וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן מגייסת את אנשי הדת נגד פיגועי ההתאבדות: "אסור באסלאם"

16.1.2018 / 20:46

פתווה שנחתמה על ידי יותר מ-1,800 אנשי דת במדינה מגנה את הנשק המועדף על ארגוני הטרור וקובעת שלאף אחד אין זכות "להכריז ג'יהאד". בפקיסטן מנסים להילחם בארגונים הקיצוניים הפועלים בשטחה, ברקע טענות ארה"ב שהיא לא עושה מספיק בנושא

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

יותר מ-1,800 אנשי דת בפקיסטן פרסמו פתווה האוסרת על פיגוע התאבדות – כך עולה מספר שפרסמה היום (שלישי) הממשלה. כדי להילחם בטרור, שגבה את חייהם של עשרות אלפי אנשים במדינה מאז תחילת שנות ה-2000, אנשי הדת הכריזו כי פיגועי ההתאבדות הם "חראם".

נשיא פקיסטן, ממנון חוסיין, כתב בספר שהוכן על ידי האוניברסיטה האסלאמית הבינלאומית שממומנת על ידי הממשלה: "הפתווה הזו מספקת בסיס חזק ליציבותה של חברה אסלאמית מודרנית". עוד כתב בספר, שהוצג בטקס רשמי, "כי אנחנו יכולים לחפש הדרכה מהפתווה הזו כדי ליצור נרטיב לאומי למיגור הקיצוניות תוך שמירה על עקרונות הברזל של האסלאם".

לקריאה נוספת בנושא
פקיסטן: מחבלים הסתערו על כנסייה - והרגו מתפללים
האסלאמסטים בפקיסטן ניצחו: שר המשפטים ש"העליב" את מוחמד התפטר

מתפללים נמלטים מכנסייה בעיר כוותה, פקיסטן, אחרי מתקפה של מחבלים, 17 בדצמבר 2017. רויטרס
עשרות אלפים נהרגו בפיגועים ברחבי המדינה. מתפללים בורחים מכנסייה בעיר כוותה/רויטרס

במשך שנים ארוכות, המדינה שבדרום אסיה נגועה באלימות של ארגונים אסלאמיים קיצוניים, שמשתמשים פעמים רבות בפיגועי התאבדות ומצדיקים זאת כחלק ממלחמת הג'יהאד שהם מנהלים וכאמצעי יעיל. ממשלת פקיסטן וצבא פקיסטן מואשמים על ידי מתנגדים מבית ומחוץ בכך שהם מעלימים עין מפעילותם של ארגונים קיצוניים למען מטרות פוליטיות וצבאיות ומנאומי הסתה במסגדים.

על הפתווה חתומים כמה אנשי דת מרכזיים, בהם גם מתנגדים חריפים למערב ולליברליזם, ואף כאלו שהטיפו למען תמיכה בטליבאן שבאפגניסטן השכנה. אחד מהם הוא מוחמד אחמד לודהיאנבי, מבכירי הארגון הקיצוני אהל סונא אל-ג'מעאת שאף הוכנס לרשימת הממשלה בחשד לקשריו לטרור. איש דת נוסף שחתם על הפתווה הוא המיד אל-חאק, שנחשב ל"אבי טליבאן" מאחר שרבים מלוחמי הארגון, כולל מייסדו מולא מוחמד עומר, למדו בסמינר שלו בעיר פשוואר.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
תומכי מפלגה אסלאמסטית בבירת פקיסטן, אסלאמאבאד, דורשים את התפטרות שר המשפטים, 27 בנובמבר 2017. רויטרס
הממשלה פועלת בזהירות. תומכי מפלגה קיצונית באסלאמאבאד/רויטרס

בפקיסטן דוחים את הטענות הקבועות מצד ארצות הברית על כך שהיא תומכת בארגונים קיצוניים באפגניסטן ובהודו, וטוענים כי נרשמו הישגים גדולים בעשור האחרון במלחמה נגד הארגונים הללו, כולל טליבאן הפקיסטני.

בשיחות פרטיות, לעומת זאת, גורמים רשמיים במדינה מזהירים כי יש לנקוט זהירות מול ארגונים קיצוניים פופולריים ויידרש זמן להשלמת המאבק. לאחרונה, הודיעה ארצות הברית על השעיית הסיוע לפקיסטן, אחרי שהנשיא דונלד טראמפ האשים אותה "בהונאה".

פסקי הלכה דומים שפורסמו בעבר במזרח התיכון לא הניבו תוצאות של ממש, ופיגועי ההתאבדות הם אחד מכלי הנשק הפופולריים בקרב ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) וארגונים אחרים. לפי אנשי הדת הפקיסטנים, החתומים על פסק ההלכה, "שום אדם או קבוצה לא מורשים להכריז מלחמת ג'יהאד". הם הוסיפו כי פיגועי ההתאבדות מפרים עקרונות דת מרכזיים ולכן הם אסורים.

  • עוד באותו נושא:
  • פקיסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully