וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתנה לשנה החדשה": נציגי צפון ודרום קוריאה נפגשו לראשונה זה שנתיים

9.1.2018 / 6:25

בפגישה בעיירת הגבול פאנמוג'ום דנו נציגי שתי המדינות במשחקי החורף שייערכו בקוריאה הדרומית בחודש הבא. "הגענו עם כוונה ברורה", אמר נציג הצפון. עמיתו מדרום בירך אותו ואמר כי "הצעד הראשון הוא מחצית הדרך"

צילום: CNN

בעיירה פאנמונג'ום שבגבול בין קוריאה הצפונית לדרומית החלו הלילה (שלישי) השיחות בין משלחות דיפלומטיות של שתי המדינות לקראת אולימפיאדת החורף שתארח סיאול בחודש הבא. בשבוע שעבר אישרה פיונגיאנג כי תשלח נציגים למשחקי החורף בפיונגצ'אנג וסיאול הודיעה כי תשהה את התמרונים הצבאיים השנתיים שהיא עורכת יחד עם צבא ארצות הברית במורה להפיג את המתיחות.

בנאום שנשא שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און לרגל השנה האזרחית החדשה הוא הביע את רצונו לשלוח משלחת למשחקים על מנת "להציג את היוקרה של האומה שלנו". הפגישה שהתקיימה הלילה נערכה בהמשך לחידוש קו הקשר בין פיונגיאנג לסיאול אחרי שנתיים שבהן היה מנותק. נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין שיבח את מחוותו של קים ואישר את קיום הפגישה הלילה.

ראש משלחת קוריאה הצפונית לשיחות עם הדרום רי סון גון (משמאל) לוחץ את ידו של ראש משלחת הדרום צ'ו מיונג-גיון בפגישה בעיירת הגבול פאנמונג'ום, 9 בינואר 2018. רויטרס, רויטרס
רי סון גיון וצ'ו מיונג-גיון לוחצים ידיים, הלילה/רויטרס, רויטרס

בתום הפגישה אמר סגן השר הממונה על איחוד בין הקוריאות מטעם סיאול צ'ון האי-סאנג כי ארצו הציעה לנציגי הצפון בשיחות לערוך בחודש הבא איחודי משפחות. לדבריו, נציגי קוריאה הצפונית אמרו כי ישלחו למשחקי החורף שיערכו בחודש הבא בדרום משלחת ספורטאים וצוותי עידוד. בסיאול שוקלים גם להסיר זמנית סנקציות על גורמים רשמיים בפיונגיאנג כדי לאפשר את קיומה של המשלחת.

"הגענו לפגישה הזו במחשבה על אחינו שהעלו תקוות גדולות לקראת הדיאלוג. תוצאותיו יקרות הערך הן מתנה ראשונה לשנה זו", אמר ראש משלחת הצפון רי סון גון. לדבריו, ארצו נכנסת לשיחות "עם כוונה ברורה ורצינית".

צ'ו מיונג-גיון, נציגה של סיאול, אמר כי "השיחות החלו אמנם לאחר נתק ממושך בין צפון ודרום קוריאה, אבל אני מאמין שהצעד הראשון הוא מחצית הדרך". לדבריו, "אם נעניק לעצמנו את 'המתנה הטובה' הזו, זה יהיה לטובתנו".

(עדכון ראשון: 5:45)

עוד באותו נושא

מחוות שלום או טקטיקה צינית? שתי הקוריאות מתכוננות למשחקי החורף

לכתבה המלאה
ראש משלחת קוריאה הצפונית לשיחות עם הדרום רי סון גון מגיע לעיירת הגבול פאנמונג'ום לפגישה עם נציגי סיאול, 9 בינואר 2018. רויטרס, רויטרס
נציג הצפון רי מגיע לשיחות בפאנמונג'ום, הלילה/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully