וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה במסר לטראמפ לפני הכרעתו: שמור על הסכם הגרעין עם איראן

11.1.2018 / 11:45

שרי החוץ הבכירים באיחוד אמרו לפני פגישתם עם שר החוץ האיראני כי על ארה"ב להפריד בין ההסכם לבין יתר הסוגיות הקשורות לטהראן. "הפך את העולם לבטוח יותר", אמר שר החוץ הבריטי

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

שר החוץ של גרמניה זיגמר גבריאל קרא היום (חמישי) לארצות הברית לשקול להפריד בין הסכם הגרעין עם איראן מסוגיות אחרות, כמו תכנית הטילים של טהראן ומעורבותה במלחמת האזרחים בסוריה. זאת לקראת ההחלטה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שיכריע מחר אם להמשיך בהקפאת הסנקציות שהוסרו במסגרת ההסכם שנחתם ב-2015 או לחדש אותן במה שעשוי להוביל לקריסת ההסכם.

לפני תחילת הפגישה עם עמיתיו מאיראן, מבריטניה ומצרפת ומהאיחוד האירופי, אמר גבריאל: "אנחנו צריכים להפריד את שני הדברים אחד מהשני – שמירת הסכם הגרעין עם איראן מהתפקיד הבעייתי של איראן באזור". הפגישה מתקיימת גם ברקע המחאות האלימות שהתחוללו באיראן בשבועות האחרונים, והסוגיה עשויה לעלות בשיחות בין הצדדים.

גבריאל, שהיה ביקורתי כלפי מדיניות החוץ של טראמפ מאז תחילת כהונתו, אמר כי ארצות הברית צודקת בכך שהיא מודאגת מהמדיניות של איראן במזרח התיכון. "אנחנו רוצים לדבר עם איראן על תפקידה באזור, שהוא יותר מבעייתי", אמר שר החוץ של גרמניה, שהזכיר את מעורבותה בתימן, בסוריה ובלבנון.

לקריאה נוספת בנושא
"טראמפ יאריך את ההקלה בסנקציות שהוסרו בהסכם הגרעין עם איראן"

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף בפגישה עם שרי החוץ של אירופה בבריסל, 11 בינואר 2018. רויטרס
זוכה לתמיכת אירופה. זריף, היום/רויטרס

לפי גורמים דיפלומטיים ורשמיים, הפגישה כונסה על ידי שרת החוץ של האיחוד, פדריקה מוגריני, כדי להפגין תמיכה בהסכם הגרעין ולשלוח מסר לוושינגטון. שר החוץ של בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר לפי המפגש בבריסל כי זהו "הסכם קריטי שהופך את העולם לבטוח יותר".

החלטתו של טראמפ באוקטובר שלא לאשרר את הסכם הגרעין הותיר אותו מבודד מול יתר הצדדים שחתמו על ההסכם – בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה, סין והאיחוד האירופי. לפי גורמים שונים בממשל, נשיא ארצות הברית צפוי לחתום בסופו של דבר על הארכת הקפאת הסנקציות גם מחר, אולם לצד זאת הוא צפוי להטיל סנקציות חדשות על עסקים וגורמים אחרים באיראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully