וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות תתנגד מחר לשחרורו המוקדם של יונתן היילו

31.12.2017 / 13:45

היילו, שהורשע בהריגת הגבר שאנס אותו, צפוי לעלות מחר בפני ועדת השחרורים לאחר שהנשיא ריבלין קיצר את עונשו ואפשר לו בכך לעלות לוועדה. ואולם, הפרקליטות צפויה להתנגד למהלך. עורך דינו: "על הפרקליטות להרים דגל לבן"

צילום: צלמי וואלה!NEWS, עריכה: יוסי אלטר
יונתן היילו בהקראת ההחלטה בעניינו, בית המשפט העליון ירושלים. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
היילו בדיון בעניינו בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

הפרקליטות תתנגד מחר (שני) לשחרורו המוקדם של יונתן היילו, שהורשע בהריגת גבר שאנס אותו. היילו במאסר כשש שנים מתוך 12 שנגזרו עליו. בחודש שעבר המיר הנשיא ראובן ריבלין חלק מעונשו של היילו במאסר על תנאי, מה שנתן לו את האפשרות לעלות כעת בפני ועדת השחרורים.

בשבוע שעבר הודיעו אנשי הפרקליטות לסנגורו של היילו, עו"ד אלון אייזנברג, כי בכוונתם להתנגד לשחרורו המוקדם. עם זאת, לאחר מכן פנו לאייזנברג מהפרקליטות פעם נוספת, ואמרו כי ההודעה הראשונה היתה טעות, ולמעשה טרם גובשה עמדה בעניין. כעת נודע לוואלה! NEWS כי הפרקליטות בכל זאת צפויה להתנגד לשחרור.

סנגורו של היילו אמר לוואלה! NEWS: "בהתחלה הפרקליטות ביקשה לגזור על יונתן מאסר עולם. גם לאחר מכן, כשהוכח שהוא קורבן, ביקשו מבית המשפט העליון לגזור עליו 30 שנות מאסר. היום, לאחר שהנשיא אישר את המתקת עונשו, הגיע הזמן שהפרקליטות תרים דגל לבן. התפקיד של הפרקליטות הוא לא לנצח בכל תיק. אין ראוי מיונתן היילו לשחרור".

בחודש שעבר החליט ריבלין החליט להקל בעונשו של היילו כך שיוכל לעמוד בפני ועדת השחרורים. בעקבות החלטתו של ריבלין, מאסרו בפועל של היילו, בן 25, הומר במאסר על תנאי והפך לעשר שנים ושמונה חודשים. זאת אחרי שבקשת החנינה הקודמת נדחתה בדצמבר.

ריבלין אימץ את המלצת שרת המשפטים איילת שקד, ונימק זאת "לנוכח תהליך השיקום המשמעותי שעבר היילו בשנה האחרונה, מצבו הרפואי יוצא הדופן ובהתחשב בנסיבותיו הקשות והמיוחדות". במאי, הגיש היילו בקשת חנינה נוספת, אחרי שהנשיא אמר לאחר דחיית הבקשה הראשונה כי ישקול זאת שוב אם הנסיבות ישתנו.

היילו, תושב נתניה, הורשע בתחילה בבית המשפט המחוזי בלוד ברצח ירון איילין בן ה-27 ב-2010. הוא טען במשפטו כי איילין סחט אותו ואנס אותו פעמיים בעבר, עוד לפני האירועים שהתרחשו בליל הרצח, שבו, לטענתו של היילו, איילין - בעל עבר פלילי והרשעה באונס - ניסה לסחוט ולאנוס אותו בפעם השלישית, כך שמעשיו נבעו מהגנה עצמית. בית המשפט העליון המיר במאי שעבר את עבירת הרצח בהריגה וקיצר את העונש ל-12 שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully