וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת מיליונים: המום בשלפוחית השתן לא זוהה - והפעוט הפך לנכה

17.1.2018 / 7:52

הורי הפעוט התלוננו פעמים רבות בפני רופאי קופת חולים כללית כי בנם סובל מכאבי בטן ומהקאות. כעת, הם תובעים חמישה מיליון שקל בשל נזק בלתי הפיך לכליותיו. עורך דינם: "ניתן היה לאבחן את הבעיה באמצעות בדיקה ידנית פשוטה"

בית הנהלת שירותי בריאות כללית בתל אביב. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
בית הנהלת שירותי בריאות כללית בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

תביעה בסך חמישה מיליון שקלים הוגשה נגד קופת חולים כללית על ידי הוריו של פעוט בן שלוש מצפון הארץ, עקב אבחון מאוחר של מום מולד בשלפוחית השתן שגרם לבנם להפוך לנכה עם 100% נכות. התביעה הוגשה על ידי הורי הפעוט לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד בשבועות האחרונים.

מכתב התביעה עולה כי המום המולד אובחן לראשונה בגופו של הפעוט רק לאחר שאמו הבחינה בנפיחות בולטת באזור הטבור. מקור הנפיחות, התברר בדיעבד, נגרמה עקב התנפחות חריגה של שלפוחית השתן בשל חסימה מולדת. כתוצאה מהאיחור באבחון ובטיפול, הפעוט סובל מנכות לצמיתות. לדברי באי כוחם של ההורים, הרשלנות הרפואית של קופת החולים גרמה לפגיעה בלתי הפיכה בכליות, במערכת השתן ובשופכה, לכן הפעוט יסבול סבל רב כל ימי חייו.

כבר כשהיה בן חצי שנה בביקור אצל רופא הקופה אמו התלוננה שהתינוק סובל מחום והקאות, וכך גם בעשרות ביקורים חוזרים אצל רופאי הקופה. בשל טיפול שטחי במשך שנה הרופאים ייחסו התלונות ל"דלקת ויראלית לא מוגדרת". לאחר כשנה, האבחנה שונתה ל"דלקת בבטן" והוסבר לאמו שמדובר בילד עם "רגישות יתר" בהשוואה לילדים אחרים.

עוד בוואלה! NEWS
לראשונה: הדרכות להתמודדות עם ילדים הסובלים מאלרגיות
בקהילת הלהט"ב בירכו על היתר תרומת הדם: "הסטיגמה מתפוררת"
לא תלויות ברופא: שמונה אחיות מומחיות נוספות בבתי החולים

רק בחודש אפריל אשתקד, לאחר יותר משנה שאמו של הפעוט התלוננה שוב ושוב בפני הרופאים על כך שבנה סובל מאוד מכאבי בטן, הקאות, חוסר תיאבון, חום ובעיות נוספות, הבחינה האם בגוש נפוח בגדול של כמה ס"מ באזור הטבור, והפעוט הופנה למיון בבית חולים כרמל שבחיפה. בבדיקת אולטרסאונד, אובחנה הרחבה ניכרת מאוד של המערכת המאספת התוך כלייתית. כמו כן, אובחנו אי ספיקת כליות חמורה, כיס שתן לא תקין ושינויים קשים בשלפוחית השתן.

מומחה לרפואת ילדים ולנפרולוגיית ילדים מטעם התביעה שבדק את הפעוט והמסמכים הרפואיים הרלוונטיים, קבע בחוות דעתו כי השלפוחית המעובה לא צמחה בין לילה או אפילו בתוך חודש. לדברי המומחה, מדובר בתהליך שנמשך חודשים רבים ולכן היה יכול להתגלות מוקדם יותר. זאת, לו היו מתבצעות בדיקות מלאות של הבטן. המומחה קבע כי נגרם נזק בלתי הפיך לשלפוחית השתן ולכליות.

עורכי הדין אייל בן ישי ושני קרוטר-צור, באי כוחה של המשפחה אמרו לוואלה! NEWS כי "רופאי הקופה התרשלו בין היתר, כשלא ביצעו בדיקות נחוצות, לא העריכו כראוי את מצבו של הפעוט, חרף ביקורים תכופים בקופת החולים ותלונות חוזרות ונשנות. לטענתם, רופאי קופת חולים כללית לא נהגו כפי שרופאים מיומנים וסבירים היו נוהגים באותן נסיבות ולו היו מבצעים את עבודתם כראוי, ניתן היה לאבחן את הבעיה החמורה ולטפל בה כשהמצב היה עדיין הפיך, באמצעות בדיקה ידנית פשוטה ובירור מעבדתי מהיר".

משירותי בריאות כללית נמסר: "כתב התביעה טרם התקבל ולכשיגיע, תימסר תגובה על כך במסגרת ההליך המשפטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully