וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציל את בנותיו משריפה – והוכר כנפגע עבודה: "קרה לנו נס"

16.1.2018 / 22:27

אריאל טל נפצע בשריפה שכילתה את בית משפחתו בהתנחלות נריה לפני שש שנים, לאחר שהציל מהלהבות את בנותיו שישנו בחדר סמוך. בעקבות פנייתו לביטוח הלאומי זכה ל-24% נכות לפי סעיף "המתנדב" בחוק הביטוח. "מודה לעורכי הדין על מהלך גאוני"

ביתו של אריאל טל, הציל את בנותיו מהאש שכילתה את ביתם והוכר כ"נפגע עבודה" על ידי המוסד לביטוח הלאומי. באדיבות המצולמים
בית משפחת טל לאחר השריפה/באדיבות המצולמים

שש שנים לאחר שהאש כילתה את ביתו של אריאל טל מההתנחלות נריה שבמועצת בנימין הוא הוכר לאחרונה כנפגע עבודה וזכה לעשרות אחוזי נכות. זאת, בתום מאבק משפטי מפרך מול המוסד לביטוח לאומי.

טל נכנס ללא היסוס לתוך הלהבות והציל את חייהן של בנותיו, "לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הייתי מתעורר שנייה יותר מאוחר", שיחזר טל בהתרגשות, בשיחה שקיים השבוע עם וואלה! NEWS. "אלוהים שלח לי סימן – קרה לנו נס".

השריפה פרצה בינואר 2012, כשטל, רעייתו גילי ושלושת ילדיהם ישנו בביתם. טל התעורר לפנות בוקר לריח חריף וחשוד בביתו, מיהר להתקדם לסלון הקרוואן המשפחתי, וראה שכל הקרוואן שבו התגוררה המשפחה עולה בלהבות. טל קרא לאשתו שתיקח את בנם, שהיה אז רק בן חודש ותימלט על נפשה מהלהבות. במקביל, נכנס טל לחדר של בנותיו, כדי להציל אותן מהאש. "בתי הקטנה לבשה פיג'מה לבנה וזיהיתי אותה מהר", משחזר טל את הרגעים הדרמטיים. "את הגדולה חיפשתי ומצאתי מתחת לפוך. האש כבר הגיעה לה לידיים. הצלחתי לכבות אותה ולהוציא אותה החוצה. בינתיים, גילי הזעיקה שכנים, מכבי אש ואמבולנס שניסו להשתלט על הלהבות".

עוד בוואלה! NEWS:
בית זוועות בקליפורניה: 13 ילדים נכלאו על ידי הוריהם בשלשלאות
"הרכב הוא מחסן, ההורים דואגים לאוכל": שבוע בלי לחזור הביתה
ניסיון חיסול בחולון: בן 30 במצב קשה לאחר שנורה ע"י אופנוען

אריאל טל, הציל את בנותיו מהאש שכילתה את ביתם והוכר כ"נפגע עבודה" על ידי המוסד לביטוח הלאומי. באדיבות המצולמים
טל ואחת מבנותיו שחילץ מהלהבות/באדיבות המצולמים

בני המשפחה, השכנים וחברים העניקו למשפחה טיפול ראשוני בשטח. מיד לאחר מכן פונו בני המשפחה במהרה לבית החולים שיבא שבתל השומר, כשהם סובלים מכוויות וחבלות שונות. במהלך הצלת הבנות, טל נכווה באורח קשה בפניו ובגופו והוא נדרש לטיפול מורכב. הטיפול כלל אשפוז ארוך, ניתוחי השתלות עור וטיפולים שייצבו את מצבו הקשה. לאחר חודש ימים, כשמצבו התייצב, הוא שוחרר עם בני המשפחה מבית החולים. אולם, כמעט שנתיים לאחר האירוע, הוא המשיך לקבל טיפול בתחבושות לחץ לטיפול בכוויות הקשות, דבר שהקשה מאוד על חייו ואף השבית אותו מעבודתו למשך שנתיים. עד היום אריאל מסתובב עם "מזכרות" מהאירוע הקשה בדמות של כמה צלקות על גופו.

בעזרת השכנים והקרובים מנריה שאספו ציוד וכספים לסייע למשפחה, הצליחה משפחת טל לעמוד שוב על רגליה, ולהציב קרוואן חדש במקום זה שעלה בלהבות. לדברי טל, עד היום, שש שנים לאחר האירוע הקשה לא ברור לחלוטין מה גרם לשריפה. טל חושד כי המניע האמיתי לדליקה היה על רקע לאומני.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

הציל את בנותיו מסכנה חמורה ומיידית לחייהן ולבריאותן

שלוש שנים לאחר שהלהבות כמעט וגדעו את חייו, בעצת חברו עו"ד גילי גנוניאן, החליט טל לבדוק מהן הזכויות המגיעות לו לנוכח האירוע הקשה שעבר עליו ועל משפחתו. טל פנה אל עורכי הדין בועז דרנס, מיכאל לנג ושילת דהן ממשרד "מרקמן את טומשין", שבחנו את סיפורו יוצא הדופן והצליחו בסיומו של מאבק מפרך מול הביטוח הלאומי, להביא לכך שוועדה רפואית תכיר בו כנכה בשיעור של 24%, המזכים אותו בקצבה חודשית לכל ימי חייו.

עורכי הדין הצליחו להכיר את טל כ"נפגע עבודה", וזאת על פי סעיף ה"מתנדב", שקובע שמתנדב הוא מי שהושיט יד לזולתו ועשה זאת בהתנדבות מלאה. הכוונה היא לפעולה להצלת חיי אדם או הצלת רכושו. טל שהציל את בנותיו מהשריפה שפרצה, הציל אותן מסכנה חמורה ומיידית לחייהן ולבריאותן ולכן הוא הוכר כנפגע עבודה והיה זכאי לכל הזכויות המגיעות לעובד שנפגע בתאונת עבודה.

ביתו של אריאל טל, הציל את בנותיו מהאש שכילתה את ביתם והוכר כ"נפגע עבודה" על ידי המוסד לביטוח הלאומי. באדיבות המצולמים
בית משפחת טל לאחר השריפה/באדיבות המצולמים

טל הודה לעורכי הדין שסייעו לו לאורך הדרך ואמר, "מדובר מהלך גאוני של משרד עורכי הדין. מודה להם שפעלו בהתמדה ובנחישות עד להשגת ההכרה של הביטוח לאומי בפציעות שלי". לדבריו של טל, הוא מאוכזב מהתנהלות הממסד בכל הנוגע להכרת כלל זכויות אזרחי המדינה. "עצוב לי שבמדינה שלנו, גם אזרחים שמשלמים מיסים לא יכולים לקבל את הזכויות שלנו. כעצמאי אני משלם לביטוח לאומי ורוצה להיות בטוח שמישהו מגן עלי".

עורכי הדין דרנס, לנג ודהן ממשרד "מרקמן את טומשין" מסרו בתגובה: "הלקוח נפגע בשנת 2012, הוא לא ידע ולא חשב שמגיעות לו זכויות כלשהן מהביטוח הלאומי, על כך שהציל חייו של מישהו ועל אחת כמה וכמה שמדובר בבנותיו. הלקוח הגיע למשרדנו רק כעבור שלוש שנים ממועד האירוע, לאחר שחברו העובד כעו"ד במשרדנו, הציע לו להגיע אלינו לבחון את זכויותיו. לאחר ששמענו את פרטי האירוע, הסברנו ללקוח שננסה להכיר בו כנפגע עבודה לפי סטטוס מתנדב ולבסוף הצלחנו בכך. מעבר לכך שמדובר באירוע גבורה מיוחד ומרגש, ובנס שאירע ללקוח ולמשפחתו, אנחנו שמחים שסייענו ללקוח למצות גם את זכויותיו הכספיות אל מול המוסד לביטוח לאומי, זכויות שכאזרח מן השורה הוא כלל לא היה מודע לקיומן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully