וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: המורדים החלו לעזוב את האזור הסמוך לגבול ישראל ולבנון

29.12.2017 / 21:30

לפי דיווחים בסוריה, המורדים הסכימו לעזוב את העיירה בית ג'ן יחד עם בני משפחותיהם לאזור אידליב במסגרת הסכם כניעה עם המשטר. זאת לאחר שאיבדו את השטחים הסמוכים לצבא אסד ולמיליציות שיעיות הנתמכות בידי איראן

צלמים זמניים מורשים

המורדים החלו לעזוב את העיירה בית ג'ן, מובלעת שהייתה בשליטתם בחרמון הסורי בסמוך לגבול ישראל ולבנון – כך דיווחו היום (שישי) כלי תקשורת בסוריה. לפי הדיווחים, המורדים הסכימו לעזוב יחד עם בני משפחותיהם במסגרת הסכם כניעה עם המשטר. המורדים החלו לעזוב את העיירה, שנמצאת 40 ק"מ מדרום-מערב לדמשק, לאחר שאיבדו את השטחים הסמוכים לצבאו של הנשיא בשאר אסד ובעלי בריתו בלחימה קשה בתחילת החודש.

על פי דיווחים זרים, ישראל פעלה באזור העיירה בית ג'ן כדי למנוע מחיזבאללה להתבסס באזור לאחר תבוסת המורדים. כעת יעברו משם המורדים לאזור אידליב שבצפון-מערב סוריה ונשלט על ידי מורדים ג'יהאדיסטים. האזור שבצפון-מערב מחוז אידליב הוא השטח החשוב ביותר של המורדים בסוריה.

עוד בנושא:
גורם בבית הלבן אישר: "גובש מסמך ישראלי-אמריקני משותף לבלימת איראן"
סימני חיים מפרבר המוות: החל פינוי חולים מאזור דמשק
תיעוד בלעדי: המבצעים החשאיים של צה"ל למען אזרחי סוריה

מורדים ואזרחים מתפנים מכיס בית ג'ן שבסוריה, בסמוך לגבול ישראל ולבנון, 29 בדצמבר 2017. רויטרס
אוטובוסים ראשונים שהגיעו לפנות את המורדים ומשפחותיהם מבית ג'ן, היום/רויטרס

שלשום דיווחו המורדים כי צבא סוריה ומיליציות שיעיות הנתמכות בידי איראן, כולל חיזבאללה, כיתרו אותם באזור הגבול עם ישראל ולבנון. גורם ב"צבא סוריה החופשי" אמר כי הם קיבלו אולטימטום של 72 שעות להיכנע ולעזוב לאידליב. גורם נוסף מארגוני המורדים הוסיף כי נאמר להם "להיכנע או לעמוד בפני תבוסה".

הצבא ובעלי בריתו התקדמו אל תוך מעוז המורדים ברמת הגולן כבר בשבוע שעבר. לפי המורדים, ההתקדמות אל כיס בית ג'ן הייתה ממזרח ומדרום תחת תקיפות אוויריות והפגזות ארטילריות, מהמאסיביות ביותר מאז החלה המתקפה לפני יותר מחודשיים. צבא סוריה מסר כי כוחותיו כיתרו את הכפר מרר אל-מיר שלמרגלות החרמון, ואחרים התקדמו לעבר בית ג'ן.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
דגל סוריה מתנוסס בבית ג'ן שבסוריה, בסמוך לגבול ישראל ולבנון, בזמן פינוי מורדים ואזרחים, 29 בדצמבר 2017. רויטרס
דגל סוריה בבית ג'ן, היום/רויטרס

המובלעת היא המעוז האחרון שנותר בידי המורדים באזור שמדרום-מערב לדמשק, אחרי שמשטרו של אסד השתלט על שטחים נרחבים בשנה האחרונה בזכות טקטיקת המצור וההרעבה שהוא נוקט, שאילצה את האופוזיציה להיכנע. גורם מודיעין מערבי אמר כי לחיזבאללה יש תפקיד מרכזי במתקפה באזור. לפי סוהיב א-רוחייל, חבר בארגון המורדים המקומי ליווא אל-פורקן, "המיליציות הנתמכות בידי איראן מנסות לבסס את תחום השפעתן מדרום-מערב לדמשק ועד לגבול ישראל".

אזרחים דרוזים בזמן פינוי מורדים ואזרחים מכיס בית ג'ן שבסוריה, בסמוך לגבול ישראל ולבנון, 29 בדצמבר 2017. רויטרס
בית ג'ן, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully