וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיוס באפריקה והקורס בחומרי נפץ: מעורבות איראן בגדה נחשפת

3.1.2018 / 11:21

כתבי אישום הוגשו נגד שלושה תושבי חברון על מעורבותם בתשתית שפעלה מטעם המודיעין האיראני ביהודה ושומרון. הפעיל המרכזי שנעצר, סטודנט למחשבים בן 29, מואשם כי הופעל כסוכן בידי קרוב משפחתו מדרום אפריקה. נתניהו: "איראן מפעילה טרוריסטים נגד ישראל"

צילום: דו"צ, עריכה: ניב מעוז

שב"כ התיר לפרסום הבוקר (רביעי) כי בסיוע צה"ל נחשפה וסוכלה תשתית שפעלה מטעם המודיעין האיראני בשטחי יהודה ושומרון. התשתית גויסה ומומנה על ידי פעיל המתגורר בדרום אפריקה. הפעיל המרכזי שנעצר הוא מחמד מחארמה, בן 29 מחברון, סטודנט להנדסת מחשבים.

מחארמה גויס לפעילות במסגרת המודיעין האיראני בידי קרוב משפחתו בכר מחארמה, במוצאו מאזור חברון, שמתגורר בדרום אפריקה. במסגרת החקירה בשב"כ התברר כי המודיעין האיראני השתמש בדרום אפריקה כזירה משמעותית לאיתור, גיוס והפעלה של סוכנים מול ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר: "אני שמח שהשב"כ וזרועות הביטחון מצליחים לסכל את האירועים האלה, אבל מבקש להביא לתשומת לבכם שאיראן פועלת באופן חבלני ומפעילה טרוריסטים נגד מדינת ישראל. זה לא רק סיוע לתנועות טרור כמו חמאס וחיזבאללה והג'יהאד האסלאמי, אלא גם ניסיון לארגן פעולות טרור בתוך שטחה של מדינת ישראל".

מחמד מחארמה, בן 29, תושב חברון, פעיל מרכזי שנעצר כחלק מסיכול שב"כ וצה"ל של תשתית שפעלה מטעם המודיעין האיראני בשטחי יהודה ושומרון, 3 בינואר 2018. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
מוחמד מחארמה/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

בחקירה התברר כי בכר מחארמה פעל מטעם גורמים במודיעין האיראני, והשקיע מאמצים בגיוס פעילים משטחי יו"ש וישראל לשם ביצוע משימות ריגול וטרור עבור האיראנים. במסגרת זו, ניצל בכר מחארמה את נסיעתו של מחמד מחארמה לדרום אפריקה ב-2015, וגייס אותו לפעילות.

בכר הפגיש את מחמד, מספר פעמים, עם גורמים איראנים, שחלקם הגיעו מטהראן על מנת לפגוש בו. על מחמד מחארמה הוטלו משימות לצורך קידום טרור נגד יעדים ישראלים: גיוס מחבל מתאבד, ובהמשך גיוס חולייה לפיגועי ירי וגם הוצע לו לעבור קורס הדרכה בחומרי נפץ. כמו כן, התבקש לפתוח חנות מחשבים באזור חברון, כנראה במטרה להקים בסיס איסוף מודיעין בחברון וגיוס אזרח ערבי ישראלי שיוכל לצלם בישראל.

מחמד מחארמה התבקש להעביר כרטיסי סים וכסף ישראלים לאיראנים, כנראה לטובת פעילות מבצעית בישראל, ובהמשך למשימות שקיבל, גייס שני פעילים מחברון, לטובת הקמת חוליית טרור: נור מחארמה ודיאא סרחאנה, בני 22.

מחמד ובכר מחמאדה- תרשים, 3 בינואר 2018. דוברות שב"כ, עיבוד תמונה
מחמד ובכר מחמאדה- תרשים, 3 בינואר 2018/עיבוד תמונה, דוברות שב"כ

מחקירת השניים בשב"כ עלה כי הסכימו, יחד עם מחמד מחארמה, לפעול בחוליית טרור בהכוונה איראנית. מוחמד קיבל תמורת פעילותו עבור האיראנים, בתיווך בכר, סכום של 8,000 דולר. בנוסף למידע שעלה בחקירה, התברר כי מחארמה התבקש לפעול לגיוסם של תושבי ישראל לרבות עיתונאים, וזאת נוכח נגישות האחרונים למקומות בישראל, בדגש על מקומות רשמיים.

בימים האחרונים הוגש לבית הדין הצבאי ביהודה כתב אישום כנגד מחמד מחראמה המייחס לו עבירות של מגע עם ארגון עוין, קבלת כספי אויב וניסיון לחברות בהתאחדות בלתי מותרת. כן הוגש כתב אישום כנגד נור מחראמה המייחס לו עבירה של קשירת קשר לחברות בהתאחדות בלתי מותרת וכנגד דיאא סראחנה המייחס לו עבירה של ניסיון לחברות בהתאחדות בלתי מותרת. הפעילות שנחשפה ממחישה את המעורבות האיראנית בהנעת טרור נגד ישראל.

בכר מחארמה, נעצר כחלק מסיכול שב"כ וצה"ל של תשתית שפעלה מטעם המודיעין האיראני בשטחי יהודה ושומרון, 3 בינואר 2018. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
בכר מחארמה/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully