וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים דרשו להסיר פרסומות בערבית לסדרה פאודה: "מפחידות אותנו"

אזרחים פנו לראשי העיריות של נשר וקריית גת לאחר שטענו כי הם חוששים מהשלטים. הפקחים יסירו את השלטים בקרוב. "הבהלה הציבורית מחייבת התייחסות", כתב חבר מועצת נשר. לוואלה! NEWS נודע כי yes התכוונה להסיר את השלטים מחר בכל מקרה

שלטי הסידרה פאודה בערבית, נשר, 30 בדצמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
"תתכוננו, אנחנו בדרך אליכם". שלט הפרסומת שנתלה בנשר/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

סדרת הדרמה הפופולרית "פאודה" עתידה לעלות בקרוב למסך לעונתה השנייה. הסדרה עוסקת ביחידת מסתערבים הפועלת לסיכול הטרור ביהודה ושומרון. במסגרת קמפיין חזרת הסדרה, נתלו ברחבי הארץ שלטים בערבית לקידום הסדרה. "תתכוננו, אנחנו בדרך אליכם", נכתב בשלטי הפרסומת השחורים.

נראה כי החוסר ידיעת השפה העלה את חששם של תושבים רבים שנתקלו בשלטים שאת משמעותם לא הבינו. ראש עיריית קריית גת אבירם דהרי הורה להסיר את הפרסום של הסדרה פאודה בעיר, מפני שהפרסומת כתובה בערבית. בשבוע שעבר פנו כמה תושבים אל עיריית קריית גת ואל ראש העירייה וטענו כי, "השלטים מפחדים אותם בגלל שהמילים בערבית ותחת לוגו שחור" אמר גורם מהעירייה. לפי דרישת התושבים מתכוון ראש העירייה להורות לפקחים להוריד מחר את השלטים משלטי החוצות בעיר עקב חששות התושבים.

גם בנשר דרשו חברי מועצת העירייה להסיר את שלטי הפרסומת שתושבים חשבו כי הם מאיימים. בהודעת חבר המועצה שלומי זינו נכתב כי "הבהלה הציבורית בכל הקשור לסממנים ערביים במיוחד הכתובים בלבן על רקע שחור ובעקבות המתיחות על רקע הכרזת נשיא ארצות הברית, דורשת את התערבותך המידית להסרת הפרסום", כתב למנכ"לית העירייה. בהודעה שכתב מאוחר יותר כתב כי" אני שמח לבשר כי עיריית נשר, התחייבה בפניי על הסרת הפרסום של חברת יס, שפורסם על הגשר ברחוב צה"ל הצמוד לבית ספר התיכון בעיר".

שלטי הסידרה פאודה בערבית, נשר, 30 בדצמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
שלטי הסידרה פאודה בערבית, נשר, 30 בדצמבר 2017/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

בנשר תלו תושבים על השלטים סמרטוטים בניסיון לכסות את הכיתוב אבל השלטים טרם הורדו. לדברי זינו נאמר לו כי יורדו במוצאי שבת. זאת על פי התכנון מלכתחילה, ויוחלפו בשלטים אחרים של פאודה המציינים כי הפרק הראשון בעונה ישודר ב-31 בדצמבר. "אני מאוכזב מאד מההתנהלות הזו", אומר זינו לוואלה! NEWS.

"אני בעד דו קיום ואני מוריד את הכובע בפני הפרסומאים אבל בואו לא ניתמם", אמר זינו. "הפרסומאים רצו שוק וקיבלו שוק. שלט שכזה בערבית, בלבן על רקע שחור, ללא כל הפנייה למפרסם, ללא כל הסבר בעברית ובעת הרגישה הזו יוצר קונוטציה של מסר מארגון טרור. ובודאי כשהכל קורה בסמוך לבית ספר תיכון שזכה לאחרונה לביקור של משלחת פלסטינית".

מ-yes נמסר בתגובה: "הסדרה המצליחה פאודה של yes, העוסקת ביחסים המורכבים בין הצדדים הישראליים והפלסטינים, דוברת את השפה הערבית והשפה העברית, לכן, באופן טבעי, עונתה השנייה והמצופה שתעלה מחר מקודמת בכל העולם באמצעות שתי שפות אלה". ב-yes אישרו כי השלטים היו צפויים לרדת בכל מקרה מחר במסגרת הקמפיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully