וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בארה"ב: טראמפ יודיע על המשך ההקלה בסנקציות על איראן

על פי דיווחים ברשתות שונות, הנשיא האמריקני קיבל החלטה שלא לסגת מההסכם שנחתם בין איראן למעצמות בשנת 2015. בסוכנות "בלומברג" דווח כי הוא יודיע על החלטתו בהמשך היום

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יודיע היום (שישי) על המשך הקלת הסנקציות על איראן, כחלק מהסכם הגרעין שנחתם בינה לבין המעצמות בשנת 2015 – כך דיווחו כלי תקשורת שונים בארצות הברית. על פי דיווח בסוכנות "בלומברג", הנשיא האמריקני צפוי להודיע על ההחלטה בהמשך היום.

עם זאת, טראמפ צפוי להטיל סנקציות חדשות וממוקדות על אנשי עסקים וחברות איראניות. ייתכן שהמגבלות יוטלו על חברות שהסנקציות הוסרו מעליהן במסגרת ההסכם, שעליו חתם קודמו של טראמפ בתפקיד, ברק אובמה.

עוד בוואלה! NEWS:
שר האוצר האמריקני: "מצפה מטראמפ להטיל סנקציות חדשות על איראן"
נסחפו אל מותם במפולת הבוץ: חיפושים בקליפורניה אחר שרידי חיים
לקראת ניסוי נוסף? דיווח על חפירות נרחבות באתר הגרעין בצפון קוריאה

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במהלך תדרוך באחוזת הגולף שלו בדמינסטר, ניו ג'רזי 8 בינואר 2018. רויטרס
צפוי למסור הצהרה בהמשך היום. טראמפ/רויטרס

אמש אמר שר האוצר של ארצות הברית סטיב מנוצ'ין כי הוא מצפה מטראמפ להטיל סנקציות חדשות על טהראן. "אנחנו ממשיכים לעקוב אחריהם. חשפנו את מעשיהם ולדעתי יש להטיל סנקציות נוספות", אמר מנוצ'ין במסיבת עיתונאים.

הסנקציות שאת ההקלה בהן טראמפ יצטרך להאריך הוטלו בעיקר על הבנק המרכזי של איראן, וגרמו להוצאתו מהמערכת הפיננסית העולמית למשך זמן רב. יחד עם אי-רכישת נפט מהרפובליקה האסלאמית בתקופת כהונתו של הנשיא האמריקני הקודם, ברק אובמה, נחשבו הסנקציות לכאלו שפגעו קשות בכלכלה האיראנית. סנקציות אחרות, שהוטלו בעקבות תכנית הטילים ומעורבותה של איראן בטרור, אינן קשורות לנושא.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מזכיר האוצר האמריקני, מנוצ'ין, דן בהצעת הרפורמה במס של טראמפ בבית הלבן בוושינגטון 26 באפריל 2017. רויטרס
מצפה לסנקציות חדשות. מנוצ'ין/רויטרס
נשיא איראן חסן רוחאני בעצרת הכללית של האו"ם, 20 בספטמבר 2017. רויטרס
נשיא איראן רוחאני/רויטרס

גורמים המעורים בנושא טענו כי רבים מעוזריו הביטחוניים הצליחו לשכנע את טראמפ להאריך את ההקלה בסנקציות ב-120 ימים, זאת לצד הטלה במקביל של מגבלות אחרות כדי להעניש את איראן על תכנית פיתוח הטילים הבליסטיים שלה, ניסויי הטילים שהיא עורכת והטענות לתמיכתה בטרור ולהפרת זכויות אדם מצדה.

בריאיון שהעניק לסוכנות הידיעות AP בשבוע שעבר, אמר שר החוץ טילרסון כי הוא ואחרים עובדים עם הקונגרס על דרכים לתיקון חוק הבחינה מחדש של הסכם הגרעין. זאת, על מנת לטפל בדאגה שהביע טראמפ בנוגע להסכם, שאת ההקלה בסנקציות במסגרתו עליו לאשר מחדש כל שלושה חודשים. לדבריו, התיקון בחוק האמריקני ילווה בפעילות דיפלומטית מול מדינות אירופה, זאת כחלק מהניסיון להתנגד לניסויי הטילים של טהראן, תמיכתה בחיזבאללה ובמורדים בתימן, וכן בנשיא סוריה בשאר אסד.

שר החוץ האמריקני רקס טילרסון בוושינגטון, 12 בדצמבר 2017. רויטרס
טילרסון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully