וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית: רקטה נורתה מרצועת עזה לישראל, אין נפגעים

התרעת צבע אדום נשמעה בעקבות שיגור רקטה נוספת מרצועת עזה. כוחות הביטחון עורכים סריקות לאיתור נפלים. הפלסטינים טוענים כי שתי רקטות נוספות שוגרו מהרצועה, אולם בצה"ל מסייגים ואומרים כי לא אותרו שרידים בשטח ישראל

עריכה: שניר דבוש

התרעת צבע אדום נשמעה ביישובי עוטף עזה לאחר שרקטה נורטה משטח הרצועה לעבר ישראל. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות הביטחון עורכים סריקות במרחב לאיתור נפלים.

מוקדם יותר טענו הפלסטינים כי נורו שתי רקטות נוספות לעבר שטח ישראל. התרעת צבע אדום לא הופעלה בשני המקרים, שהתרחשו בהפרש של כשעה וחצי ביניהם. למרות טענות הפלסטינים, בצה"ל מציינים כי לא אותרו שרידי הרקטות בשטח ישראל.

שיגור נוסף נכשל ונפל בשטח הפלסטיני בגזרת חאן יונס. בחודש האחרון נורו אל עבר שטח ישראל כ-22 רקטות, מתוכן ארבע התפוצצו בשטחי מגורים בשדרות ובמועצות האזוריות חוף אשקלון ושער הנגב.

צבע אדום בעוטף עזה, 29 בדצמבר 2017. שי מכלוף
רקטה שנפלה בעוטף עזה בשבוע שעבר/שי מכלוף

"צערנו, נערכנו לאפשרות לירי לכיוננו על רקע גילוי המנהרה, הקמת המכשול והכרזת טראמפ", אמר גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול. "אנחנו לא מוכנים שירי יהיה שגרת חיינו וסומכים על הצבא ועל הגורמים המדיניים שיפעלו בשיקול דעת ובאופן שיחזיר את ההרתעה ולא יגרור להסלמה מיותרת באזור. אנו ממשיכים בשגרת חיינו ואין שינוי בהנחיות".

ביום שני פגעה רקטה שנורתה מרצועת עזה ברפת ביישוב בשטח המועצה האזורית אשכול. לנפילה לא קדמה התרעה. לא היו נפגעים. ביום שישי נשמעה התרעת צבע אדום בכמה יישובים באזור עוטף עזה, בעקבות מטח רקטות שנורה מצפון הרצועה. שתיים מהרקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. רקטה נוספת ששוגרה נחתה במבנה ביישוב שבשטח המועצה האזורית שער הנגב.

על רקע הירי אתמול לעבר יישובי הדרום, הרמטכ"ל גדי איזנקוט התייחס אתמול להתגברות איום הרקטות מעזה ומתח ביקורת נגד הקריאות לתגובה "לא מידתית" כלשונו. "הקולות שקוראים לתקוף במקסימום כוח, הם קולות שאני לא יכול לקבל", אמר. "ברצועת עזה יש סכנה קריסה הומונטרית. זאת, לצד העובדה שאנחנו פיתחנו דפוס למציאת חדירות תת-קרקעיות לתוך ישראל, מוביל רצון להביא ארגונים סוררים לבצע ירי כדי להפר את השקט. אם נדרש לעשות מהלכים צבאיים, לצהל יש את הכלים להגיע להישגים ברצועה".

(עדכון ראשון: 14:15)

צבע אדום בעוטף עזה, 29 בדצמבר 2017. שי מכלוף
רקטה שנורתה לעבר עוטף עזה/שי מכלוף
הרקטה באחד מישובי העוטף 17 בדצמבר 2017. -, מערכת וואלה! NEWS
רקטה בעוטף עזה/מערכת וואלה! NEWS, -
הרקטה באחד מישובי העוטף. דוברות המשטרה, שי מכלוף
רקטה בעוטף עזה/שי מכלוף, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully