וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיכים סעודים הפגינו במחאה נדירה נגד יוקר המחיה - ונעצרו

7.1.2018 / 10:17

התובע הציבורי אמר כי 11 חברי משפחת המלוכה, שאת שמם לא פירט, התכנסו מחוץ לארמון בריאד ודרשו לבטל הקפאת תשלום חשבונות. זאת כחלק מצעדי הממשלה לצמצם את ההוצאות בשל הצניחה במחירי הנפט

עריכה: יאיר דניאל

הרשויות בערב הסעודית עצרו 11 נסיכים אחרי שהם התאספו מחוץ לארמון בריאד, במחאה נדירה נגד הממשלה בשל הקפאת תשלומים ממשלתיים – כך אמר אתמול (שבת) התובע הציבורי. הממלכה, שהיא יצואנית הנפט הגדולה ביותר בעולם, הציגה מס ערך מוסף וקיצצה כמה הטבות לחברי משפחת המלוכה, בניסיון להתמודד עם הירידה במחירי הנפט שהובילו לגירעון תקציבי של כ-195 מיליארד ריאל (52 מיליארד דולר) ב-2018.

הנסיכים התקבצו ביום חמישי בארמון קסר אל-חוכום, בדרישה לביטול צו שפורסם לאחרונה שהקפיא את המימון הממשלתי לחשבונות המים והחשמל של חברי משפחת המלוכה וכן דרישה לפיצויים על עונש מוות שהושת על אחד מבני דודם ב-2016, הנסיך טורקי בן סעוד אל-כביר.

"על אף שנאמר להם כי דרישותיהם לא חוקיות, 11 הנסיכים סירבו לעזוב את האזור והפריעו לסדר הציבורי. חברי כוחות הביטחון נכנסו לתמונה כדי להשיב את הסדר והנסיכים נעצרו", נמסר מהתובע הציבורי, שלא פירט את זהותם של הנסיכים העצורים. "אחרי מעצרם, הם הואשמו בשורת עבירות. הם מוחזקים בכלא אל-חאיר מדרום לבירה, עד לתחילת משפטם".

לקריאה נוספת בנושא
17 מיליארד דולר מאחורי הסורגים: הנסיך שנפל בגל הטיהורים בסעודיה
יורש העצר הסעודי נחשף - מחזיק בבית היקר ביותר בעולם

יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, דצמבר 2017. רויטרס
מהלכיו מעוררים זעם בקרב חלק מחברי משפחת המלוכה. יורש העצר מוחמד/רויטרס

אתר החדשות סביק זיהה את מנהיג קבוצת הנסיכים המפגינים בראשי התיבות סע"ס. הענף של משפחת סעוד אל-כביד הוא נצר לבן דודו של המלך אבן סעוד, מייסד הממלכה.
עלייתו המטאורית של יורש העצר מוחמד בן סלמאן בן ה-32, בנו המועדף של המלך הנוכחי סלמאן, ומדיניותו, האגרסיבית לעתים, השאפתנית גרמה למתיחות בתוך משפחת המלוכה, שבמשך עשורים ארוכים מלכה דרך קונצנזוס בין כל חבריה.

עשרות נסיכים, גורמים רשמיים בכירים ואנשי עסקים נעצרו בנובמבר כחלק ממאבק של הרשויות בשחיתות, בצעד שהגביר עוד יותר את כוחו של הנסיך מוחמד. הם מוחזקים במלון היוקרתי ריץ קרלטון בריאד, בזמן שהממשלה נושאת ונותנת עמם על הסדרי פיצויים, שבמסגרתם הם מעבירים נכסים וכסף בתמורה לחירותם.

גל המעצרים הגיע לאחר הפיכת ארמון מתוכננת היטב ביוני, שבמהלכה יורש העצר הדיח את בן דודו המבוגר יותר, הנסיך מוחמד בן נאיף, בדרכו להיות יורש העצר שיחליף את אביו לאחר מותו.

עוד באותו נושא

יורש העצר הסעודי מבצר את שלטונו – אך עלול לרסק את הממלכה

לכתבה המלאה
מלון ריץ-קרלטון בריאד, ערב הסעודית, שם מוחזקים נסיכים ושרים שנעצרו בחשד לשחיתות, נובמבר 2017. רויטרס
בית כלא מפואר. מלון ריץ קרלטון בריאד שבו מוחזקים עשרות נסיכים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully