וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הכרת טראמפ בירושלים: הרשות תחזיר את השגריר מארה"ב

31.12.2017 / 19:11

שר החוץ הפלסטיני הודיע כי הנציג של אש"ף בוושינגטון יחזור לרמאללה לצורך התייעצויות, בעקבות ההחלטה של הנשיא להכיר בעיר כבירת ישראל. "לא נאפשר למזימה נגד ירושלים לעבור", אמר אבו מאזן

רויטרס

הרשות הפלסטינית החליטה היום (ראשון) להחזיר את שגרירה בוושינגטון, חוסאם זומלוט, להתייעצויות בעקבות החלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל. בהודעה שפרסם שר החוץ של הרשות, ריאד אל-מאלכי, לא נמסרו פרטים נוספים על ההחלטה.

ההכרזה של טראמפ גרמה למשבר חריף בין הצדדים, ויו"ר הרשות אבו מאזן הודיע כי לא יסכים לקבל שום תכנית שלום שיציע הממשל האמריקני. "לא נאפשר למזימה נגד ירושלים להצליח", אמר היום אבו מאזן, בנאום שנשא ברמאללה לציון 53 שנה להקמת פתח, שבראשו הוא עומד.

לקריאה נוספת בנושא
אבו מאזן מחריף את המשבר: לא נסכים לאף תוכנית שלום אמריקנית

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית לחם, 23 במאי 2017. רויטרס
משבר חריף ביחסים. אבו מאזן וטראמפ, מאי/רויטרס

החלטתו של טראמפ מתחילת החודש התקבלה בהתנגדות נחרצת בקרב העולם הערבי והמוסלמי, ובקרב מרבית הקהילה הבינלאומית. הצעת גינוי להחלטה עברה לפני כשבועיים בעצרת הכללית של האו"ם, על אף אזהרות הממשל האמריקני מפני המהלך ואחרי שהצעה דומה נפלה במועצת הביטחון בעקבות וטו שהטילה וושינגטון.

הרשות אף דחתה פגישה מתוכננת עם סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס, שהיה אמור לבקר באזור החודש, אך דחה את מסעו בטענה כי הוא צריך להישאר בוושינגטון לפני הצבעה חשובה על רפורמת המס שמקדם טראמפ.

בשבועות שחלפו מאז ההכרה בירושלים, אירעו הפגנות "זעם" של הפלסטינים בגדה המערבית וברצועת עזה, ובמהלכן נהרגו יותר מעשרה מפגינים בעימותים עם צה"ל.

בנוסף לכך, שוגרו רקטות מהרצועה לעבר ישובי עוטף עזה, וכמה מהן נחתו בשטחה של ישראל. בתגובה, תקף צה"ל כמה עמדות של חמאס, כולל בלילה האחרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עימותים בעזה, 20 בדצמבר 2017. רויטרס
הפגנות זעם של פלסטינים בעזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully