וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסלאמסטים בפקיסטן ניצחו: שר המשפטים ש"העליב" את מוחמד התפטר

27.11.2017 / 15:15

לאחר שלושה שבועות של עימותים, ששיתקו את הבירה, הסכימו תומכי מפלגה קיצונית להתפנות, אחרי שהשר עזב את תפקידו. מבקרי הממשלה סבורים כי מדובר בנסיגה של המדינה, והאסלאמסטים חגגו. "הנביא, אנחנו כאן למענך"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

תומכי מפלגה אסלאמית קיצונית בפקיסטן חגגו היום (שני) את התפטרותו של שר המשפטים, כפי שדרשו במהלך שלושת השבועות האחרונים שבמהלכם הפגינו בבירה אסלאמאבאד ובערים אחרות. המפלגה טריק-אי-לביק הודיעה כי תפזר את שביתת השבת שלה בעקבות הסכם עם הממשלה, שבמסגרתו השר זהיד המיד.

ההתפתחות מראה כיצד מפלגה הקיצונית קטנה הצליחה לדחוק בממשלת פקיסטן לקבל את דרישותיה, דרך עימותים אלימים בין הצדדים שנמשכו לאורך החודש. הדרישה עלתה בעקבות השמטת שמו של הנביא מוחמד מחוק הבחירות. הוא התנצל על כך ואמר כי זאת הייתה טעות קריטית שתוקנה בהמשך.

עם זאת, אנשי המפלגה לא התרצו והמשיכו בהפגנות, ששיתקו את עיר הבירה. התנגשויות אלימות החלו ביום שבת, כשהמשטרה ניסתה לפזר את המחאה והשתמשה בגז מדמיע ובאלות. שישה בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו.

לקריאה נוספת בנושא
משבר בפקיסטן: הצבא נשלח לבירה ש"נכבשה" על ידי אסלאמיסטים

תומכי מפלגה אסלאמסטית בבירת פקיסטן, אסלאמאבאד, דורשים את התפטרות שר המשפטים, 27 בנובמבר 2017. רויטרס
הצבא תיווך בין הצדדים. תומכי המפלגה בבירה/רויטרס

שלושה גורמים ביטחוניים, שדיברו בעילום שם, אמרו כי המיד הגיש את התפטרותו לראש הממשלה שהיד חקן עבאסי אחרי שכוחות הביטחון נמנעו מניסיון נוסף לפזר את ההפגנות. שר הפנים אחסן איקבל אמר כי ההסכם נחתם במטרה למנוע "מצב דומה למלחמת אזרחים".

אימטיאז גול, פרשן פוליטי באסלאמאבאד, אמר כי ההסכם הוא "נסיגה" מצד המדינה. לדבריו, הניסיון לפזר את המחאה ביום שבת "תוכנן בצורה אומללה ובוצע בצורה עלובה". "במבצע השתתפו אלפים משורות כוחות הביטחון והוא הסתיים בנסיגת המדינה", אמר לסוכנות הידיעות א-פי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אוהלים שרופים במתחם מחאה של אנשי ארגון אסלאם קיצוני בבירת פקיסטן, אסלאמאבאד, 25 בנובמבר 2017. רויטרס
אוהלים עולים באש באסלאמאבאד, שבת/רויטרס

בצומת פיזבאד, מוקד ההפגנות בבירה, חגגו תוכמי המפלגה ונישקו את ידיו של מנהיגם, המטיף הקיצוני חדים חוסיין ריזבי, חילקו ממתקים ושרו "אללה אכבר" ו"הנביא, אנחנו כאן בשבילך". ריזבי הודה למפקד הצבא קאמר ג'אבד בג'ווה על כך שתיווך בין הצדדים. במסגרת ההסכם, כל פעילי המפלגה שנעצרו ישוחררו. עוד הוסכם כי לא תפורסם פתווה נגד שר המשפטים וכי הממשלה לא תנסה להשיג פיצויים מהמארגנים על הנזק שנגרם לרכושה במהלך העימותים האלימים בימים האחרונים.

גולאם נבי ג'ויה, תושב מחוז פונג'ב, היה בין אלו שחגגו את ההתפטרות של שר המשפטים. "אלו החדשות הטובות ביותר ששמעתי בחיי. מאמצינו למען הנשיא מתוך אהבתו נשאו פרי", אמר.

שהיד איפראן, בן 22, נפצע בהפגנות, אך אמר כי הוא נהנה. "מה עוד אנחנו יכולים לבקש מאללה אחרי זה", אמר. "אני חושב שכולנו בדרך לגן עדן, הנביא, אנחנו כאן בשבילך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully