וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: סין כלאה או הוציאה להורג 20 סוכני CIA

לפי הדיווח ב"ניו יורק טיימס" בשנים 2012-2010 הוציאה סין להורג תריסר מהמרגלים שאיתרה. אחד מהם נורה מול עמיתיו בחצר בניין ממשלתי במדינה הקומוניסטית, "כדי להעביר מסר לאחרים". גורמים אמריקניים: הכשל המודיעיני הגדול זה עשרות שנים

מטה ה- CIA  המרכזי, וירג'יניה, ארה"ב. אוגוסט 2008. רויטרס
הפרשה הציתה סערה ברשויות המודיעין. מטה ה-CIA בווירג'יניה/רויטרס

משנת 2010 ועד שנת 2012 איתרו השלטונות בסין עשרות סוכני CIA, סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית, שפעלו במדינה וכלאו או הוציאו להורג כ-20 מהם – כך פורסם אתמול (שבת) בעיתון "ניו יורק טיימס". הפרשה הציתה סערה ברשויות המודיעין והאכיפה בארצות הברית, וגורמים רשמיים אמריקנים הגדירו את הפרשה כשל המודיעיני הגדול ביותר זה עשרות שנים.

אנשי מודיעין אמריקנים חלוקים בשאלת הסיבה לתפיסה ההמונית של סוכני הארגון. חלק מהם סבורים כי מדובר בבגידה של מרגל שפועל בשירות ה-CIA, ואחרים מאמינים כי הסינים פרצו למערכות חשאיות שבהן משתמשת הסוכנות כדי לתקשר עם מקורותיה הזרים. בעוד הסיבה לכשל לא ידועה, הנזק שלה ברור – לפי גורמים אמריקניים רשמיים, מאז השבועות האחרונים של שנת 2010 ועד סוף שנת 2012 הרגו הסינים לפחות תריסר ממקורותיו של הארגון. אחד מהם נורה מול עמיתיו בחצר בניין ממשלתי, בתקרית שהעבירה מסר ברור לאחרים שחשבו לעבוד בשביל המודיעין האמריקני.

כשהחלו הכליאות וההוצאות להורג פתחה הבולשת הפדרלית (FBI) יחד עם ה-CIA בחקירה משותפת של הפרצה המודיעינית. החקירה בחנה את המבצעים החשאיים שהתרחשו אז בבייג'ינג, וכן חקרה את עובדי שגרירות ארצות הברית במדינה.

גורמים אמריקניים מעריכים כי עד שנת 2013 נחלשה משמעותית יכולתה של סין לזהות סוכני CIA, כך לפי ה"ניו יורק טיימס". עוד נכתב כי הארגון עמל על בנייה מחדש של רשת הריגול שלו במדינה. ה-CIA סירב לבקשת העיתון להתייחס לידיעה.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי שטראמפ תקף את אובמה: גם בנות משפחתו לא עטו כיסוי ראש
חתונה מלכותית - כמעט: מי הגיע לברך את פיפה מידלטון?
הודו: צעירה כרתה את איבר מינו של גבר שניסה לאנוס אותה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully