וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימני חיים מפרבר המוות: החל פינוי חולים מאזור דמשק

27.12.2017 / 10:11

אחרי משא ומתן ממושך, הצלב האדום העביר תושבים ממזרח רוטה הנצורה על ידי אסד אל בתי חולים בבירה. האו"ם מזהיר כי ככל שעוברים הימים, פוחת מספר הנזקקים לפינוי - מאחר שהם מתים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מבצע רפואי לפינוי תושבים חולים ומבוגרים החל היום (רביעי) בפרבר נצור של דמשק – כך הודיע הוועד הבינלאומי של הצלב האדום בסוריה. כמעט 400 אלף איש במזרח רוטה מכותרים על ידי נאמניו של הנשיא בשאר אסד, והאו"ם דחק בממשלו לאפשר פינוי של כ-500 חולים, בהם ילדים עם סרטן.

האגודה הרפואית הסורית-אמריקנית מסרה כי ארבעה חולים נלקחו לבתי חולים בדמשק, המקרים הראשונים מתוך 29 מקרים רפואיים שאושרו. היתר יפונו בימים הקרובים. המנהל המשפטי של האגודה, מוחמד קטוב, אמר כי אושרו חמישה מקרים, במסגרת הסכם לחילופי שבויים בין אסד לבין הארגון ג'יש אל-אסלאם. לא ברור מדוע רק ארבעה מתוך חמשת המקרים אושרו.

חולים מפונים ממזרח רוטה, דמשק, סוריה, במסגרת מבצע של הצלב האדום, 27 בדצמבר 2017. הוועד הבינלאומי של הצלב האדום, אתר רשמי
פינוי חולים ממזרח רוטה/אתר רשמי, הוועד הבינלאומי של הצלב האדום

הצלב האדום הסורי מסר כי הפינוי היה תוצאה של "משא ומתן ממושך". דוברת של הארגון סירבה למסור פרטים נוספים, בשל רגישות המבצע. ביום ראשון, נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר כי ארצו עובדת יחד עם רוסיה, בעלת ברית של סוריה, להשלמת הפינויים.

בשבוע שעבר, היועץ ההומניטרי של האו"ם לסוריה, ג'אן איגלנד, אמר כי 494 איש זקוקים לפינוי הדחוף ביותר ונמצאים בראש הרשימה. "המספר הזה הולך ופוחת, לא כי אנחנו מפנים אנשים, אלא כי הם מתים", אמר. "ניסינו בכל שבוע במשך חודשים רבים לפנות חולים, ולהכניס מזון ואספקה אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully