וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגשים חלום ילדות": הלוחם מצוק איתן שהפך להיות טייס

27.12.2017 / 16:51

סרן ד' התגייס לקורס טיס, אך פרש ממנו לאחר שנה ועבר לחיל השריון. הוא הפך לקצין ומילא תפקידים פיקודיים, ואז החליט לחזור לחלום הישן - וחזר לקורס היוקרתי. עכשיו הוא מסתכל על חבריו הלוחמים מלמעלה. "הידע שצברתי על הקרקע מסייע לי"

צילום: דו"צ עריכת וידאו:ניר חן

סרן ד', שסיים היום (רביעי) קורס טיס, הוא בעל סיפור יוצא דופן. אמנם כבר כשהתגייס הגיע לקורס טיס, אך כעבור שנה פרש ממנו ועבר לחיל השריון. "החלטתי שאני רוצה ללכת לעשות תפקיד משמעותי נוסף בצבא, והחלטתי לעבור לשריון", סיפר במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS. "שם התקדמתי, הלכתי להיות קצין. הייתי מפקד מחלקה וסגן מפקד פלוגה, ולקראת סוף השירות חשבתי אולי בכל זאת לנסות להגשים חלום ישן ולחזור לקורס. אישרו לי את הבקשה וחזרתי", הוסיף.

"תמיד היה לי איזשהו חלום להיות טייס. לא סתם גם חזרתי לקורס אחרי כל כך הרבה זמן. הרבה ילדים קטנים רוצים את זה, ואצלי זה נדבק. כשהפסקתי את הקורס ואמרו לי שאני יכולה לחזור, זה קינן איפשהו בראש ונשאר שם, ובסוף החלטתי שזה חלום ששווה לנסות ולהגשים שוב", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
דובר צה"ל: "אלו שלוש השנים השקטות בעזה מאז ימי שמשון הגיבור"
תיעוד בלעדי: המבצעים החשאיים של צה"ל למען אזרחי סוריה
ליברמן ערך ביקורת חוזרת בשיזפון: "תנאי החיילים שופרו משמעותית"

סרן ד'. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
"צריך לעשות סוויץ' בראש". סרן ד'/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

ואיך ההרגשה של קצין לוחם שחוזר לקורס עם מתגייסים טריים? "זה קשה מאוד, לא פשוט בכלל. אחרי שכבר היית קצין ועשית דברים משמעותיים ב'צוק איתן', בסוף אתה חוזר לקורס והופך להיות שוב טירון כמו שאר החבר'ה, ממש בלי שום הבדל", סיפר. "צריך לעשות סוויץ' מאוד משמעותי בראש בשביל להצליח לעשות את הדבר הזה, אבל בסוף הפכתי להיות אחד מהם. אפשר להגיד שהם החברים הכי טובים שלי, למרות פער הגילאים".

לדברי סרן ד', נקודת המבט שלו, כחייל שהיה גם על הקרקע, נותנת לו יתרון מסוים בטיסה. "זה מורגש במיוחד במערך שלי, מערך המסוקים, שעובדים במסגרתו הרבה עם הכוחות הקרקעיים. ידע שצברתי לאורך השנים מאוד עוזר לי להבין מהאוויר מה החיילים רוצים. זה מאוד נוח ומאוד עוזר, וגם כיף לראות את הדברים האלה מלמעלה".

כשנשאל לגבי התכונות שהופכות טייס לטייס טוב, אמר סרן ד' כי מדובר בשני דברים עיקריים. "מקצוענות – ככל שהטייס מקצועי יותר ומכיר את הכלי שלו, מוכן למשימה, יודע בדיוק מה הוא עושה בכל שלב, ככה הוא יותר טוב. הדבר השני הוא תחקור ויישום – ככל שהטייס ידע יותר לפעול בעצמו, לתחקר את עצמו ובהמשך גם ליישם את המסקנות שלו ולהשתפר, ככה הוא יהיה יותר טוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מסדר כנפיים, סיום קורס טיס 175, בסיס חצרים  27 בדצמבר 2017. לירן מולדובן, מערכת וואלה! NEWS
מסיימי הקורס, היום בבסיס חצרים/מערכת וואלה! NEWS, לירן מולדובן
רה"מ נואם בטקס מסדר כנפיים, סיום קורס טיס 175, בסיס חצרים  27 בדצמבר 2017. לירון מולדובן, מערכת וואלה! NEWS
"החיל בשיא יכולתו". נתניהו במסדר הכנפיים/מערכת וואלה! NEWS, לירון מולדובן

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בטקס הסיום של הקורס בבסיס חצרים כי "חיל האוויר נמצא היום בשיא יכולתו. עם מיטב הכלים והטכנולוגיות, עם המטוסים הטובים ביותר בעולם, עם הטייסים הטובים ביותר בעולם. עם כושר הגנתי והתקפי, עוצמת אש אדירה, שיכולה להגיע על פי הצורך למרחקים קצרים וגם ליעדים רחוקים".

"אנחנו ממשיכים לעמוד מול אתגרים גדולים בצפון, בדרום וגם במזרח", הוסיף נתניהו. "בכל החזיתות הללו ישנן שלוחות של האסלאם הקיצוני, שכבר השית אסון כבד על אזורנו, אבל לא על מדינתנו".

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר באירוע כי "פריצות הדרך הטכנולוגיות שראינו בעשור האחרון משנות את כל המוסכמות והתובנות שהיו קיימות עם הקמת מדינת ישראל וחיל האוויר". לדבריו, "חיל האוויר הישראלי הוא כוח המחץ של צבא ההגנה לישראל, ונכונו לו בשנים הבאות כמה וכמה אתגרים שמעולם לא התמודדנו איתם".

שר הביטחון אביגדור ליברמן נואם בטקס מסדר כנפיים, סיום קורס טיס 175, בסיס חצרים  27 בדצמבר 2017. לירון מולדובן, מערכת וואלה! NEWS
"כוח המחץ של צה"ל". ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, לירון מולדובן

אלוף עמיקם נורקין, מפקד חיל האוויר, פנה לטייסים ואמר להם כי הם מצטרפים ל"נבחרת של לוחמי צוות אוויר, הפועלת בחודשים האחרונים בחמש חזיתות ומביאה לידי ביטוי את העוצמה האווירית, המממשת הלכה למעשה את יעדיה האסטרטגיים של ישראל".

"פגשתי אתכם בטיסות המסכמות", סיפר נורקין", קבוצת לוחמים מקצועית, שעקרונות השליחות והמצוינות מובילים אותה. אלו הם פני החברה הישראלית במלוא הדרה. חיל האוויר פועל בהתקפה ובהגנה, באוויר ועל הקרקע. חיל האוויר ימשיך ויקלוט אמצעי לחימה מתקדמים, וישמר את מקומו בחזית הטכנולוגיה. דבר אחד לא השתנה, והוא משקלם הסגולי של האנשים. האיכות המושכת אותנו מעלה מעלה, האנשים המכוונים גבוה, המכוונים מעל ומעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully