב שוב את ארצות הברית ב-2013, ונעצר עם הגעתו לביקור נוסף. הוא מואשם ב"החזקה לא חוקית של מידע הנוגע לביטחון הלאומי" ואם יורשע, הוא עלול להישלח לעשר שנות מאסר. עם זאת, הוא לא הואשם בריגול, עבירה שעונשה יכול להגיע לעונש מוות, ייתכן שמתוך רצון משרד המשפטים שלא לחשוף מידע מסווג בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully