וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכי קנדי חושפים: ה-CIA שידך שחקנית יהודייה למלך חוסיין

במהלך ביקורו של השליט הצעיר בארה"ב ב-1959, רצו בסוכנות להנעים את זמנו אחרי ש"חשק בליווי נשי". הם הפגישו בינו לבין סוזן קבוט, אז שחקנית מתחילה, ובין השניים התפתח רומן, שלפי דיווחים, הוביל להולדתו של בנה של קבוט שהרג אותה בשנות ה-80

מובארק עם רייגן וחוסיין בבית הלבן ב-1984. AP
המלך חוסיין לצד רייגן ומובארק/AP

סוכנות הביון המרכזית (CIA) עודדה את שחקנית הקולנוע היהודייה סוזן קבוט לקיים יחסי מין עם חוסיין מלך ירדן, מה שהוביל לרומן בין השניים - כך עולה ממסמכים שהיו קשורים לחקירת ההתנקשות בנשיא ארצות הברית ג'ון קנדי, ושוחררו לאחרונה לעיון הציבור בהוראת הנשיא דונלד טראמפ.

המסמכים הראו כי ב-1959 גייס ה-CIA אדם שעבד עבור המיליארדר הווארד יוז, כדי שזה יספק "שירותי ליווי נשיים, למלך ירדן, שהיה אז בן 23. חוסיין לא הוזכר בשמו במסמכים, אלא כ"ראש מדינה זרה", אך התאריכים המוזכרים מתאימים לשתי עצירות שעשה בלוס אנג'לס ובניו יורק.

"הגורם הזר חשק בליווי נשי במהלך ביקורו בלוס אנג'לס, ולכן היה צורך לארגן זאת כראוי דרך מקור נשלט במטרה להבטיח ביקור מספק".

עוד על מסמכי קנדי
שיחה מסתורית דקות לפני הרצח: העיתון הבריטי שעומד במרכז מסמכי קנדי

השחקנית האמריקנית סוזן קאבוט, אפריל 1959. AP
קבוט/AP

המלך הצעיר נפגש עם קבוט, אז שחקנית צעירה ומתחילה, במסיבה בהוליווד. לפי המסמכים, סוכני ה-CIA אמרו לה: "אנחנו רוצים שתיכנסי למיטה איתו". היא בתחילה הסתייגה מכך, אך לאחר שפגשה בו, היא אמרה לסוכנים כי הוא מצא חן בעיניה וכי הוא "מלא קסם אישי".

הרומן ביניהם הפך לגלוי ודווח בעיתונים באותה תקופה, ולפי המסמכים, המלך ביקש להיפגש עם קבוט במהלך שהותו בניו יורק. סוכני ה-CIA שכרו דירה בעיר, ששימשה אותם למקום מסתור חשאי. קבוט הובאה לשם והמלך ביקר אותה במשך ארבעה לילות רצופים.

במרוצת השנים, עלתה האפשרות כי לשניים נולד בן משותף. בנה של קבוט טימות'י סקוט רומן היה מאומץ ושם משפחתו היה של אדם אחר שעמו התחתנה השחקנית. ב-1986, רומן הורשע בהריגתה של אמו באמצעות משקולת, אך בבית המשפט נחשף כי הוא קיבל מאיש אמונו של המלך חוסיין 1,500 דולר בכל חודש.

האישום המקורי של רצח שונה, אחרי שעורכי דינו סיפרו כי סקוט נולד גמד וכי התרופות שהזריק גרמו לו להתנהג בצורה אלימה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
המלך חוסיין השני בתא הטייס של מטוס לוקהיד אלקטרה במהלך ביקורו במפעל "לוקהיד" ברבנק, קליפורניה,  3 באפריל 1959. AP
המלך חוסיין בתא הטייס במהלך ביקורו בקליפורניה, 1959/AP

המלך חוסיין, שהתחתן ארבע פעמים, מת ב-1999 אחרי ששלט על הממלכה במשך 47 שנה. בנו, עבדאללה, החליף אותו ושולט בירדן עד היום.

המסמכים הקשורים לחוסיין ולקבוט הוכנסו למסמכים הקשורים לרצח קנדי ככל הנראה בשל המקור של ה-CIA רוברט מהו, סוכן FBI לשעבר שהפך לחוקר פרטי. שנה לאחר ביקורו של חוסיין, ה-CIA יצר קשר עם מהו כדי לסייע בתכנית להתנקשות במנהיג קובה, פידל קסטרו. לפי אחת הסברות, לקובה הייתה יד בדבר הרצח של קנדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully