וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היה יחיד בדורו": הלך לעולמו שופט העליון בדימוס אליהו וינוגרד

וינוגרד שכיהן כנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב עמד בראש ועדת הבדיקה הממשלתית לאירועי מלחמת לבנון השנייה, בשנת 2006. ליברמן: "מגדלור משפטי שתרומתו לבטחון ישראל הייתה עצומה"

השופט אליהו וינוגרד בעת פרסום דוח הביניים של הוועדה. רויטרס
כיהן שנה כשופט בבית המשפט העליון. וינוגרד/רויטרס

שופט העליון בדימוס אליהו וינוגרד הלך לעולמו אמש (שישי) בגיל 91. וינוגרד כיהן שנה אחת בלבד בבית המשפט העליון ב-1987 וכנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב בין השנים 1989 ל-1996. בשנת 2006 מונה לעמוד בראשות ועדת הבדיקה הממשלתית לאירועי מלחמת לבנון השנייה שנקראה על שמו.

וינוגרד היה שותף במשרד עורכי הדין הפרטי גדעון פישר ושות'. בהודעה מטעם המשרד נמסר כי "אנו מודיעים בכאב ובצער, כי נשיא בית המשפט המחוזי בת"א לשעבר, שכיהן גם כשופט עליון, ד"ר אליהו וינוגרד, אשר זכינו שהיה שותף במשרדנו ובמשך שנים רבות סייע בטיפוח דורות צעירים של משפטנים, נפטר אמש והוא בן 91. עליו נאמר 'היה יחיד בדורו'. הוא יחסר לנו מאוד".

עוד בוואלה! NEWS
איראן: נגיב לסנקציות החדשות, טראמפ חצה את כל הקווים האדומים
תיעוד: כוח מסתערבי מג"ב עוצר שלושה מתפרעים בהפגנות באבו דיס
גבר בן 50 נורה למוות וגבר בן 35 נפצע קשה בוואדי ערה; הנסיבות נחקרות

חברי ועדת וינוגרד בעבודתם. מימין לשמאל: פרופ' יחזקאל דרור, פרופ רות גביזון,  אליהו וינוגרד,  אלוף מיל מנחם עינן  ואלוף במיל ד"ר חיים נדל. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
וינוגרד עם שאר חברי הוועדה שנקראה על שמו, 2015/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

וינוגרד נולד בתל אביב והוסמך כעורך דין בשנת 1952. עד שנת 1972 עסק בעריכת דין באופן עצמאי ובמשך שלוש שנים היה גם עוזר לפרקליט מחוז תל אביב. לאחר מכן, מונה לשופט בבית משפט השלום בתל אביב, וחמש שנים לאחר מכן מונה לשופט המחוזי בעיר. בין היתר, הרשיע בתפקיד זה את חברי כנופיית מע"צ.

אחד התיקים המרכזיים שבהם טיפל בתפקידו כנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב היה הליכי הפירוק והשיקום של קונצרן "כור". הוא פרש מכס השיפוט בגיל 70 ובאותה שנה קיבל את אות אביר איכות השלטון. הוא השלים דוקטורט במשפטים בשנת 1983 באוניברסיטה העברית בירושלים.

לאחר פרישתו כיהן בתפקידים ציבוריים ועסק בתחום המשפט המוניציפלי. בשנים האחרונות, ייצג את חברת "איקטיוטק" במבצע הגבייה שערכה בשנת 2013 וזכה לביקורת ציבורית נרחבת. בין היתר, כיהן גם כיו"ר הוועדה הציבורית לבחינת שכר הלימוד של סטודנטים באוניברסיטאות, יו"ר הוועדה לעניין הסדר קרנות הפנסיה, יו"ר הוועדה לבדיקת אירועי נפילתו בשבי של רון ארד ועוד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
השופט אליהו וינוגרד בפרסום מסקנות ועדת וינוגרד, אפריל 2007. AP
וינוגרד/AP

בדוח הסופי של ועדת וינוגרד בראשותו, שנקראה באופן רשמי "הוועדה לבדיקת אירועי המערכה בלבנון 2006", מצא ההרכב ליקויים חמורים לאחר שסקרה את השתלשלות המלחמה והצעדים הדיפלומטיים שנעשו. הדוח שפורסם בתחילת 2008 דיווח כי נמצאו ליקויים וכשלים בתהליכי קבלת ההחלטות בדרג המדיני, בדרג הצבאי ובקשרים שביניהם. כמו כן, נכתב כי בביצוע החלטות בדרג הפיקודי העליון בצה"ל נמצאו כשלים, בעיקר בתחום הלחימה ביבשה.

עוד נכתב בדוח כי נמצאו ליקויים בהסתמכות על חשיבה ותכנון אסטרטגיים בדרג המדיני ובצבאי, וצוינו לרעה הכשלים בהגנה על העורף. הוועדה גיבשה שורת המלצות בתחום הצבאי והמדיני, וכן המליצה על שורת שינויים בממשק העבודה בין הדרג המדיני לדרג הצבאי, שנמצא כאמור לוקה בחסר באופן חמור.

שר הביטחון אביגדור ליברמן כתב אחר הצהריים בחשבון הטוויטר שלו: "השופט וינוגרד היה מגדלור משפטי שתרומתו לבטחון ישראל הייתה עצומה. דוחות הוועדות הציבוריות שבראשן עמד, במיוחד הוועדה לחקר מלחמת לבנון השנייה, יוסיפו להנחות אותנו גם בעתיד".

(עדכון ראשון: 12:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully