וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעשנים בנחת: קליפורניה החלה במכירת קנאביס לצורכי פנאי

1.1.2018 / 13:41

המדינה המאוכלסת ביותר בארה"ב תהיה השישית במדינה שבה נמכר הסם בפיקוח, ולא רק למטרות רפואיות. השוק העצום צפוי להניב לקליפורניה רווח של מיליארד דולר בשנה. "בשורה גדולה"

מרפאת הקנאביס בסנטה קרוז, קליפורניה 29 בדצמבר 2017. AP
חנות לממכר מריחואנה למטרות פנאי בקליפורניה/AP

מדינת קליפורניה בארצות הברית תהפוך היום (שני) לשוק הגדול ביותר בעולם למכירת קנאביס למטרות פנאי, כשעשרות חנויות חדשות נפתחו ברחבי המדינה, השישית בארצות הברית והמאוכלסת ביותר שבה נמכר הסם שלא למטרות רפואיות בלבד. הרכישה תתאפשר לבני 21 ומעלה.

קולורדו, וושינגטון, אורגון, אלסקה ונבאדה היו המדינות הראשונות בארצות הברית שהחלו למכור בפיקוח ובמיסוי מריחואנה לצורכי פנאי. עם הצטרפותה של קליפורניה ו-39.5 מיליון תושביה, יותר מאחד מכל חמישה אמריקנים חי עתה במדינה שבה ניתן לרכוש את הסם למטרות אישיות, על אף שהקנאביס נותר בהגדרה של סם בלתי-חוקי בהתאם לחוק הפדרלי.

עוד ידיעות מהעולם
ההפגנות באיראן: 12 איש נהרגו מאז תחילת המחאה נגד השלטון
משפחה יהודית מניו יורק נהרגה בהתרסקות בקוסטה ריקה: "הלם גדול"

מרכז לגידול ומכירת מריחואנה, לאס וגאס, נבאדה, 29 ביוני 2017. AP
מרכז לגידול מריחואנה בנבאדה/AP

שוק המריחואנה בקליפורניה לבדה, שהיא הכלכלה השישית בגודלה בעולם, נאמד לפי מומחים בכמה מיליארדי דולרים מדי שנה והוא צפוי ליצור רווחים של לפחות מיליארד דולר ממסים מדי שנה. "כניסתה של קליפורניה לשוק הקנאביס המפוקח היא בשורה גדולה", אמרה הת'ר אזי, עורכת דין בכירה בארגון "מריחואנה פוליסי פרוג'קט", הפועל למען הקלה בחוקים לשימוש במריחואנה.

אורוגוואי הייתה למדינה הראשונה והיחידה בעולם שהתירה
שימוש כלל-ארצי בסם למטרות פנאי, כשהחלה למכור אותו דרך בתי מרקחת מורשים ביולי. ואולם, מתגוררים בה רק 3.4 מיליון איש.

רבות מהחנויות המורשות בקליפורניה למכירת קנאביס לוצרכי פנאי שימשו קודם לכן כספקיות של הסם למטרות רפואיות. הקונים למטרות פנאי יורשו לרכוש עד 28 גרם של קנאביס בכל פעם. על משתמשי הסם למטרות רפואיות אין מגבלות בכמות המורשת להם להחזיק ברשותם, אך עליהם להציג מרשם מרופא ולהחזיק במסמכים רפואיים.

הלגליזציה של מריחואנה למטרות פנאי התקבלה בהצבעה שערכה המדינה בנובמבר האחרון, אולם המחוקקים במדינה שבחוף המערבי של ארצות הברית נדרשו לעוד שנה כדי להסדיר את כל הרישיונות, התקנות ומבנה המס בכל הדרגים של שרשרת האספקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully