וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר האמריקני: "מצפה מטראמפ להטיל סנקציות חדשות על איראן"

11.1.2018 / 23:32

סטיב מנוצ'ין אמר כי הממשל "ממשיך לעקוב" אחרי טהראן, וכי הצליח "לחשוף את מעשיהם". טראמפ צפוי לאשר את הקפאת הסנקציות הקשורות להסכם הגרעין, ולהטיל סנקציות חדשות שאינן סותרות את הסכם הגרעין

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שר האוצר של ארצות הברית סטיב מנוצ'ין אמר הערב (חמישי) כי הוא מצפה מהנשיא דונלד טראמפ להטיל סנקציות חדשות על איראן. "אנחנו ממשיכים לעקוב אחריהם. חשפנו את מעשיהם ולדעתי יש להטיל סנקציות נוספות", אמר מנוצ'ין במסיבת עיתונאים.

טראמפ צפוי להאריך השבוע את ההקלה בסנקציות על איראן, זאת במסגרת הסכם הגרעין שנחתם בין הרפובליקה האסלאמית והמעצמות בקיץ 2015 - כך דווח אתמול מגורמים רשמיים בוושינגטון. עם זאת, טראמפ צפוי להטיל סנקציות חדשות וממוקדות על אנשי עסקים וחברות איראניות. ייתכן שהמגבלות יוטלו על חברות שהסנקציות הוסרו מעליהן במסגרת הסכם הגרעין.

עוד בוואלה! NEWS:
"טראמפ יאריך את ההקלה בסנקציות שהוסרו בהסכם הגרעין עם איראן"
אירופה במסר לטראמפ לפני הכרעתו: שמור על הסכם הגרעין עם איראן

מזכיר האוצר האמריקני, מנוצ'ין, דן בהצעת הרפורמה במס של טראמפ בבית הלבן בוושינגטון 26 באפריל 2017. רויטרס
מצפה לסנקציות חדשות על טהראן. מנוצ'ין/רויטרס

הגורמים הרשמיים, ובהם שני גורמים בממשל, שני עוזרים בקונגרס ושני מומחים המייעצים לממשל, לא הורשו לדבר על הנושא בפומבי. לדבריהם, טראמפ עדיין עשוי לדחות את הצעתם של שר החוץ רקס טילרסון, שר ההגנה ג'יימס מאטיס והיועץ לביטחון לאומי הרברט מקמאסטר, וכי דיונים בנושא עדיין מתנהלים בממשל ובין גורמים במפלגה הרפובליקנית. הבית הלבן ומחלקת המדינה לא הגיבו לפרסום.

הסנקציות שאת ההקלה בהן טראמפ יצטרך להאריך הוטלו בעיקר על הבנק המרכזי של איראן, וגרמו להוצאתו מהמערכת הפיננסית העולמית למשך זמן רב. יחד עם אי-רכישת נפט מהרפובליקה האסלאמית בתקופת כהונתו של הנשיא האמריקני הקודם, ברק אובמה, נחשבו הסנקציות לכאלו שפגעו קשות בכלכלה האיראנית. סנקציות אחרות, שהוטלו בעקבות תכנית הטילים ומעורבותה של איראן בטרור, אינן קשורות לנושא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במהלך תדרוך באחוזת הגולף שלו בדמינסטר, ניו ג'רזי 8 בינואר 2018. רויטרס
צפוי להטיל סנקציות ממוקדות על אנשי עסקים וחברות. טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully