וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על התפילה: עיריית בני ברק נגד בית הכנסת על שם הרב עובדיה

14.1.2018 / 14:50

עובד בעיריית בני ברק נצפה מסיר מודעה על זמני תפילות שמתקיימות בבית הכנסת הפרטי "מורשת מרן", שהוקם לאחר מותו של מנהיגה הרוחני של ש"ס: "חשבנו שזה יעבור, אבל זה סדרתי. אנחנו לא מתחרים". צפו בתיעוד

עריכה: שניר דבוש

הדיבר האחרון בעשרת הדיברות "לא תחמוד בית רעיך" מקבל בימים האחרונים בבני בנק משמעות אחרת. בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נראה עובד עירייה מתקרב לחצר בית פרטי, שבתחומה הוקם בית כנסת, ומסיר מודעה על זמני תפילות שמתקיימות בבית הכנסת.

בית הכנסת "מורשת מרן" הוקם לפני שלוש שנים, לאחר מותו של הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני ונשיא מועצת חכמי התורה של מפלגת ש"ס. תושב בני ברק אבי בן ישראל החליט להקים מעל ביתו בשיכון ג' בעיר בית כנסת על שם הרב עובדיה, בנשיאות בנו דוד יוסף והרב דניאל חיימוב. מהר מאוד הפך בית הכנסת למקום אשר הרבו להגיע אליו מתפללים, אי לכך המקום פעיל 24 שעות ביממה, מעלות השחר מתקיים במקום "כולל ללימוד הזוהר", שני מניינים לתפילת "שחרית" וכן "כולל" במהלך היום והערב, "כולל" יום שישי, "כולל" ליל שבת, "כולל" בין הזמנים וכן במהלך היום והלילה מגיעים חברותות באופן חופשי ועוסקים בלימוד.

ייחודו של המקום, בשונה מהרבה בית כנסת שמתקצבים ע"י עיריות ומועצות דתיות הוא שהמקום מצד אחד הינו פרטי ואינו נתמך משום גורם חיצוני, ומצד שני הינו פתוח חופשי לכלל הציבור אשר מגיעים בכל שעות היממה ומוצאים במקום פינה חמה ונעימה ללימוד התורה כאוות נפשם.

הקרב על המתפללים
תיעוד: עובד בעיריית בני ברק הסיר מודעה של בית 
כנסת "בית מורשת מרן", מגדר בית פרטי בעיר. אתר רשמי
עובד העירייה מסיר את השלט בבית הכנסת/אתר רשמי

בשיחה עם וואלה! NEWS מספר בן ישראל על תופעה חריגה בה הוא וצוות בית הכנסת נתקלים לאחרונה, "בכל פעם שאנו תולים מודעות עם מסר לכלל הציבור כמו זמני תפילות, אירועים, שיעורים והרצאות של רבנים מסוימים, מגיעים פקחים מהעירייה ומורידים מיד את המודעות. יש מצלמה בדיוק לכיוון הכניסה והכל מצולם ומתועד. בפעמים הראשונות כשעשו זאת שתקנו וחשבנו שזה יעבור אך כשזה הפך לסדרתי פנינו לגורמים בעירייה שהבטיחו שלא יורידו את המודעות ובאמת בשבועיים אחרונים המודעות נשארו. אך השבוע שוב נשלח פקח להוריד את המודעות".

בן ישראל מדגיש שמדובר בתקציבים רבים שמושקעים בהפעלת בית הכנסת, "מדובר גם בהפסד כספי וכן מדובר בכספי ציבור שתורמים את זה". האכזבה של בן ישראל היא מאותם גורמים שממש נכנסו ל"קרב על מתפללים": "אם אותו אדם חושב שאני מתחרה שלו הוא טועה ובגדול. מה שצריך להגיע יגיע ומה שלא לא. המקום פה מתנהל לשם שמים בלבד, ללא מטרות רווח, להיפך. אשתי ואני עובדים כדי לשלם את הוצאות המקום והתשלומים לאברכי הכולל ויעיד עליי רב המקום הרב דניאל חיימוב".

בן ישראל מדגיש שבתקופת החגים העיר הייתה מוצפת במודעות פרטיות ועסקיות של "כפרות", "ארבעת המינים", ולשום פקח זה לא הפריע - רק המודעות בן ישראל תלה על הגדר הפרטית שלו כדי להודיע על זמני התפילות בחגים ושמחת בית השואבה. כל מודעה כזו עלתה 60 שקל.

עד למועד פרסום הכתבה לא נמסרה תגובה מעיריית בני ברק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully